Spillrom
Sjiraffen4
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede4
Mobilspill
Pågående9 052

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
tante-pose2008-07-23 18:15
Antall innlegg: 16

Film
Jeg så nettopp "Mamma Mia" i dag. Det var jammen en suppe-duppe-søt film!
 
Mooseman2008-07-23 20:31
Antall innlegg: 1596

Ok, da blir det Batman på meg ...hehe
 
Mooseman2008-07-23 23:19
Antall innlegg: 1596

Har du lest Dagbladet igjen nå da ?? :p
 
TheOne2008-07-24 12:14
Antall innlegg: 57

Jeg har også sett den, men synginga var ikke best da. Men filmen var morsom og jeg liker popcorn så da er det greit! :D
 
kness - Ikke medlem lenger2008-07-24 13:14
Antall innlegg: 1134

Gode skuespillere gjør Mamma Mia til en både rørende og komisk film, til tross for syltynn handling. Så den i Brighton, hvor Abba vant MGP med "Waterloo" i sin tid. Publikum hylte av latter når Pierce Brosnan begynte å synge:)

Men Mamma Mia kan aldri bli annet enn en blek skygge av Across the Universe. Filmen er basert på Lennon/McCartney-tekster, og her stemmer ALT. Uforglemmelige tolkninger av kjente og mindre kjente melodier og ellers en bedårende film på alle måter. Også for folk som knapt har hørt om The Beatles....
 
kness - Ikke medlem lenger2008-07-24 13:17
Antall innlegg: 1134

Rettskrivningsdebatten gjør en litt paranoid - ved gjennomlesning av ovenstående ser jeg at det høres ut som jeg fortsetter å snakke om Abba-filmen etter at jeg har gått over til Beatles. Håper alle forstår meningen likevel;)
 
tante-pose2008-07-24 14:15
Antall innlegg: 16

Across the Universe; den har de til £ 6 på amazon.co.uk - den skal jeg se... Koselig med litt søte musicals på sommeren.
 
tante-pose2008-07-31 00:18
Antall innlegg: 16

Across the Universe; film med mening. Virkelig bra - (om enn er Mamma Mia en fargerik skygge...)... Takk for godt filmtips kness :-D
 
Diffusia - Ikke medlem lenger2008-07-31 11:21
Antall innlegg: 121

Har planer om å se Mamma Mia, hovedsaklig fordi deler av den visstnok er filmet der jeg ferierte i sommer - nemlig Skiathos. : )
 
LilleTrille32008-07-31 22:41
Antall innlegg: 4

Eg er enig med Tante-Pose: MammaMia! er en suppeduppesøt film, men koselig også. Min 11årige ste-datter insisterte på at eg måtte bli med å sjå den, hennes 2.gang, for den var "såååå bra og kjempemorsom!"
Pierce Brosnans sangstemme kunne de spart meg for, ja, og det er sikkert en grunn til at Stellan Skarsgård ikkje sang også... ;)
Heilt grei underholdning, kjeda meg ikkje, men anbefaler den ikkje til vaksne folk, nei...
 
Christian2008-08-01 09:55
Antall innlegg: 57

Mamma Mia = super feelgood! Kos dere og løp på kino! Sett den to ganger, også med barna på 10 og 13. De digget den også!
 
Toril49 - Ikke medlem lenger2008-08-01 15:01
Antall innlegg: 13

Enig med Christian, at Mamma Mia er super feelgood! Som et avslappende maltid med ferske reker, loff, majones og hvitvin. Ikke den store spenningen, men kjente ingredienser, noe a kose seg med - og over. Synes det var herlig a se Pierce Brosnan og Colin Firth vage a dumme seg ut. Det vokste de pa, i mine oyne. Og fremdeles gar jeg og nynner diverse Abba-melodier, mer enn en uke etter at jeg sa filmen. Noe dypt og filosofisk filmatisk mesterverk var det ikke. Men det gav den seg da heller ikke ut for a vaere. Bare herlig, lett og sommerlig!
 
kness - Ikke medlem lenger2008-08-03 15:16
Antall innlegg: 1134

Og hvis det fins noen der ute som ikke har sett Forrest Gump ennå, har de MYE å glede seg til, uansett alder. LØP OG LEI (og sett den på repeat)
 
Panda2008-08-03 16:42
Antall innlegg: 7

En annen fantastisk musical som nylig gikk på kino er Sweeny Todd, Tim Burtons utrolige versjon av Stephen Sondheims broadwayoppsetning. Ikke så sommerlett og barnevennlig kanskje, men en fest for alle sanser, særlig for oss med en forkjærlighet for det litt makabre. Alle skuespillerne synger og spiller helt fantastisk. Morsomt å se Johnny Depp i en slik rolle, og Sacha Baron Cohen (Borat ) er ubetalelig som italiensk kvakksalver. Er nettopp kommet på dvd , så løp og lån/kjøp og gjør deg klar for en meget blodig aften......
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?