Spillrom
| Sjiraffen | 16 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 16 |
Mobilspill
| Pågående | 8 604 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-10-29 11:02 | |
![]() | Cup i kveld (onsdag) kl.21.00! Da er det onsdag og klart for action i Katten igjen! I kveld blir det cup i formatet spesial/panikk! Moroa starter kl.21.00, og alt du måtte lure på om turneringer og cuper og alt dette her, det finner du svar på i denne linken : www.ordspill.no/docu...nt /?id=176 | |
| CaB | 2014-10-29 19:22 | |
![]() | Opp med seg :) | |
| CaB | 2014-10-29 21:54 | |
![]() | Og her er kveldens resultater; 1. GreteSB 2. PEDERPEDER 3. einarhj 4. Erik75 # ute etter runde 2 ave AaseB fredmol stara # ute etter runde 1 travel CaB Vinnerbingoen ble BYGATEN, lagt av GreteSB. Dobbelt gratulerer til GreteSB! | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-10-29 23:39 | |
![]() | Moro, var det! | |
| travel - Ikke medlem lenger | 2014-10-30 12:26 | |
![]() | Må bare spørre om frirundene, hvorfor får noen frirunde når vi var 10? Kunne ikke alle spille da? Og hvorfor skulle jeg spille mot den flinkeste? Fort å bli kvitt eller tar jeg fullstendig feil. Håper det. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-10-30 12:39 | |
![]() | Det er forskjell på cup og turnering i den forstand at i cupen så ryker taperne ut. Hadde alle ti spilt mot hverandre, så ville vi hatt 5 stykker som gikk videre til neste runde. Første runde blir derfor nesten alltid en runde for å få antallet ned i enten 8 eller 16 deltagere, slik at det blir rene utslagsrunder frem til finalene. Når det gjelder kampoppsettet, så bestemmes det av turneringsprogrammet vi bruker i turneringer etter forskjellige kriterier som er lagt inn av utviklerne Når det gjelder cup, så vil cupens første runde bestemmes av rekkefølgen navnene legges inn i programmet. Som oftest vil det lønne seg å være kjapt ute med påmeldingen når denne åpnes, da de første som melder seg på vil ha store muligheter for å få frirunde. F.eks. : Hvis chatten ser slik ut : Gunnar : påmelding Nils : påmelding Lise : påmelding Anders : påmelding Beate : påmelding Herbert : påmelding Hilde : påmelding Bjørg : påmelding Lorang : påmelding Johan : påmelding Anne : påmelding Her er det 11 påmeldte. Så må vi få antallet ned til 8 stykker (det som blir kvartfinaler i idrett). Slik denne påmeldingen forløp, vil da Beate, Anders, Lise, Nils og Gunnar få en frirunde (siden de meldte seg på først og da blir først registrert), mens de 6 resterende spiller mot hverandre for å få 3 spillere som går videre sammen med de 5 på frirunde så vi får 8 spillere og resten av rundene kan gå som rene utslagsrunder. Håper dette ble litt forståelig :/ | |
| GreteSB | 2014-10-30 12:39 | |
![]() | Det er et dataprogram som setter sammen spillerne. Det tas ikke hensyn til rankingen. Her kan du lese om cup og frirunder: www.ordspill.no/docu...nt /?id=178 | |
| Audioman | 2014-10-30 12:51 | |
![]() | wow må si dere virkelig yter service ;-) flotte greier. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-10-30 12:52 | |
![]() | Ja, så enkelt kan det også gjøres, Grete... Nå følte jeg plutselig at den gamle teorien om at kvinner er smartere enn menn slo til igjen! :/ | |
| GreteSB | 2014-10-30 13:11 | |
![]() | Jeg som syns du var så flink! :) | |
| Cygnus | 2014-10-30 13:11 | |
![]() | Ikke smartere, Erik, bare mer multitaskende og snillere og kreative og ikke minst blidere! ;) | |
| Nixita | 2014-10-30 13:20 | |
![]() | Hehe det var vel en sannhet med modifikasjoner Cygnus :) | |
| Cygnus | 2014-10-30 13:22 | |
![]() | Og så glemte jeg jo mer spøkefulle, Nixita!!! ;) | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2014-10-30 14:09 | |
![]() | Spøkefugl. Takk for nytt dyr til samlingen her, Cygnus! www.ordspill.no/foru...ad id=11203 | |
| travel - Ikke medlem lenger | 2014-10-30 19:53 | |
![]() | Takk for svar som sikkert er greitt, men ho som jeg spilte mot og som vant hele cupen meldte seg på som nr 2 og fikk ikke frirunde........ Spiller ingen rolle egentlig, og jeg vil ikke være sur, men det virker ikke som disse reglene blir fulgt slavisk..... | |
| travel - Ikke medlem lenger | 2014-10-30 19:56 | |
![]() | Unnskyld, det var ikke ho som vant.....soorry....glem hele klagen.... | |
| GreteSB | 2014-10-30 19:57 | |
![]() | Jeg meldte meg på sent. Du må nok stole på programmet. CaB som ledet turneringen kan ikke manipulere det. | |
| GreteSB | 2014-10-30 19:57 | |
![]() | Ok, vi skrev visst samtidig. :) | |
| CaB | 2014-10-30 20:04 | |
![]() | Jeg kan love deg at jeg ikke manipulerte rekkefølgen på påmeldingene i går! Jeg husker virkelig ikke rekkefølgen på de som meldte seg på i går, men det jeg vet er at jeg kopierte chatten og la denne inn i cupprogrammet som vi bruker, uten å endre rekkefølgen. Dette programmet skal alltid velge de sist påmeldte til å spille første runde i cupen, og gi de først påmeldte frirunde. Så jeg synes det er merkelig at en som meldte seg på som nummer 2 skulle bli nødt til å spille 1 runde når vi var 10 stk. | |
| travel - Ikke medlem lenger | 2014-10-30 20:06 | |
![]() | Fikk jo oppklart det jeg ville, så enda en gang unnskyld for at jeg tok det opp, er bare i dårlig humør for tiden. Sur er vel riktig beskrivelse. Håper jeg får være med på flere cuper, skal ikke klage mere sjø. | |