Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående9 006

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Linda782008-07-19 23:38
Antall innlegg: 17

Uhøflig
Jeg synes at dere som ikke takker for kampen når dere taper (eller ellers) er uhøflige jeg. Er ikke dette her bare moro da? Folk som blir sure for å tape burde holde seg borte fra spill...
 
grautfjæset2008-07-19 23:43
Antall innlegg: 1

jau
 
Cyberita2008-07-20 00:46
Antall innlegg: 7

Det er en del som ikke takker for kampen uansett om de vinner eller taper. Siden det koster så lite å taste inn "tfs" eller "tfk", så vil jeg hermed oppfordre alle til å gjøre det. :-)
 
MayLene - Ikke medlem lenger2008-07-20 01:12
Antall innlegg: 10

Blir dere furte for å ikke få servert tre bokstaver i starten og i slutten av ett spill, slik som "hei" og "tfs"?!?..
For min del så ser jeg på d som ett så ynkelig forsøk på å være høffelig at jeg heller dropper d ...

klarer man ikke å skrive den fulle setninga "takk for spillet" .. så kan jeg ikke si at "tfs" hjelper noe på humøret..
å slenge ut 3 stk bokstaver viser jo ikke akkurat høffelighet, viser heller slapphet, fordi man ikke tar seg bryet med å bruke 3 sekunder ekstra på å skrive denne fulle setninga.

MEN nå er jo jeg her for å spille..
Så jeg snurper ikke igjenn kjeften og furter over at en person ikke takker for å få spille med meg..
tenke seg til hvis man skulle ha takka for hver kabal man la på pc'n..

hva hvis jeg skriver "wæx" etter hvert avslutta spill... er jo bare tre bokstaver d å, akkurat som "tfs" .. og gir meg like mye
 
Magne Suim2008-07-20 01:32
Antall innlegg: 190

Jeg synes det er stas når folk forsvinner uten ha skrevet de obligatoriske tre bokstavene. Det betyr som regel at jeg har gitt dem en spillemessig kilevink. :D
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-20 08:57
Antall innlegg: 1944

Nå er ikke dette kabal....der møter du ikke mennesker.

Jeg synes det er en god tradisjon og hilse og takke, synes det er veldig synd at noen vil ha dette bort.

Selv hilser jeg alltid, når jeg er i en en til en situasjon med mennesker.
Om jeg kjenner de eller ikke. Det være seg kassadama, bussjåføren eller hvem det måtte være.
Jeg gir også et nikk til personer jeg møter etter veien, helt naturlig når man passerer et enkelt menneske. (snakker ikke om Karl Johan nå)

tfs betyr jo takk for spillet, og dette rekker de fleste før motspiller forsvinner. Tre tilfeldige bokstaver handler IKKE om å ha folkeskikk.
 
cammie2008-07-20 11:09
Antall innlegg: 189

Jeg er enig med monabeth. Jeg synes det å hilse&takke er en god tradisjon, og ikke minst vanlig høflighet. Men jeg synes de fleste er flinke til dette jeg. De aller beste er de som klarer å chatte litt underveis også (selv på lynsrask). Det er alltid kjempemorsomt!
 
Rabiaz2008-07-20 11:10
Antall innlegg: 897

Jeg syns det bare skulle mangle at alle skal begynne å takke for spillet, eller gratulere vinneren eller komme med en hyggelig kommentar. Det er en kamp, tross alt. Akkurat som feks to tennisspillerer, to golfspillere, to sjakkspillere. Hadde virket veldig spesielt at en av dem skulle forlate kampstedet uten smil eller takk eller gratulere vinneren. Og det samme gjelder her på ordspill.no!
Dere som stikker av med en gang spillet slutter, har dårlige manerer! Deverre.
Takk for innleget :)
 
MyRuin2008-07-20 12:44
Antall innlegg: 201

jeg bryr meg ikke jeg, om folk skriver tfs eller ikke, og det er uansett om jeg har vunnet eller ikke..
Som dere sier, det er et spill.. Og spillet er ikke de 3 bokstavene der..
 
hilde0012008-07-20 14:43
Antall innlegg: 11

Jeg må bare si meg enig med de som mener det er vanlig høflighet å hilse når man starter et spill og avslutte med takk for kampen. De tre bokstavene er etter min mening mer enn tre tilfeldige bokstaver som slenges ut. Det koster så lite å være hyggelig og det tar ikke mange sekundene å skrive "tfs" eller et smil.
;o)****s*
 
fiffiane2008-07-20 15:21
Antall innlegg: 2

Jeg synes faktisk det er verre når de bare bryter spillet når de ligger under, uten noen forvarsel. Da blir jeg irritert - og merker med de og spiller ikke med de flere ganger.
 
