Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 163 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
eterem | 2009-08-05 11:19 | |
![]() | Takk for mange fine innspill! Etter å ha lest igjennom alle, sitter jeg igjen med disse hovedemnene: a) Det tar for lang tid b) Går for sent om kveldene c) Ønsker å spille turnering i normal/hurtig hastighet d) De samme vinner hver gang Det sistnevnte tror jeg ikke vi får gjort så mye med. Turneringer er åpne for alle, og selv om noen har vunnet mange turneringer kan vi ikke be dem holde seg unna en periode. Det har tidligere i forumet vært diskutert om vi skulle sette en rankinggrense på turneringene av og til, slik at de som hadde under 2000 i ranking også kunne ha en mulighet til å vinne en turnering. Men da er jo en nytt dilemma; skal dette bli premiert på samme vis som en vanlig turnering blir? Det er jo en større presentasjon å vinne en turnering hvor alle kan delte uansett rank. Og skal dette kvalifisere til kommende mesterturnering, hvor det egentlig er kun spillerere som har vunnet turnering uansett rank? La oss se litt på punkt a - det tar for lang tid. Dette kan vi ikke få gjort så mye med. Standardprogrammet krever sitt tidsbruk, det tar tid og legge inn alle spillere og alle resultater. Men cup derimot tar ikke så lang tid (bare påmeldingen som varer i 15 min) men deretter er man jo ute hvis man taper, og slipper å oppholde seg noe mer i Katten den kvelden. Så hvis turneringer tar for lang tid kan jeg anbefale cup. Det hender også at noen som har meldt seg på i en turnering kun spiller en kamp eller to, fordi det kommer noe uventet opp eller at nettforbindelsen streiker, og dette er vi forståelige med. Det skjer ikke noe mer enn at motstanderer til denne spilleren må vente en runde med å spille. Hvis det derimot er spillere som melder seg på og avbryter hver gang, vil vi være mer obs på dette. Men det er altså lov å prøve seg litt frem. Når det gjelder punkt b så er dette noe vi som arrangerer turneringer må tenke mer over. Men som tidligere nevnt er det jo vår fritid vi bruker på dette, så det må jo passe for oss også. Jeg kan selv blir flinkere til å holde litt tidligere turneringer, selv om det egentlig har vist seg at turneringer kl 17:30 er for tidlig da det ikke er mange som dukker opp. En mellomting der er nok en bra løsning. Det er også mange som spiller kun normal og hurtig hastighet. Hvis man skal arrangere en standardturnering i hastigheten normal, kunne dette faktisk tatt opp til 5,5 time. Man påregner cirka en halvtime for melding av resultat, registrering av spillere, resultattabell o.l. Personlig synes jeg dette hadde tatt altfor lang tid å arrangere, og tror de fleste andre spillvertene er enig med meg der. Hvis dere spillere har en annen god løsning på dette vil vi gjerne vite om det! Det er også noen som ikke tør å prøve seg. Det er helt lov å komme i Katten og bare observere litt hvordan en turnering foregår. Les i turneringsinformasjonen og send oss spillverter en melding hvis det er noe mer som er uklart. De som spiller turneringer er ofte veldig hyggelige, svarer på spørsmål og hjelper nye turneringsdeltakere i gang. Velkommen alle sammen, jeg håper dere som "ikke tør" kan prøve dere likevel. | |
Høst | 2009-08-05 23:02 | |
![]() | Kanskje jeg også kan våge meg en gang, hvis det er lov til å komme å "titte" først. :-) | |
twiver | 2009-08-05 23:03 | |
![]() | Ja det er fullt tillatt :) hjertelig velkommen skal du være :) | |
bearo | 2009-08-05 23:07 | |
![]() | Dei 20 mestvinnande turneringsspelerane vinn 60 % av turneringene. Berre for å tallfeste det. | |
toeren | 2009-08-05 23:09 | |
![]() | "En sommer er over....." Jeg sa til min mann i starten av (lærer-)ferien at "i sommer skal jeg prøve ut turnering minst èn gang!", men jammen har ferien flydd av sted (i år også;-) ), og snart er det tid for jobb igjen. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve turneringer, men det har aldri blitt. Det handler vel stort sett om prioriteringer, men når barna legger seg seint blir det lite tid til ordspill, og da prioriteres ett enkelt spill i stedet for en hel turnering. De få gangene det har passa å spille turnering, har det vært panikk/lynrask + seint starttidspunkt. Tar det for lang tid å spille stress????? Kan til nøds psyke meg opp til å prøve meg på lynrakst, men....... Vel, kanskje vi plutselig møtes i en turnering! Stå på, dere spillverter gjør en kjempegod jobb! Fint at dere står på, helt frivillig!!! | |
Torill | 2009-08-05 23:14 | |
![]() | Hvis jeg er like flink til å regne som bearo, skulle det tilsi at de andre 91 har vunnet 40 % av turneringene. Noen vinner oftere enn andre altså, men de som aldri deltar på turneringer vinner helt sikkert ikke! | |
Stig_75 | 2009-08-05 23:15 | |
