Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 585

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
BettyBlue2008-12-02 12:13
Antall innlegg: 122

Jeg er også med på en lang turnering!! :) (når det passer inn med tids-skjemaet forøvrig)
Pauser... Ja, 2-3stk av 10-15 minutter kanskje, alt avhengig av hvor mange deltagere og runder..?
Om ikke annet så for å sikre meg jumbo plassen... ;)

Jeg har ingen problemer med å tape, er med fordi det er gøy, og jeg mister heller ikke motet om jeg taper alle rundene.. Knive om første plassen har jeg enda ikke gjort, og det drøyer vel en god tid før det evt skjer... ;D

Men muligheten for å kunne avbryte etter halv gått turnering er kanskje en positiv ting, etter som ting dukker opp IRL underveis...
Evt også som Matias foreslo: dobbel utslaging, eller cup de siste rundene.

Jeg har bare en komentar/forslag som jeg har savnet i et par turneringer, og det er å få spille flere av kampene med "jevn-gode"
Nå vet ikke jeg hvordan turnerings programmene er lagt opp, men om "vi på bunnen-midt-sjiktet" kan spille mot hverandre de første rundene og så, den/de som vinner mest, bli satt i mot de bedre..?
Litt sånn fotball cup type..?

Ser jo at utfordringen til de på topp kan bli litt liten, men det blir den vel om "sånne som meg" blir satt opp på et spill mot gode spillere i de første rundene..
(Nå kan det jo hende at det allerede er slik, at jeg bare ikke har lagt merke til det.) Jeg bare føler at jeg spiller mer mot "2800-4500" enn "1050-1700" i en turnering...

Et ønske fra meg er Stress turneringer. -Jeg er ikke så lynkjapp med pad'en og anagrammer ;)

starey2008-12-02 12:36
Antall innlegg: 956

Det ryktes at det kommer en maraton-turnering nå søndag. :) skriv opp i kalenderen.

reguah - Ikke medlem lenger2008-12-02 13:00
Antall innlegg: 9

Mange spiller vel turneringer bare for gøy.
Enkelte er aldri med å kjempe i toppen, men er trofaste deltagere likevel.

Synes forslaget om å trekke seg ikke er noe "hyggelig". Det gir et inntrykk av at det ikke er noe poeng å være med om du ikke er god.
Virker på meg som noen har misforstått de flestes grund til å være her inne. Spille, ha det hyggelig sammen med andre og få lov til å være på hvilket nivå som helst. Spesielt i turneringer, der man setter ranking til side.

matias2008-12-02 13:15
Antall innlegg: 1152

Bettyblue: godt innlegg!
Pauser høres ut som en god ide.

Å avbryte burde være lov synes jeg, det kan imidlertid føre til at det blir umulig å lage nye runder, uten at noen spiller mot hverandre to ganger. I en maratonmatch er dette kanskje ikke så stort problem?

Så nevner du et forslag om å spille mot jevngode, som egentlig burde gått i en egen tråd. Per i dag har vi ingen mulighet til å lage sånne turneringer - vi har ingen programmer, og for hånd tar det for lang tid.
Det er dessuten et par utfordringer:
1) forhindre at noen oppretter nye kontoer, eller dumper rankingen for å lettere vinne turneringer
2) finne godt kampoppsett hvis det kommer få til en turnering

Likevel er det en artig ide, som kunne vært interessant å diskutere videre.

Angående stress - skal prøve å ha noen stress-turneringer også, men det blir ikke kombinert med maraton

Hvis det blir maraton på søndag, er det ikke jeg som står for den, og hvordan den blir organisert er helt opp til arrangøren.

Alfa932008-12-02 15:32
Antall innlegg: 7771

Hva menes egentlig med en maraton-turnering?

Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-12-02 15:33
Antall innlegg: 804

Maaange runder :)

Alfa932008-12-02 15:34
Antall innlegg: 7771

Og reguah: når en person taper mye, blir man gjerne i dårlig humør, og det er heller ikke noe `hyggelig` . Dessuten virker det håpløst å skulle spille de siste rundene når du vet at du kunne hoppet av uten at det gjorde noe...

Scrabla2008-12-02 18:06
Antall innlegg: 2275

Det er jeg som har tenkt å prøve en 10´er-turnering til søndag. Mye for min egen skyld, tenker jeg denne gangen å prøve det følgende oppsett: (Se endelig annonsering i forum fredag)
Kl. 17 eller 18.00: 5 runder standard/lynrask - 1 time spise- eller gjøre noe annet-pause og deretter ca. kl. 20 eller 21 de 5 siste rundene!
Hvis noen av en eller annen grunn må eller velger å avbryte etter 5 runder, meldes dette før pausen, men vi oppfordrer alle til å spille alle 10 runder. De som fortsetter etter pausen må spille alle rundene. Som i maraton på beina, vil det å fullføre være en liten sier i seg selv:) og med innsatsen på topp blir vi kanskje like slitne som om vi har løpt 42195 meter.

Dette er en utprøving og danner ikke presedens for andre turneringer eller eventuelle senere maratonturneringer. Likevel er det en turnering og teller som kvalifisering til mesterturneringen hvis vi har over 10 startende.

Kommentarer mottas med takk:)

BettyBlue2008-12-03 08:29

Jeg blir gjerne med på søndag!! :)
Om jeg har mulighet... Ser ikke nå at det skal være noe prob men, med barn, mann og hund i huset vet en jo aldri.. :) Skal bli spennende å prøve en lang turnering! Kanskje vinner jeg flere runder enn bare 1-2 !!? :) Og kanskje er jeg heldig og vinner bingoen igjen, ha vunnet den 2 gannger og er umåtelig stolt av det!!!! :) hehe (store barn små gleder...)

BettyBlue2008-12-03 08:35

En liten komentar bare, hadde det vært bedre å dele pausen?
Jeg har barn som legger seg etter ni på søndagene (ca 22) og må opp og si god natt... Er kanskje flere med meg her..?

Men det går kanskje ann, mellom spillene å varsle i chatt, det hender jo at det tar litt tid før neste spill starter (nå har jo jeg vært årsak til det et par ganger da... -drøyer ut spillet da jeg fremdeles bruker en sliten pad...)

Jeg skal nok få det til på et vis likevel, spillvertene er jo snille og så fleksible de kan :)

Akebrett2008-12-03 09:01
Antall innlegg: 254

Jeg skulle gjerne vært med på søndag, men da passer det ikke :(

Betty: En fordel med mange runder er nettopp at etter hvert møter man jevnere motstand i og med at man settes opp mot som har scoret tilnærmet like bra som seg selv. I sjakk er det vanlig med ni runder når tiden tillater det. Da er ofte de første rundene preget av favorittseire og deretter blir det mer jevnt. Jeg spilte en gang en 9 runders sjakkturnering i Frankrike med 643 deltakere (!) og da var det først helt på slutten at jeg begynte å møte jevne spillere.

Jeg er skeptisk til muligheten av å trekke seg, bl.a. fordi motstandernes poeng inngår i systemet vi bruker til å skille de som har like mange seire. Av samme grunn er jeg også litt skeptisk til lange pauser fordi det kan føre til frafall.

Da jeg opprinnelig foreslo 7 lynrask eller 10 panikk var det med tanke på at det normalt ikke vil ta mer enn 2 til 2,5 timer og kan kjøres i en sesjon.

Men jeg er glad i mangfold - også på turneringsfronten. Så flott at du tar initiativ Scrabla!

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?