Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 860

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
tølper2011-08-24 23:39
Antall innlegg: 53

Scrabbleliga, sesong 2
Scrabbleforbundet planlegger å arrangere en ny sesong av scrabbleligaen i Oslo, som ble arrangert første gang i vår. I den første sesongen deltok seks tremannslag, og det var Kamphønsa som til slutt vant knepent foran Gompelandslaget. Vinnerlaget bestod av VeldiGlad, Liddell og Edro, med Fidelma som reserve.

Reglene er enkle: Hvert lag består av tre personer i tillegg til eventuelle reserver. I løpet av sesongen skal alle lagene spille mot hverandre en gang. Lagene avtaler selv tid og sted seg imellom, og når to lag møtes, spiller hver av spillerne på det ene laget mot hver av spillerne på det andre laget – til sammen ni partier. Vinneren er det laget som vinner flest partier.

Kampene er ganske uformelle og avslappa: i vårsesongen ble de fleste kampene avholdt på kveldstid på en cafe eller hjemme hos noen av spillerne. Alle som liker å spille Scrabble, er velkomne til å delta, uavhengig av hvilket nivå man spiller på og om man har vært med på turneringer tidligere.

Man bør imidlertid være bosatt i Osloområdet, siden alle kampene blir spilt live (ikke på nettet).

Dersom du vil melde på et lag, kan du skrive en melding her eller sende en pm til meg. Hvis du ikke har et lag, men har lyst til å delta, kan du også skrive en melding i denne tråden, og se om det er noen andre som er i samme situasjon. Påmeldingsfristen er 15. september, og vi regner med å starte spillingen kort tid etter det. Vi regner med at sesongen kommer til å vare til litt ut i 2012, avhengig av hvor mange lag som blir med.

Se også www2.scrabbleforbund....n o/?p=558
 
ave - Administrator2011-08-25 00:08
Antall innlegg: 4986

Jeg håper at noen av dem som var på laget jeg var reserve for trekker seg sånn at jeg rykker opp.....

 
Torill2011-08-25 12:14
Antall innlegg: 3658

Hmmm... Kanskje jeg skal trekke meg og overlate plassen til deg, Ave? Så kan jeg starte et nytt lag? Håper alle som synes dette høres gøy ut melder fra her, kanskje de blir mange nye lag?
 
gompedyret2011-08-25 17:58
Antall innlegg: 4381

Eksellent. Dette blir gøy!

Ave, lagene er jo ikke meislet i stein, så er bare å hoppe på det laget du måtte ønske, eller danne ditt eget lag.
 
twiver2011-08-25 18:32
Antall innlegg: 3469

Hvis jeg skal være med nå, så må det bli som reserve-reserve :)

Og ave, det er jo ikke sikkert noen av de forrige lagene fortsetter, så her er det vel bare å melde seg, evt danne et lag :)
 
piaf2011-08-25 19:52
Antall innlegg: 995

Men Gompelandslaget holder koken! (Ikke sant, gomp og Kirsti?)
 
Torill2011-08-25 20:34
Antall innlegg: 3658

Hva sier Edhs?
 
Edro2011-08-25 21:24
Antall innlegg: 331

Jeg regner med at jeg allerede har trukket meg fra Kamphønsa og at Fidelma har rykket / rykker opp..... :)
 
Kirsti2011-08-26 07:13
Antall innlegg: 1946

Gompelandslaget gir seg aldri!
 
Squil2011-08-26 14:13
Antall innlegg: 107

Brikkemajorene var også svært fornøyd med konseptet, og satser på å forsvare pallplassen.
 
VeldiGlad2011-08-26 14:22
Antall innlegg: 1077

Jeg befinner meg for tiden temmelig langt fra Oslo og er veldileimeg for at jeg ikke kan fortsette i kamphønsa! Er gjerne reserve for et lag om noen vil ha meg, hadde jo vært gøy å få være med på en spillkveld :)

Gleder meg til vi får vår egen trønderliga!
 