![]() | Mulig jeg prøver en gang i fremtiden, men vet ikke hvor mye tid som må settes av og dermed blir det aldri til at jeg blir med. Spesielt ikke når mange turneringer begynner halvsent om kvelden. Er liksom ikke noe poeng å bli med hvis jeg sover meg gjennom de siste kampene.... | |
twiver | 2009-08-05 23:18 | |
![]() | I dag var det 4-bords og panikk. Det hele var over på i underkant av 1 time. | |
Sjøløva | 2009-08-06 01:08 | |
![]() | Det er kjempegøy med turneringer! Anbefaler alle å prøve d minst et par ganger før en gir opp. Tar litt tid å komme inn i det. Jeg har en lav ranking og gjør nok ofte feil, men har aldri fått høre noe på det : ) Det er bare en ting jeg vil nevne... Det skal jo være tilfeldig hvem man møter og noe av det som er gøy er jo å få spille med virkelig gode spillere ( igår vant jeg mot en m over 3000 i rating- jeg hadde 1600). Likevel må eg si at det var ganske motløst i starten. Jeg blir veldig ofte satt opp mot de med høyest rating- som stort sett har ført til at jeg blir "grusa" i hver kamp. Siden det er kjempesosialt, ble løsninga å "slå av " konkurranseinstiktet litt. Spiller mest for å lære og fodi det er så hyggelige folk med : ) Det er mange spill med panikk med, forstår jo det pga av tida, men mange utelukkes nok av det.... Mitt tips er altså... gjør noe med oppsettet, slik at vi med lav ranking får en sjangse til å vinne litt også- og at de "som vinner hver gang" ikke kan surfe seg gjennom uten å spille mot hverandre... Men- dette skal være et positivt innslag! Turneringer er kjempegøy! Prøv det! | |
HanneH | 2009-08-06 03:11 | |
![]() | Bare til informasjon for dere som liker senere hastighet, kommer en turnering i stresstempo i løpet av helgen, muligens fredag kveld, følg med i turneringsforum for informasjon. | |
Anjete | 2009-08-06 13:08 | |
![]() | Når det gjelder starttidspunkt er jeg enig i at det ofte er for seint. Hvis noen kunne startet mellom kl 19 og 21, hadde det blitt lettere for folk å være med. Jeg personlig er nattemenneske, og legger meg sjelden før kl 24. Men sånn er det bare med meg... | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2009-08-06 13:24 | |
![]() | Jeg har aldri vært interessert i å spille turneringer. Det har noe med å binde seg opp til et bestemt tidsperiode å gjøre. Imidlertid ser jeg at alt for mange turneringer foregår på for rsakt tempo, burde vært flere på stress og kanskje hurtig fordi dette verdsetter mer det å planlegge ordleggingen enn at det bare skal gå nærmest på instinkt hele tiden. Må tilføye at jeg selv spiller mest lynrask for tiden, men også noe stress. | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2009-08-06 14:18 | |
![]() | Er enig at det er litt sent, men siden jeg har barn må minstemann være i seng før det setter i gang også. Jeg foreslår start kl 21... | |
anino | 2009-08-06 14:20 | |
![]() | -går for seint, har en som står opp klokka 5 om morran så må komme meg i seng. -redd for å gjøre feil | |
HanneH | 2009-08-06 15:22 | |
![]() | anino, det er ikke farlig å gjøre noe feil. Ikke mye galt man kan gjøre heller når man spiller turnering. Det viktigste er vel å opprette spillet uranket, samtidig som man ved 4 bords turneringer må åpne for 4 brukere. Ellers er det jo akkurat som man starter vanlige spill ellers i de andre spillrommene. Og god hjelp får man underveis om det ikke er noe man har fått med seg. Jeg synes turneringer er en kjempefin måte å få god trening på uten at man trenger å tenke på rankingen, man får bryne seg mot alle uansett rank og det synes jeg er fint. | |
Superchevis | 2009-08-06 16:43 | |
![]() | Blir det turnering i kveld eller? | |
HanneH | 2009-08-06 16:45 | |
![]() | Har hørt rykter om en, du får følge med i forum. Blir nok annonsert :) | |
CecilieF | 2009-08-06 17:22 | |
![]() | Hva med en "nybegynnerturnering / prøveturnering" en gang i blant? Så kan alle vi som ikke forstår reglene helt eller tør å hive seg med få litt info underveis om hva som skal skje, få litt input når vi gjør feil osv - (uten at vi føler oss dumme som ikke skjønte...). | |
HanneH | 2009-08-06 17:30 | |
![]() | Man trenger ikke å skjønne eller forstå alle regler om man er med, som regel blir det nevnt før start. Og alle spill fungerer som vanlig som man gjør det i de andre spillerommene, bortsett fra at om man melder seg på må man ved standard turneringer spille alle runder. I cup blir man utslått etter første tap. Er stort sett ikke så mye å skjønne, bare å hive seg med. Etter første gang så har man fått med seg det meste skulle jeg tro. Og jeg lover deg at alle nybegynnere blir tatt godt i mot, ingen som ler av deg der om man gjør feil :) | |
mysteria - Ikke medlem lenger | 2009-08-06 17:33 | |
![]() | CecilieF: jeg har bare vært med på noen få turneringer og det er ikke vanskelig. Jeg var i Katten og observerte noen få ganger før jeg ble med selv. Spillverten og de andre som deltar forteller hva som skal gjøres og hvordan :) | |