Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 946

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
LaBarca2011-01-06 17:30
Antall innlegg: 644

IRL-regler?
(Dette er ikke en tullballtråd.)

Jeg har store planer om å delta på treffet i Harstad 16. april. I den sammenheng har jeg noen spørsmål.

Hvem bestemmer om et ord er lov? Et IRL-brett har jo ikke mulighet til å si ifra.

Hva med tiden og typen brett? Finnes det andre typer enn Standard IRL?

Er det cup? Jeg er ingen racer og har ikke lyst til å reise rundt regna 20 mil for å spille bare ett parti.

Begynner spillene i otta, eller går det an å dra hjemmefra lørdag morgen?

Lenge til 16. april, men tida går fort :-))
 
VeldiGlad2011-01-06 18:40
Antall innlegg: 1077

Dere som arrangerer treff bestemmer vel alt dette selv vil jeg tro?

Slik vi har gjort det i Oslo: De fleste er rimelig kjent med hva som er lov og ikke lov å legge på ordspill. Sammen klarer man å huske de fleste ord som er/ikke er godkjente. Likevel er det lurt å ta med ordbok! Jo større jo bedre. Så kan man slå opp hvis man er usikker (dog står det ofte flere ord i en skikkelig ordbok, så da får man velge om man vil ta med dem også. F.eks KA og AB som står i Tanums.)

Man spiller stort sett til man blir lei og grønn, to mot to eller flerbords. Hvis man vil kan man vel holde en uhøytidelig cup. Ryker man ut spiller man med de andre som tapte :) Ellers er nerdete ordsnakk, øl, mat, smil og fniserier gode ingredienser. Kos dykk!
 
twiver2011-01-06 18:41
Antall innlegg: 3469

Et treff i "ordspill-regi" er vanligvis ikke ment som noe annet enn en hyggelig sammenkomst, med noen spill :) ( turneringer i NSF-regi er litt mer alvorlige/seriøse)

Forhåpentligvis har noen med seg Tanums, og da godkjennes ord som står der + de vi vet går på ordspill.

Tiden er et vidt begrep, skal jo være hyggelig, men et spill kan jo ikke ta hele kvelden. :) Scrabble-spillene finnes nok bare som standard. Men en av de som pleier å være i Oslo har laget et eget spesialbrett også :)

I Oslo pleier vi å arrangere en "cup"-variant. Starter med 4 på bordet, hvor av taperen ryker ut. De som taper spiller videre, sammen med den/de de vil på helt uformell basis. Men om det blir arrangert noe sånt i Harstad, kommer vel helt an på de som er tilstede.

Treffet er nok mest ment for å komme sammen, bli kjent IRL, og ha det MORO !

Kanskje du treffer naboen :o)

 
twiver2011-01-06 18:43
Antall innlegg: 3469

Ja ja VG, vi er da stort sett enige (har vel opplevd omtrent det samme da) :o)
 
VeldiGlad2011-01-06 18:56
Antall innlegg: 1077

Men De har mange fler smilefjes. Hvordan skal vi tolke dette?
Med fare for å gjøre om tråden til tull og ball stopper jeg her og stemmer i meg deg twiver. Det skal være gøy først og fremst, så alt er opp til dere som er der :)
 
LaBarca2011-01-06 18:59
Antall innlegg: 644

Jeg treffer garantert ikke naboen!
Den ene er 90 år og delvis blind og nesten døv.
Den andre er et ektepar på 89år og 96år som ikke går utafor husnova lenger.

Jeg tar med Tanums. Her i huset går den under navnet overdommeren, hehe.
 
Torill2011-01-07 00:44
Antall innlegg: 3658

Dersom noen kan tenke seg å prøve å spille etter reglene til Norsk scrabbleforbund, kan jeg veilede så godt jeg kan. Kort fortalt handler det om at det er Tanums som gjelder. Og at man må protestere om man mener motstander legger et ord som ikke er et ord.

Lurt å prøve dette for de som har tenkt å delta på turneringer i regi av forbundet, f. eks NM 2011. Og for de som er lei av at man på ordspill kan legge ord som ikke er ord (CF, BL og mange andre).
 
utlending2011-01-07 02:35
Antall innlegg: 327

Jeg tror ikke folk i Harstad kan saa fryktelig mange ord - saa jeg tipper at spillet vil gaa tregt nok til aa loese evt. spoermaal du maatte ha underveis.

 
bris12011-01-07 10:12
Antall innlegg: 2591

Er det noen som kan låne meg et ekstra sett med bokstaver? Det er ikke mange nok A-er til mitt Scrabble-spill ;).
 
Torill2011-01-09 07:02
Antall innlegg: 3658

Er det brikkemajoren som har tatt dem, og gitt dem til Kirsti?
 
Gunnha 92 - Ikke medlem lenger2011-01-09 08:19
Antall innlegg: 106

a ha
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?