Fidelma2011-08-26 21:40
Antall innlegg: 3315

Vel, edro, jeg anser deg som kamphøna over alle kamphøns:-) Jeg kommer kun til å stille som reserve dersom det skulle bli aktuelt. Ikke som førstespiller. Det blir det rett og slett for vanskelig å sette av tid til.

Håper forøvrig at VeldiGlad finner noen skaptrøndere å spille med, slik at det blir en liga i Trønderland også.
 
Edro2011-08-26 21:50
Antall innlegg: 331

Vi får ta det på kammerset , Fidelma, med liddell:)
 
Rydningen2011-08-27 08:53
Antall innlegg: 166

Hmm, nå som jeg har ankommet hovedstaden høres jo dette spennende ut. Men jeg kan jo ikke skryte på meg noen tidligere lagtilhørighet. Nærmeste jeg ser er jo Torill som trekker seg fra sitt forrige lag(",) - og satser på å danne ett nytt?!

Jeg kunne jo spurt henne, men det burde jeg jo kanskje gjort i en privat melding... Så hva mener du Torill?

Eller andre:)
 
Torill2011-08-27 09:32
Antall innlegg: 3658

La oss snakke om det på Restaurant Leonardo i dag, Rydningen!
 
Torill2011-08-31 21:42
Antall innlegg: 3658

Jeg løfter denne for å si:
September nærmer seg, det gjør også fristen for å melde på lag.

Selv er jeg litt forvirret nå. Først sa Ave at hun håpet noen på laget hun var reserve for kunne trekke seg så hun kunne rykke opp. Så sa jeg at jeg kunne trekke meg så hun kunne få plassen min. Men hva sier The Edhs? Ikke så veldig mye foreløpig. Har The Edhs også trukket seg? I såfall er det ikke så mye igjen av De Edhsvorne. Kom på banen, gutter! Jeg har ikke lyst til å trekke meg likevel om det betyr at laget går i oppløsning. Men det er jo kjempegøy at du vil bli med, Rydningen. Selv om du glimret med ditt fravær på Restaurant Leonardo.

Da har forvirringen min kommet fram i dagen. Det eneste jeg er bombesikker på, er at jeg har lyst til å være med på ligaspill i Oslo denne høsten/vinteren, hvem jeg er på lag med spiller mindre rolle.

Jeg oppfordrer alle som synes dette høres spennende ut, til å skrive et innlegg her, eventuelt ta kontakt med andre de har lyst til å danne lag med og melde på et lag. 3 på laget er minimum, men det er fullt mulig å ha med en reserve eller to. Eller kanskje til og med tre.
 
bris12011-08-31 22:05
Antall innlegg: 2595

Hvordan står det til på hjemmesiden til Scrabbleforbundet? Siden så mye av aktiviteten foregår her, mener jeg.
 
Torill2011-08-31 22:48
Antall innlegg: 3658

Det er egentlig to svar på spørsmålet ditt, bris1.

1) Hjemmesiden til scrabbleforbundet burde til enhver tid være oppdatert med info om hva som skjer på scrabblefronten i Norges land, og ikke minst: Forumsfunksjonen burde fungere. Dette er ting scrabbleforbundet jobber med, men det er ikke alltid vi får gjort det vi burde gjort. Men takk for tilbakemelding!

2) Ordspill.no har et oppegående forum som leses av mange scrabbleinteresserte mennesker. NSF ønsker å spre informasjon om scrabbleaktiviteter også til scrabbleinteresserte som ikke er medlemmer i forbundet. Derfor er ordspill.no en viktig informasjonskanal for NSF.
 
Tobea - Ikke medlem lenger2011-09-01 00:27
Antall innlegg: 863

Må bære seie Torill at Rydningen bor i Oslo nå ;O)
 
Torill2011-09-01 09:29
Antall innlegg: 3658

Tobea, det har han vel allerede sagt sjøl, hehe.

Dere andre som bor i Oslo og Oslo-området, sleng dere med dere også! Her skal det scrabbles!
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?