Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede17
Mobilspill
Pågående8 980

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bris12011-03-28 14:51
Antall innlegg: 2594

Invitasjon til treff i Harstad
På vegne av Stabur, Torill og meg selv inviterer jeg til scrabble-treff i Harstad.

Dato: 16. april
Tidspunkt: kl 1200 -
Sted: Gründer/Smuget (sjekk: nordic.no.uteliv)

Gründer ligger på gateplan, og Smuget er ei trapp ned fra restauranten. Der er det plass til ca 18 personer, og vi får rommet for oss selv med full service fra restauranten/baren.

Det er enighet om at vi kjører en turnering på 4 runder. Og dette blir en turnering uten prestisje og store oppslag, bare reinspikka moro.

Foreslått agenda for dagen:

kl 1300 - 1400 Lunch, og registrering til turnering
kl 1400 - kl 1830 Turnering
kl 1830 til...... Middag og samvær

De som har Scrabble-brett og ordbok (husker ikke hvilken som blir godkjent) bes om å ta disse med.

Stabur og Torill oppfordres til å supplere min invitasjon dersom de har noe de synes bør med.

Vi sees!
 
bris12011-03-28 16:10
Antall innlegg: 2594

Det kan kanskje sies at jeg har et upresist forhold til klokkeslett etter forrige innlegg, så her kommer en utdyping:

Vi har Smuget fra kl 1200, og bruker tiden fram til kl 1300 og Lunsj/turneringsregistrer ing til å småprate, lese meny og eventuelt komme fram til hva vi vil ha til lunsj slik at vi kan få denne servert kl 1300. Det vil selvsagt likevel bli mulig å bestille mat om man kommer noe senere.

Når det gjelder det jeg sier om turnering, så er det noen som synes at jeg underdriver litt når jeg påstår at dette skal være uten prestisje og at det bare blir reinspikka moro.
Et turnering kjørt av Torill, president i Norsk Scrabbleforbund, må nødvendigvis gjøres etter gitte prinsipper, men det vil hun selv komme inn på i tråden etter hvert.

Vi kan vel ha det moro okke som......
 
Alfa932011-03-28 17:32
Antall innlegg: 7771

Gleder meg :)
 
NOWI2011-03-28 18:46
Antall innlegg: 834

Ser fram til dette! ^^
 
Torill2011-03-29 11:30
Antall innlegg: 3658

Denne gangen blir det altså et tredelt arrangement:
Lunch
Turnering
Treff

Det er selvsagt ønskelig at så mange som mulig er med på alt, men det er også mulig å plukke det som passer best.

Dersom du er litt i tvil om den biten som heter TURNERING, kan du få litt mer orientering her. Eller du kan møte opp på lunchen der du kan få vite mer, eventuelt samle mot om du skulle ha behov for det.

Turneringen arrangeres av Norsk scrabbleforbund, vi stiller med nødvendig utstyr og en turneringsleder/dommer. Vi stiller også med en backupdommer som er tilgjengelig på telefon, dersom det skulle være nødvendig.

I likhet med turneringene på ordspill, får du delt ut en motstander hver runde, dette gjøres av et dataprogram. Det er stort sett alt dataprogrammet gjør, ellers må du selv finne ord, legge dem, regne ut poeng, vurdere om du tror motspillers legg er et godkjent ord og eventulet legge inn en protest til dommeren. Dommeren slår da opp i Tanums nyeste rettskrivningsbok og ved behov også i språkreglementet til forbundet. Dersom ordet er godkjent får den som protesterer 10 minuspoeng, er det ikke godkjent, mister den som har lagt ordet turen sin.

Vi spiller på tid med sjakkur, ingen begrensninger pr. trekk, men 30 minutter pr spiller pr spill (altså "NORMAL" hastighet).

Litt matnyttig informasjon for alle som har spilt mye ordspill:
www2.scrabbleforbund...ag e_id=102

Og for de som har lyst til å fordype seg (noe som slett ikke er nødvendig for å delta på turneringen):

Hele språkreglementet:
www2.scrabbleforbund...pa ge_id=25

Hele turneringsreglementet:
www2.scrabbleforbund...pa ge_id=22

Jeg gleder meg til NSF's første scrabbleturnering nord for Polarsirkelen, og jeg gleder meg ikke minst til å treffe dere alle!

(Det kommer til å komme ytterligere informasjon i denne tråden, så følg med!)

Og sist men ikke minst: Takk til Stabur og Bris1 for at det blir noe av!
 
