Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 760

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
krakemor2012-11-15 23:26
Antall innlegg: 59

taper eller vinner
har vel innsett at jeg aldri blir blandt disse med rating på mange tusen poeng, og det er helt greit. Enkelte uker sklir jeg igjennom med den ene seieren etter den andre, klatrer over på neste "100", men så er det slutt, detter ned igjen ett par hundre, så er det på`n igjen. Men må jo innrømme at jeg sitter og flirer for meg selv når flaksen er maks, og jeg slår grundig en som er laaaangt over ( 700 ) meg.... :-) godt

ABDT - Ikke medlem lenger2012-11-16 10:22
Antall innlegg: 19

Jeg er akkurat som deg, krakemor. Som en jojo farer jeg rundt i spillelandskapet.Man kan mene litt av hvert om spillestilen min, men om jeg spiller godt eller dårlig avhenger helt og holdent av brikkene jeg får utdelt. Det er ikke så mange ord en kan få ut av kombinasjonen whgflæå f.eks. Men at jeg har det moro, det kan ingen ta i fra meg. Derfor deltar jeg som regel med liv og lyst. Ønsker alle som spiller for moro skyld en fin dag i og utenom spillerommet.

ave - Administrator2012-11-16 10:53
Antall innlegg: 4987

Det er nok ikke tilfeldig hvem som topper poenglisten, heller da. De fleste i toppen utmerker seg ved at de er gode strateger som klarer å utnytte og planlegge videre legg, også når de får whgflæå og lignende festlige bokstaver.

Videre gir de ikke ved dørene heller. Ingen pene opplegg mot dobbel eller trippel gevinst for motspiller; sånne gavepakker sørger andre for til dem i stedet ;)

krakemor2012-11-16 11:10

jada, dere har så rett beggeto, derfor er det alltid mange som ligge sånn midt på :-) ser det ofte litt for sent at en har vært litt for rask, litt for snill. :-)

berita2012-11-16 12:21
Antall innlegg: 848

Det du skriver i siste avsnitt, ave, høres ut som det noen har kalt «kjedelig kjerringspill» (ikke særlig bra navn, vel?) her på forum.

Hvis man spesialiserer seg i å passe på at motspiller ikke får «dobbel eller trippel gevinst» og ikke tar noen sjanser, blir det ikke mye sperring da og dermed mindre artig? Jeg har ikke spilt svært mye i forhold til mange andre her, jeg syns det er interessant å høre dere garvedes erfaringer og meninger.

bearo2012-11-16 14:29
Antall innlegg: 888

Om det blir meir sperring? Ja. På same måte som ein i sportar forsvarar seg for å unngå at motstandaren scorar mål. Det vert mindre mål av slik, gitt. Mindre artig? Nei. Innføringa av ferdighet er det som gjer det til eit spel i motsetnad til verdas mest keisame tidtrøytte der ein berre sit og flyttar bokstavar ut på eit brett.

Men du og gjengen er kanskje av typen som unngår å kjøpe gater i Monopol, og berre passerar start igjen og igjen. Slikt vert det pengar av!

For min del er det den sistnemnde varianten som er «kjedelig kjerringspill».

ABDT - Ikke medlem lenger2012-11-16 15:11
Antall innlegg: 19

Takk! Nå lærte jeg noe, tror jeg.

berita2012-11-16 15:15
Antall innlegg: 848

Takk, bearo, reine ord for pengane! Likar det, eg, like godt som eg likte å få tak i Rådhusplassen den gongen eg spelte Monopol:-). Gjengen og eg har heilt sikkert mykje å lære av dykk strategar!

gompedyret2012-11-16 15:20
Antall innlegg: 4381

Jeg er bare glad til for at Ordspill ikke har noen offsideregel.

Torill2012-11-16 15:31
Antall innlegg: 3668

Gompedyret, er det sant? Da skal jeg kaste meg mer frampå neste gang.

herr_strert2012-11-16 19:46
Antall innlegg: 232

Hmmm aner jeg endelig en kvinne som vet hva offside-regelen innebærer? :p

Boubou2012-11-16 20:51
Antall innlegg: 1210

Aner jeg en misogyn (tross sin tiltro til Torill) grinebiter? Jeg kan offsidereglene i Rugby. Bare å prøve å forstå, om du synes fotball blir litt for enkelt;-)
en.m.wikipedia.org/w...#s ection_2

herr_strert2012-11-16 21:08
Antall innlegg: 232

Holder meg til fotball jeg, har ikke bredere interessefelt enn det, hva offside angår. Misogyn? Jeg nei?

krakemor2012-11-18 22:07

flott, det er det som er morsomt med disse innleggene, - en skriver om en ting, og plutselig tar det hele en ny vending og helt andre saker er mer interesante. :-)

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?