Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 774 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-01-06 19:39 | |
![]() | røykekutt!!!!! Ja, da går seriøst inn for å kutte røyken. Men jeg trenger råd og vink og gode forslag fra deg. Hva gjør jeg når jeg egentlig ville ha røykt? Som utpausingsinnslag på 5-10 minutter i løpet av dagen. Jeg kan ikke sitte bare rett opp og ned. Jeg må putle på med noe. Hjelp, hjelp og hjelp. | |
| Torill | 2013-01-06 19:58 | |
![]() | Har du prøvd Ordspill? Det er kjempegøy! | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-01-06 19:59 | |
![]() | Den måtte komme ;-) | |
| Anitapita | 2013-01-06 20:21 | |
![]() | Minn deg selv på, om og om igjen, at du lar være å røyke fordi du velger det slik. Du kan, men du vil faktisk ikke. Unngå å tenke "aldri mer" (=panikkfølelse), forhold deg til at du ikke vil røyke her og nå. Noe på siden av det du egentlig spurte om, jeg vet, men ingen avledningsmanøvre funka på meg før tankerekka var på plass. Lykke til! :)) | |
| bris1 | 2013-01-06 20:28 | |
![]() | Føler med deg, Wstine! Ben there, done that! Men du virker både viljesterk og positiv, så dette klarer du. Noen dager til, og du vil faktisk kjenne igjen lukter du ikke har kjent i den tiden du har røkt! Stå på. Kan du tenke deg noe eklere enn et askebeger med gamle stumper i? | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-01-06 20:48 | |
![]() | Men kuttet dere tvert av eller gikk gjennom en nedtrappingsperiode? | |
| bris1 | 2013-01-06 21:04 | |
![]() | Min eldste sønn hadde over tid drevet med intens mobbing av meg! Opplært av sin mattelærer i 9. Klasse. Takker dem begge i dag :-)) Det ble til slutt slik at jeg ble kvalm når røykpakka kom fram. Metoden hans gikk mye på å bevisstgjøre meg på alle de negative sidene ved røykingen. Og jeg, som anser meg som et oppegående menneske, følte meg dummere og dummere for hver gang jeg tente en røyk. Og det ble til slutt slik at jeg ikke orket synet av tobakkspung eller røykpakka. Og det er sant dette med at luktesansen kom tilbake. | |
| berrum | 2013-01-06 21:07 | |
![]() | Jeg har akkurat begynt med elektriske sigaretter, ja du leste riktig, elektriske. Fullt utstyr med lader, adapter etc. Disse sigarettene er uten nikotin og uten kjære. Kun vanndamp. Nå i en liten periode skal jeg trappe ned på mine vanlige kjære Kent sigaretter, og gå mer over til de elektriske. Da trenger jeg liksom ikke å slutte helt å røyke, bare bytte ut type sigarett. Det gjør at jeg ikke får den store panikken. | |
| Anitapita | 2013-01-06 21:15 | |
![]() | Jeg kutta tvert. Og bare for å ha sagt det; det var ikke enkelt. Men det ble lettere etter hvert, og det er HERLIG å være røykfri! | |
| Matsine | 2013-01-06 21:46 | |
![]() | Hei! Jeg sluttet for 6 år siden og begynte med nedtrapping med 5 pr. dag pr. måned. Da jeg var nede på 20 pr. dag (røykte vanligvis 40-50 etter en ulykke), meldte en kollega meg på et avveningskurs som ble betalt av arbeidsgiver. Jeg begynte å merke at det luktet vondt av klærne mine, sengetøyet mitt og gardinene. Da syntes jeg nok var nok og sluttet før kurset var over. Riktignok gikk jeg opp 15 kg. Alt smakte jo bedre og det ble litt kosing som erstatning for røyken. De kiloene trimmer jeg bort nå. Meldte meg på helsestudio for de pengene jeg brukte på røyk - i tillegg til at mine barn sluttet. Vi kjøpte hytte for pengene. Stå på og lykke til. | |
| lillys25 | 2013-01-06 21:55 | |
![]() | Bruke LHL's røykeapp, den motiverer litt syns jeg :)). Lykke til :)) | |
| ave - Administrator | 2013-01-06 22:41 | |
![]() | Ha et lager med gulerøtter du knasker på når du får lyst på røyk. Det er ingen direkte kopiering av det å røyke, smaker annerledes og det tar litt tid å bli ferdig. Samtidig tenker du at det er herlig å være ikke-røyker. Det er nemlig mellom øra røyketrangen sitter, så det er her innsatsen må settes. | |
| Liddell | 2013-01-06 22:55 | |
![]() | 2 ting som jeg vet hjelper mange, meg inkludert: 1: Boka "Endelig ikkerøyker". 2: Elektroniske sigaretter. Men kjøp ikke de billige man får tak i på ebay eller i Sverige, de duger ikke. Jeg bruker disse, og de er fantastiske: www.totallywicked-el...od uct.html Kjøper du dem må du huske å bestille med ekstra væske, du får både med og uten nikotin. | |
| slaraffen | 2013-01-06 23:40 | |
![]() | Meg hjalp det med nikotintyggis. Tok en fra nattbordet med det samme jeg slo opp øynene om morgenen, og første tiden tygde jeg ustanselig. Røyksuget kom aldri og jeg ble kvitt vanen i fingrene og i situasjoner hvor jeg vanligvis ville røykt ellers. Tyggisen holdt suget vekke.. 4 år siden jeg sluttet. Men det som virkelig er deilig nå, er å se på de som står utenfor dørene (spesielt på kjøpesenter ol.) og røyker og fryser, de blir færre og færre, og det er nesten sånn at jeg synes litt synd på dem, ingen røyker inne lenger. | |
| jogra | 2013-01-06 23:41 | |
![]() | En annen mulighet er å oppsøke fastlegen din, og be denne om å få en resept på Champix. Virket helt suverent på meg. Hadde store forventninger til å få bedret smaks og luktesansene, det har ikke hatt noen effekt på meg, og det etter snart 3 år. Men, har jo fått frigjort litt økonomi som jeg nå bruker på noe annet, ikke fullt så helsefarlig tull. Lykke til. | |
| Smartgirl | 2013-01-07 00:13 | |
![]() | Anbefaler Champix og strikke/hekle for å holde fingrene i sjakk | |
| jora | 2013-01-07 00:33 | |
![]() | Jeg sluttet med snus for et halvårsiden. Snuste mye. For mye. Også ved søvn.. Jeg bestemte meg for å ta en pause for en dag. 2 dager. Pause i 3 dager. Hadde snus i bilen og på meg hele tiden. Jeg kunne ta snus når jeg ville, men jeg var på en måte sjefen:) Skal også sies at jeg måtte tygge myyyyyye tyggis i noen uker før det roet seg. For å fikle med noe er mobilen det beste:) Evt trening som også vil komme, da man av en merkelig grunn går opp noen kilo:) Lykke til! Pause en dag av gangen | |
| Cygnus | 2013-01-07 04:42 | |
![]() | Tror det med gulerøtter er det beste rådet! Jeg var så 'heldig' at jeg fikk astma - skal si det var virksomt, sluttet tvert, selv om det bare er en lett astma! | |
| fjotte | 2013-01-07 05:12 | |
![]() | Tips; røyk suget varer bare du par minutter hver gang du vil ha røyk. Få tankene inn på noe annet da. Det verste sitter i hodet og de to fingrene som holder røyken. Lykke til:) | |
| fjotte | 2013-01-07 05:13 | |
![]() | Et * par | |