Tengil2011-03-29 11:57
Antall innlegg: 106

Dette blir gøy :)
 
Torill2011-03-30 01:48
Antall innlegg: 3658

Her kommer litt mer info om den biten av arrangementet som heter TURNERING:

For å delta på turneringer i regi av Norsk scrabbleforbund, må man være medlem. Medlemsskapet koster 100,- for voksne og 50,- for unge under 18 år og varer i 12 måneder. Vanligvis er det i tillegg en deltageravgift for å delta på turnering. Siden turneringshyppigheten i Harstad og i rimelig reisevei fra Harstad sannsynligvis blir lavere enn lenger sør i landet, dropper vi deltageravgiften denne gangen. Det blir derfor heler ikke mulig å foreta noen formell forhåndspåmelding, slik vi har hatt tidligere. Men veldig fint om du melder fra, f.eks i denne tråden, dersom du har lyst til å komme.

 
piaf2011-03-30 16:24
Antall innlegg: 995

Jeg har lyst, men ikke lov. Så vi får se! Når kommer midnattssola til Harstad?
 
bris12011-03-30 16:30
Antall innlegg: 2594

Almanakken sier at vi kan se øvre rand av midnattsollen i Harstad første gang den 22. mai, og hele sola den 25. mai. Og er vi heldige kan vi fortsatt se et glimt av den den 21. juli. Men lyst er det jo også i slutten av april, så kom, kom.
 
utlending2011-03-30 19:43
Antall innlegg: 327

hva blir d til lunsj der i Harstad? Isbjoern eller selunge?
 
Torill2011-03-30 19:48
Antall innlegg: 3658

Helstekt sjiraff!
 
Tobea - Ikke medlem lenger2011-03-30 20:30
Antall innlegg: 863

En nakkekotelett til hver:p
 
bris12011-03-30 22:07
Antall innlegg: 2594

Er det avgjørende for deg, utlending, så lover jeg at vi skal gjøre vårt aller, aller beste for å få tak i isbjørn eller selunge. Men da må jeg vite helt sikkert at du kommer, altså.
 
mammakristin2011-03-30 22:49
Antall innlegg: 203

Tror det finnes mer smakfulle retter enn selunge og isbjørn.
 
mammakristin2011-03-30 22:54
Antall innlegg: 203

Treff 16. april, og medlem bare siden nyttår. Det er vel for ungt til å være med ?
Dessuten er jeg ikke medlem i scrabbleforbundet. Men kos dere.
Flott dere legger treff til Harstad.
Kanskje jeg blir med en annen gang.
 
Torill2011-03-30 23:19
Antall innlegg: 3658

Mammakristin - veldig hyggelig om du vil komme, selv om du er fersk!

Arrangementet som helhet er åpent for alle. Den biten som heter turnering er kun for medlemmer, men det er fryktelig enkelt å bli medlem, man betaler 100 kroner og oppgir navn og litt til. Kom gjerne til lunch, og hør litt mer om hvordan det foregår. Ønsker du ikke å delta på turneringen, kanskje du vil se på, eller spasere en tur i byen.

Når turneringen er over blir det enda mer scrabblespilling og hyggelig samvær med likesinnede.
 
mammakristin2011-03-31 21:47
Antall innlegg: 203

Takk for hyggelig tilbakemelding. Må få litt mer erfaring først, før jeg tørr møte ekspertene.
Men igjen, flott at dere har valgt Harstad.
 
fortogsakte2011-04-01 21:36
Antall innlegg: 46

Jeg har tidligere foreslått to klasser. En for de som føler seg fersk og en for de som spiller mye scrabble/ordspill.

Det var for å få med dem som ikke tør å være med på turnering jeg foreslo dette. Jeg leste i hvertfall en kommentar om at en/ei ikke tør å være med på turnering.

For min del må det gjerne bli en klasse selv om jeg sikkert blir "gruset". Gøy blir det uansett:-)

 
Torill2011-04-02 06:02
Antall innlegg: 3658

Tege, det viktigste denne gangen er at det blir en mulighet for ordspillere og scrabblespillere i Harstadområdet til å treffes. Jeg håper det er mange som kommer, og det viktigstee er at vi skal spille scrabble og ha det gøy.

Turneringen er forholdsvis liten med bare 4 runder, og vi aner ikke hvor mange deltagere som kommer. Ideen din om å dele opp i to klasser er ikke dårlig, jeg ser bare ikke helt hvordan vi skulle få det til.

Det er et dataprogram som setter opp kampene. Ettersom turneringen skrider fram, vil du møte motstandere som er på mer eller mindre samme nivå som deg selv. Den dårligste spilleren risikerer ikke å møte de fire beste spillerne, for å si det sånn.

Etter turneringen står du selvsagt fritt til å spille mot hvem du vil.

En gang i framtida, dersom scrabblemiljøet i Harstad og resten av Norge eksploderer, vil det kanskje bli store nok forhold for å dele inn i klasser. Men slik det er nå, virker det både trivligst og mest praktisk at alle stiller i samme klasse, selv om det er litt ulike nivåer.

Ellers må jeg si jeg gleder meg veldig til å komme til Harstad, nå er det bare to uker til!
 
LaBarca2011-04-03 11:43
Antall innlegg: 644

Jeg hadde gleda meg sååå, men "halve slekta" kommer på påskeferie til oss, så da må jeg holde meg hjemme.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?