Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 760 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| slaraffen | 2012-11-04 21:36 | |
![]() | Opptak PVR dekoder Nå som NRK og TV2 har valgt å sende Downtown Abbey og Farmen samtidig, må jeg ta opp en av de. Forrige søndag tok jeg opp Downtown Abbey, mens jeg så på farmen. Til stor forskrekkelse og irritasjon kom ikke slutten av opptaket med, og jeg fikk ikke se hva spennende som skjedde da. Jeg vet at det går an å stille inn opptaket til å både starte litt før programmet starter og slutte å ta opp til litt etter sendetiden egentlig er, men jeg finner ikke ut hvordan, har lest manualen opp og ned og i mente....men finner ikke noe om det. Kan noen vær så snill å hjelpe meg? | |
| Liddell | 2012-11-04 21:38 | |
![]() | Hvilken dekoder er det snakk om? | |
| slaraffen | 2012-11-04 21:41 | |
![]() | Den heter bare: Canal Digital PVR kabel.canaldigital.n...ui der/PVR/ | |
| ave - Administrator | 2012-11-04 21:58 | |
![]() | Det beste er å forhåndsprogrammere opptaket ved å gå inn på menyen og markere det aktuelle programmet for opptak. Da skal du få hele programmet med. | |
| slaraffen | 2012-11-04 22:06 | |
![]() | Ave, det er det jeg bruker å gjøre, men dersom det er forsinkelser, eller jeg vet ikke helt hvorfor, så slutter den ofte å ta opp noen minutter før programmet egentlig er slutt. | |
| Dorthe b | 2012-11-04 22:15 | |
![]() | Dette har jeg også opplevd noen ganger. Jeg har fiber, enivest. Jeg har gått på meny og programmert inn opptak , men likevel har jeg også mistet slutten. Veldig irriterende :( | |
| slaraffen | 2012-11-04 22:21 | |
![]() | Det skjedde faktisk akkurat det samme i dag. Men heldigvis satt jeg og passet på, og i reklamepausen til Farmen, stoppet opptaket på NRK, så nå har jeg sett slutten på Sowntown Abbey, før jeg har sett starten på den.... kjempeirriterende!!! | |
| Marita13 | 2012-11-04 22:23 | |
![]() | Heisan, jeg har også Canal Digital PVR og det er enkelt å få orden på dette problemet. 1. Gå inn på "MENU" på fjernkontrollen. 2. Gå til "Inntillinger" 3. Velg "Opptaksinnstillinger" 4. Nå kan du velge når du vil starte og stoppe opptak. Jeg har satt det til 0 minutter FØR programstart (sjelden de startet for tidlig....) og 10 minutter ETTER programslutt. Håper dette fikser problemet ditt :) | |
| aura - Ikke medlem lenger | 2012-11-04 22:40 | |
![]() | Jeg har GET PVRboks og har fått følgende svar fra GET support på min henvendelse ang. programmer som er forsinket grunnet uforutsette hendelser/ekstra nyhetssending etc. "Oppdateringer av programinnhold skal komme fra kanalene selv og det er ikke alltid dette blir gjort eller at det kommer såpass sent at vi ikke rekker å få oppdatert det. Dette er selvsagt surt for kundene våre, men dessverre ikke noe vi kan få gjort noe med pr, dags dato". | |
| slaraffen | 2012-11-04 22:47 | |
![]() | Marita, det er ikke helt samme hos meg. Når jeg velger meny, så kan jeg velge "systeminnstilling", er det den du mener? Og der er ingenting som heter "Opptaksinnstillinger". Har prøvd å lete litt rundt men....finner ikke noe som ligner. Er du sikker på du har samme boks som meg? | |
| Marita13 | 2012-11-04 23:24 | |
![]() | Nei, du har en nyere boks enn meg..... Du har lagt ut en link, og der ligger også brukermanual. Kikk på side 41, så tror jeg du kan finne ut noe. Lykke til :) | |
| sommerfugl | 2012-11-05 00:04 | |
![]() | Meny - innstillinger - opptaksinnstillinger - stopp opptak - pil deg bort til ønsket antall minutter den skal ta opp etter programmets angivelige slutt - lagre innstillinger - exit (TV). Dette bør gjøre susen, vi har samme boks! Opptaksboksen fra Canal Digital er ikke like flink til å overlappe opptak som den fra Get, så kan hende du vil oppleve kræsj hvis to har opptak på to kanaler samtidig og skal se på noe annet. Er det ene programmet du tar opp ferdig så kan du gå til den aktuelle kanalen, trykke stopp-tegnet på fjernkontrollen og bekrefte at opptaket skal stoppe. Ellers anbefaler Canal Digital (skal forresten ikke si hva vi har omdøpt de til her huset!) å slå av strømmen på boksen av og til, f.eks. en natt av og til. Du finner en bryter du kan slå av med på ledningen bak boksen. Men da må du sef sørge for at du ikke har planlagte opptak under strømbruddet :) Lykke til! | |
| ajnor | 2012-11-05 09:28 | |
![]() | Takk, Marita 13! Nå løste du et problem for meg også! Jeg mista siste minuttene av Downton Abbey sist uke, jeg også. :-( | |
| slaraffen | 2012-11-05 20:58 | |
![]() | En stor bukett virtuelle roser sendes herved til alle gode tipsere her @-)--- Det var ikke helt samme hos meg som hos dere, men jeg fikk knotet det til til slutt. Slik gjorde jeg: 1. Meny - Programguide - satte et program på opptak. 2. Meny - PVR - Timer - OK (for å endre) - der fikk jeg velge klokkeslett for opptaksstart og opptaksslutt. VOILA :) | |