Spillrom
| Sjiraffen | 8 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 8 |
Mobilspill
| Pågående | 8 771 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-10-21 16:36 | |
![]() | "Dumme" ting med facebook Her fyller vi ut punkt for punkt. Jeg starter med punkt 1-5 1. Noen skriver ikke alderen sin i profilen sin. 2. Noen har tullenavn i FB-navnet sitt. 3. Noen svarer ikke når du sender dem melding. 4. Noen skal alltid komme med en ekkel kommentar (De har jeg kutta ut som FB-venner når det går over en grense) 5. Carpe Diem, carpe diem, carpe diem, er det noen som IKKE har dette latinske ordtaket i profilen sin ? :-0 | |
| Epsilon - Ikke medlem lenger | 2012-10-21 16:55 | |
![]() | jeg har ikke mitt ekte etternavn på face, og har ikke hatt det på flere år. har ikke noe behov for at fremtidige arbeidsgivere osv skal kunne søke meg opp, og det kan de ikke nå. synes ikke dette er en dum ting, heller noe ALLE burde gjøre. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-10-21 17:14 | |
![]() | Da må jo FB bli veldig falskt og interessen for FB ville dale skulle jeg anta .., | |
| nalo | 2012-10-21 17:20 | |
![]() | Det finnes faktisk folk som lever eit fullverdig liv utan å ha facebook-profil! Slike som meg...... | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-10-21 17:22 | |
![]() | Gratulerer nalo ! Vi er alle stolte av deg. Uten FB ville nok jeg hatt et dårligere sosialt liv, men det er meg da. | |
| Epsilon - Ikke medlem lenger | 2012-10-21 18:33 | |
![]() | jeg tipper jeg vil leve fortreffelig selv om fb blir veldig falskt og interessen skulle dale. | |
| ubestemt | 2012-10-21 18:40 | |
![]() | Jeg har mitt ekte navn på Facebook og deler mye med en krets av mennesker og ingenting med de utenfor. Man kan da personvern. | |
| Epsilon - Ikke medlem lenger | 2012-10-21 19:03 | |
![]() | ikke alle. uansett nytter det ikke å kunne personvern alltid hvis folk kan lete deg frem på et eller annet vis. | |
| Magne Suim | 2012-10-21 19:37 | |
![]() | Jeg klarer ikke å respektere de som ikke har tullenavn i facebook-profilen sin. | |
| ubestemt | 2012-10-21 20:56 | |
![]() | Hvis problemet ditt er at du kan finnes fram til på Facebook, så jo så kan man det. Jeg har dog ikke problemer med at hvem som helst kan finne et fjes til navnet mitt. Utover det ser ikke folk som ikke er i min vennekrets noe mer enn det jeg vil de skal se. | |
| baremeg60 | 2012-10-21 22:07 | |
![]() | Jeg synes faktisk det dummeste med Facebook er at den er i ferd med å bli en reklamebok. | |
| Epsilon - Ikke medlem lenger | 2012-10-21 23:00 | |
![]() | ubestemt: du hadde bli sjokkert hvis du fant ut hva folk som ønsker det kan finnet ut av! personlig liker jeg iallefall å være litt føre var, og gi meg ekstra beskyttelse med uekte etternavn. ikke tullenavn, men heller ikke mitt ekte navn. så hvis noen skulle finne på å hacke millioner av profiler eller liknende, så har jeg iallefall en variant av navnet mitt som ikke er ekte. | |
| Boubou | 2012-10-22 08:52 | |
![]() | Det er jo mulig å finne fram de utroligste ting via likes, kommentarer og vennekrets, og såvidt jeg forstår har fb rettighetene til det som skrives, og kan selge dette i den form de vil. Da er ikke personvernet så mye verdt... | |
| Boubou | 2012-10-22 08:54 | |
![]() | Og i tillegg lagrer fb søk du gjør via samme nettleser slik at de har full kontroll over hva du egentlig driver med:-/ | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-10-22 10:27 | |
![]() | 6. Når folk ikke skriver på profilen sin om de er i et forhold eller ikke. 7. Når en påerson poster mange innlegg på din egen FB-side, som du egentlig ikke har så lyst å ha der, men som du av høflighetsgrunner lar stå. | |
| ubestemt | 2012-10-22 10:29 | |
![]() | Facebook ja, men ikke menigmann Boubou. Facebook ville fort gå konkurs dersom de gjorde alvor av misbruk av personvern. Det er lett å sjekke hva du tillater blir sett av folk som søker deg opp, perifere venner og nærkretsen. Jeg benytter meg av egendefinerte setninger for å overstyre Facebooks standarder. Jeg ser at Facebook tar personvern seriøst. Det viste seg i Sigridsaken hvor selv politiet ikke fikk tilgang på hennes Facebook-konto. Facebook lever av tillit fra brukerne og annonsørene. Så langt har interessekonflikten blitt løst relativt greit. De anbefaler sine brukere høy tilgjengelighet, for det tjener de på, men respekterer personvernet til de av oss som ønsker det. Noe annet vil være et forretningsmessig selvmord. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-10-22 10:37 | |
![]() | Siste nytt etter hva jeg har oppfattet og lest fra en av mine FB-venner er at firmaer nå har begynt å betale FB for å poste innlegg som får prioriotet foran egne FB-venners innlegg. Noe som medfører at man kan gå glipp av FB-innlegg fra FB-venner. Om det fortsetter slik i for stor grad så kan dette bli FB-egen undergang. Løsningen kan imidklertid ligge i at man forholder seg mye til bestemte FB-grupper. Så mye av FB-kommunikasjonen mellom folk ser ut til å gå over til å skje i FB-grupper. | |