Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 764

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
irenramsy2012-11-25 09:25
Antall innlegg: 80

råd om katt
Noen som har kunnskap om katt og løpetid? har en katt som får p piller, men de virker ikke slik som tenkt, hun har fortsatt løpetid, noe som er svært frustrerende med høylydt mjauing og uro. Alle forslag er velkommen, bare det hjelper, håper jo at sterilisering/kastrering ikke er eneste alternativ

MyRuin2012-11-25 10:50
Antall innlegg: 201

om du ikke ønsker kattunger, så er vel sterilisering det beste alternativet??

nabojenta - Ikke medlem lenger2012-11-25 13:20
Antall innlegg: 39

Sterilisering er det aller beste og det sunneste for katten, p-piller gir stor riskiko for kreft, og en annen ulempe med p-piller er jo at katten kaster opp med jevne mellomrom og da virker jo ikke pillene selvsagt. Anbefaler sterilisering da får du en mye roligere katt og slipper kattunger i tide og utide ;-)

irenramsy2012-11-25 13:53

hm, synes kastrering (eller sterilisering som vi sier når vi snakker om damepuser) er en voldsom behandling, men jeg har jo forstått at kattene har løpetid ofte, og at det kan bli mange unger, får vel gjerne revurdere.

Lene T2012-11-25 14:28
Antall innlegg: 2931

Hvis du går til en dyktig veterinær er sterilisering helt greit. Du og katten din får noen strevsomme dager (inntil 10) hvor hun må ha på seg body og være inne, men så kan hun leve glade dager. - Sannsynligvis mange flere enn hun ellers ville ha gjort. P-piller øker som det sies over her sjansen for jurkreft veldig, og sterilisering eliminerer også andre sykdommer jentepuser kan få. Jeg har prøvd begge deler på mine katter, og sett en ha smerter og måtte avlives pga jurkreft, så jeg er ikke i tvil. Men som sagt: finn en dyktig veterinær!

baremeg602012-11-25 14:55
Antall innlegg: 82

Jeg har også hatt mange steriliserte/kastrerte hokatter, men noen body etter operasjon har jeg aldri hørt om, så det varierer nok kanskje fra lege til lege hva som anbefales. Forøvrig er jeg enig i at kattene lever et godt liv etter sterilisering, og jeg har derfor ingen problemer med å gå for en slik løsning.

Lene T2012-11-25 16:26
Antall innlegg: 2931

Body er et veldig allright alternativ til krage for at de ikke skal røre operasjonssåret. - Også beskytter det, og kan muligvis forhindre at de senere får litt sånn "hengemage":)

sigrid22012-11-25 16:39
Antall innlegg: 166

Vi lot pusen vår få ett kull med 4 nusselige unger og god tid til å kose seg med dem før hun ble sterilisert.

solfridpeder2012-11-25 16:39
Antall innlegg: 219

Hei--anbefaler deg å sterilisere katten---hadde en katt som fikk p-pille---tilslutt fikk den kreft som antakelig var skylden.fælt.hs

slaraffen2012-11-25 18:43
Antall innlegg: 191

Samme her, flere av kattene vi har hatt som har fått p-piller har fått kreft. Den vi har nå er sterilisert og er blitt forferdelig kosete og snill. Det kostet ca 1200,- tror jeg for 3-4 år siden...

irenramsy2012-11-25 20:04

takk for gode råd, skjønner at sterilisering kanskje er tingen, katten har fått ett avkom, selv om den var på pillen :) men den fikk heldigvis bare en kattunge. Body høres ut som et godt alternativ til krage.

slaraffen2012-11-25 20:13
Antall innlegg: 191

vår hadde ingenting... verken body eller krage...

Villvetta2012-12-05 09:12
Antall innlegg: 21

Gamlekatta gikk på pillen, og måtte avlives pga kreft. Nykatta er sterilisert og det gikk helt fint. Ingen body, og en fin hengemage som matcher matmor har ho fått :-)

berrum2012-12-05 19:41
Antall innlegg: 322

Har en sterilisert hunnkatt og en kastrert hannkatt. Hunnkatten hadde verken body eller krage etter operasjonen. Det gikk helt fint. Begge to er skikkelige kosekatter.

mymlen2012-12-05 21:38
Antall innlegg: 701

Ha ha Villvetta *liker*. Her i huset fikk katta hengemagen FØRST - men nå matcher vi hverandre vi og... :)

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?