Spillrom
Sjiraffen14
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående9 041

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Glory2008-07-22 17:21
Antall innlegg: 386

Hjelp - jeg skal til London!
Skal til London for første gang, og reiser sammen med min eldste datter på 15.

Vet noen om et hotell med bra standard som kan anbefales? Med bra beliggenhet, i trygge omgivelser.

Vi skal se London, shoppe, og se Les Miserable.
 
ben23 - Ikke medlem lenger2008-07-22 17:28
Antall innlegg: 4

Best Western i London er et 3-stjerners hotell og ikke så værst i pris heller ligger vel rundt en 650,- pr. natt.
god tur
 
alterego - Ikke medlem lenger2008-07-22 18:34
Antall innlegg: 7

Sjekk ogsaa glambibliotekaren.bl...og spot.com og soek etter London der; hun har hatt flere poster med info (+ masse lesertips!) fra London og det er vel verdt aa lese:)
 
Misse2008-07-22 20:24
Antall innlegg: 23

Hvis dere ikke maa bo midt i byen er det et hyggelig Best Western hotel i Upper Richmond road i Putney. Omtrent rett over gaten er East Putney Tube station som gaar inn til byen - ca.20 minutter. Prisen avhenger av hva slags rom dere vil ha. Det er forresten en hyggelig, norsk pike i resepsjonen der. Du finner hotellet paa nettet men det er ofte billigere rom aa faa hvis du ringer direkte. Jeg bor i London og kommer gjerne med raad om du trenger det. God tur!
 
blåveispiken2008-07-23 11:19
Antall innlegg: 31

Det finnes drøssevis av hoteller å velge i. Vi var nettopp 4 pers. på tur og det var ikke noe problem å finne hotell. Vi reiste rundt 14 dager på loffen i England med tog, og bosteder finnes overalt. Vi bodde 4 netter i London. Kun de to siste var forhåndsbestilt. London har som regel små rom, og standarden er dårligere enn vi forventer i Norge. Må ikke gå lavere enn 3*. Vi bodde i området med Paddington stasjon. Der ligger greie hoteller på rekke og rad. Det er et rolig område med gode kommunikasjonsmuligheter. Ca.15 min å spasere til Oxford street.
Da vi søkte etter hotell ble vår erfaring at det var enklest og raskest å ta kontakt med hotellet direkte via mail. Da slipper du (som regel) å forhåndsbetale, noe jeg synes er praktisk. (let via hotellsøkeside, f.eks. hotels.com, der finner du hotellenes hjemmesider/ mail etc.)
God tur!
 
Mooseman2008-07-23 20:29
Antall innlegg: 1596

Støtter Blåveispiken, området rundt Paddington er helt topp, kort avstand til det meste
 
Glory2008-07-24 22:25
Antall innlegg: 386

Tusen, tusen takk for tips! Strålende!

La det strømme på :o)
 
Glory2008-07-28 15:22
Antall innlegg: 386

Til dere "erfarne" Londonfarere; noen tips til billig - og bra - café, lunch, middag...?
 
Bongo2008-07-28 16:58
Antall innlegg: 47

Lunsj i Camden er alltid en slager for min del. Ellers vil jeg sterkt anbefale Borough Market (www.boroughmarket.org.uk /). Utrolig mye god mat for både en billig og dyr penge. Visstnok markedet hvor flere av LDNs bedre kokker handler inn på morningen. Her får du alt fra økologiske lammepølser til hjemmelaget høykvalitetssjokolade. Garanterer en feiende flott matopplevelse. Ved finvær nytes lunsjen ved elvebredden eller på plenen like ved.
 
Glory2008-07-28 18:07
Antall innlegg: 386

Høres bra ut! Takk!
 
Alfa932008-07-28 21:02
Antall innlegg: 7771

Jeg har nettopp vært på ferie i Londn - 3 dager - med min familie. Vi er 5 og bodde også i Paddington-området. Det er veldig greit der, rett ved Hyde-park, og ved Paddington togstasjon, som har flytoget. Det var små rom på hotellet, det er ikke noe peng i å regne med å ha en dag på hotellrommet. Vårt hotell var 3-stjerners, og jeg tror ikke du burde gå noe lavere. Vi måtte f.eks. spise frokost tidlig for å få ordentlig frokost, for kom du for sent, ble det borte.
Men ellers var det fint, og korte avstander, stort sett mulig å gå. Det er også greit å ta T-banen, man blir gjerne sliten av å traske rundt i London hele dagen.

God tur!

Alfa93
 
SolveigRing2008-07-28 21:45
Antall innlegg: 8

Kan anbefale st. giles hotel.
link: www.stgiles.com/lond...in dex.html
ligger bare 50 yards fra Oxford str.
 
SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-07-29 00:16
Antall innlegg: 640

London er en fin by.
Kan varmt anbefale en dag i Greenwich. Ta en båt fra Westminister, The Tower eller London Eye. Det gir en fin tur på Themsen.
Greenwich har mange koselige restauranter. Med National Maritime Museum og observatoriet, blir det fort en hel dag i den lille byen. Byen er grønn og frodig og har mye historie i seg.
T-banen går tilbake til London sentrum om en ønsker å spare litt tid i forhold til å ta båt.
 
bengel2008-07-29 07:44
Antall innlegg: 20

KFUK- hjemmet i London er helt supert, rimelig og veldig koselig miljø!!!
 
kness - Ikke medlem lenger2008-07-29 11:20
Antall innlegg: 1134

Vær forberedt på laaange køer på severdigheter og tett med folk uansett hvor du måtte befinne deg; på Speakers Corner, T-banen eller fortauet:p
Ta en tur til Liverpool hvis du får tid! Eller Brighton!
 
Skraphaugen - Ikke medlem lenger2008-07-29 11:35
Antall innlegg: 7

Kan jeg få bli med?
 
Glory2008-07-29 16:43
Antall innlegg: 386

Normalt ville jeg svart Skraphaugen "Selvsagt! Alle kan bli med!" :o)
Men denne gangen "Nei!"

Vi skal ha en etterlengtet mor-eldstedattertur (to yngre søstre), en gave hun fikk i f. b. m. konfirmasjonen.

Med andre ord; et meget eksklusivt selskap :o)
 
Ginger2008-08-01 16:58
Antall innlegg: 17

Anbefaler sterkt å bruke hotwire.com. Der velger man område man vil bo i og stjerneklasse på hotellet. Vi fikk et kjempeflott hotell ved Islington da vi dro til London, veldig koselig område med masse små kafeer og restauranter. Siden man ikke får vite navnet på hotellet før man har gjennomført bestillingen blir det mye billigere. Vi gjør det samme når vi skal til New York nå, fire stjerner for 1000 kr natta er ikke dårlig i den byen.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?