Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 774 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| oysann | 2012-12-30 10:03 | |
![]() | Hjelper Lurer på om det noen her inne som spiller med hjelpepeogram | |
| GreteSB | 2012-12-30 10:13 | |
![]() | Da kvalifiserer de i tilfelle til utkastelse! Får håpe folk er ærlige. | |
| higard | 2012-12-30 12:10 | |
![]() | d har jeg lurt på lenge jeg også. motspiller begynner dårlig, går ut av spillet, for så å komme tilbake som den reseren på ord. | |
| GreteSB | 2012-12-30 12:34 | |
![]() | Det fins vel de som ikke respekterer andre her som i det virkelige livet. Det er de som taper i lengden, tenker jeg... | |
| Valpen | 2012-12-30 14:35 | |
![]() | Hva begrunner du det med gsbj? | |
| GreteSB | 2012-12-30 14:59 | |
![]() | Jeg mener at de som bruker hjelpemidler og jukser, har liten respekt for sine motspillere. Og så tenker jeg at handlingene våre slår tilbake på oss, på godt og vondt. | |
| Valpen | 2012-12-30 15:03 | |
![]() | Her er du helt tydelig på at noen av spillerne jukser - så det vet du? | |
| GreteSB | 2012-12-30 15:08 | |
![]() | Selvfølgelig er jeg ikke sikker på det! Det skulle nok vært et eventuelt der. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2012-12-30 15:11 | |
![]() | Ja, for guds skyld, sørg for at alle "evt", "kanskje" og "med alle mulige forbehold" kommer med... Selvsagt finnes det folk som jukser. Det er det overalt, enten det er på pubquiz, ordspill, eller dataspill hjemme på gutterommet. Har selv opplevd at en gjeng ungdommer forsøkte seg med gjenkjenningsprogrammer på mobilen under popquiz. Noen vil det alltid være. | |
| Valpen | 2012-12-30 15:16 | |
![]() | Du har glemt mange steder det KAN jukses Erik Jeg synes listen var litt mangelfull | |
| ave - Administrator | 2012-12-30 15:29 | |
![]() | @Valpen: Utgangspunktet for denne tråden var en undring på om noen bruker hjelpeprogrammer her på Ordspill. Det vet vi selvfølgelig ikke, men i henhold til reglene her om bruk av hjelpemidler, så vil det være juks og man risikerer utestengning dersom det blir oppdaget. Samtidig, det er vanskelig å finne ut av, så vi satser på at folk har skamvett og lar være å sette seg i en situasjon som juksemaker. | |
| måken | 2012-12-30 15:35 | |
![]() | For å si det slik er jeg overrasket om det ikke er noen som jukser her. So what,, er det så tilfredsstillende å jukse seg til en ranking. Nyt det hvis du kan.Tar heller ett skikkelig tap.Har ett par konkrete som jeg ikke spiller mot da de er litt for kreative litt for fort. | |
| Nina i farta | 2012-12-30 15:52 | |
![]() | Og hvordan skulle spillvertene oppdage at noen jukser ? | |
| Valpen | 2012-12-30 16:03 | |
![]() | Spillvertene er forpliktet til å fortelle oss om reglene - som om vi ikke visste det fra før. De er alle velkomne inn i mitt hundehus for å sjekke meg | |
| ave - Administrator | 2012-12-30 16:32 | |
![]() | Ække så desperat, heller, da ;) | |
| Valpen | 2012-12-30 16:38 | |
![]() | Bra - hundehuset er lite og veldig kaldt akkurat nå om dagen så kom heller over en tur til sommeren. Jeg bor på kennel i Valpestad i Hundestad Kommune | |
| Boubou | 2012-12-30 22:02 | |
![]() | Noen smartinger har funnet en super måte å unngå juks på; spill panikk, da har du ikke tid til sånt:-) Noen jukser nok, uten at jeg tror jeg har spilt mot dem. Enig med gbsj (eller hva den rekkefølgen var...) de som jukser - her eller andre steder - taper vel på det i lengden; med mangel på selvrespekt, og en senere utvikling av synapsene enn om de faktisk hadde brukt dem... | |
| Valpen | 2012-12-30 23:40 | |
![]() | Sier du det Boubou - stikkordet her er synapsene - ja tenkte jeg det ikke! | |
| Valpen | 2012-12-30 23:55 | |
![]() | Her er hva jeg fant om den viktige utviklingen av synapsene Synapse er en overgang mellom to nerveceller der et nervesignal kan overføres fra en nervecelle til en annen. En synapse består av en aksonende, en mottakercelle og spalten mellom dem. Synapsespalten er ca. 20 nm bred, og er fylt med væske. En nerveimpuls går langs en nervefiber (akson) som en elektrisk bølge der et oppbygget spenningspotensial over cellemembranen brytes ned. Cellemembranen inneholder spenningsregulerte ionekanaler som styres av membranpotensialet (elektrisk spenningsforskjell mellom cellens indre og ytre). Natrium+ og kalium+ ioner pumpes gjennom disse ionekanalene. Når nerveimpulsbølgen er passert, pumpes natriumioner, Na+, fra innsiden av nervecellemembranen til utsiden. Kaliumioner, K+, diffunderer inn i cellen. Dette gjør membranpotensialet mer negativt. Denne bevegelsen av ioner er en kontinuerlig prosess, der resultatet er en høy konsentrasjon av kaliumioner inne i cellene og høy konsentrasjon av natriumioner utenfor cellene. Når nerveimpulsen kommer langs den ene nervefiberen til aksonenden, påvirkes kalsium-kanalene til å åpnes. Når mengden av kalsiumioner (Ca+) øker i aksonenden, frigjøres transmittersubstanser som rask diffunderer over synapsespalten til mottakercellen og bindes til reseptorregulerte ionekanaler. Dette medfører at ionekanalene i mottakercellen åpnes. Ioner strømmer inn i cellen og endrer membranpotensialet. Dersom terskelverdien (ca. -60 mV) nås, starter ny nerveimpuls i motakercellen. | |
| berita | 2012-12-31 00:15 | |
![]() | Oi, nesten alle orda har mer enn 7 bokstaver her, både jukse- og bingopoensialet er sørgelig negativt! | |