Lille Blå2008-07-20 15:24
Antall innlegg: 18

Hvorfor har det egentlig noe å si om folk bryter spillet? Da vinner du jo uansett.
 
Nisca2008-07-20 15:35
Antall innlegg: 5

Hadde to spill som ble avbutt på grunn av feil med pc`en. Er ikke alltid at folk avbryter fordi de er uhøflige... Men har nå fått reparert feilen.
Forresten pleier jeg som regel å både hilse og å takke for spillet, det er bare vanlig høflighet.
 
ajnor2008-07-20 19:07
Antall innlegg: 958

Synes ikke dette handler om høflighet eller tradisjon, det handler rett og slett om normal folkeskikk. Det er da vel vanlig skikk og bruk å hilse og takke? På bussen, i butikken, i telefonen, i en tenniskamp, og dermed også i ordspill. Dessverre er det ikke alle som klarer å vise vanlig folkeskikk lenger.
 
MayLene - Ikke medlem lenger2008-07-20 19:37
Antall innlegg: 10

For MIN del er d slik at hvis jeg HØRER en person(som i tlf) ...
SER en person (som på bussen, på butikken)...
om jeg så LUKTER en person(som i en gymsal, der det foregår orntlige kamper) så hilser jeg selvsagt, eller nikke eller hva dere vill..

MEN her snakker vi om å stirre på en skjerm, der man har ingen som helst (IRL)forbindelse til denne personen, så disse kan det ikke sammenlignes... i allefall ikke når det kommer til folkeskikk å gjøre.
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-20 20:13
Antall innlegg: 1944

Da har du misforstått totalt etter hva folk flest mener.

Skulle tro at unge mennesker var de som best så at dette er et kommunikasjonsmiddel på lik linje med alle andre.

Om du skriver eller snakker, har du kontakt med et annet menneske.

Men dette vil du nok neppe forstå, det har vi jo snakket om tidligere.
 
MyRuin2008-07-20 21:02
Antall innlegg: 201

Men dette vil du nok neppe forstå, det har vi jo snakket om tidligere.


Dette var da en veldig nedlatende holdning! Synes den viser mindre folkeskikk en tfs gjør.

MEN, etter denne posten her, har jeg begynt å skrive tfs i det sekundet jeg går ut, så blir dere vel fornøyde alle sammen.
OG jeg sier hei når de jeg spiller mot gjør det.
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-20 21:18
Antall innlegg: 1944

MyRuin, det skulle være VIL med store bokstaver.
Beklager, det betyr ikke å ikke kunne forstå, men å ikke ville.

Det er en viktig opplysning i en diskusjon, når man har bestemt seg for å være motstander av hilsing av rent prinsipp.
 
arnevaag2008-07-21 06:15
Antall innlegg: 2

Hehe for en komisk diskusjon:p

For min egen del er jeg her først og fremst for å spille. Jeg hilser om andre hilser først, og sier alltid "tfs" når spillet er ferdig. Koster meg lite, og da sutrer i alle fall ikke folk om at jeg ikke gjør det.

MEN jeg krever ikke at andre gjør det, og det betyr absolutt ingenting for meg om noen drar uten å si det. Det er selve spillet som er poenget.

Selvsagt er det dog slik at det er hyggelig å chatte om det er en hyggelig person. Men det er på siden av diskusjonen her synes jeg;)
 
Lille Blå2008-07-21 07:49
Antall innlegg: 18

Jeg skjønner ikke det skillet mange gjør mellom "real life" og internett. Det er i hvert fall mitt ekte liv som foregår når jeg sitter her og spiller. Kontakten jeg har med motspilleren er like mye reell som med de jeg møter på bussholdeplassen, jobb osv.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?