Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 639

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bris12012-04-07 17:17
Antall innlegg: 2601

Nå satte du meg skikkelig på plass! Jeg har ikke deltatt i turneringer hvor "turneringsprofiler" har utløst debatt og har heller ingen kontakt med spillvertene. Bør jeg ikke mene noe da?

Nyanseforskjellen du viser til gjør ingen forskjell, synes jeg.

bris12012-04-07 17:19

Mitt forrige innlegg var til Kirsti.

Kirsti2012-04-07 17:29
Antall innlegg: 1946

Ok. Det at jeg verken har ment eller hevdet at jeg kan uttale meg på vegne av andre, er uvesentlig for deg. I stedet fortsetter du å legge ord i munnen på meg og tillegge meg meninger jeg ikke har. Beklager, da ser jeg ingen grunn til å fortsette diskusjonen.

bris12012-04-07 17:36

Saklig, saklig....

Torill2012-04-08 11:37
Antall innlegg: 3664

Jeg er en av dem som irriterte med volsdomt over deltagere med null kamper bak seg, som dukket opp i turneringene og som bidro med en dårlig stemning som kanskje ikke er så lett å formidle til de som ikke var der. Jeg har forståelse for at spillvertene innførte regelen, og den bidro til at problemet ble løst. Det kan hende det var så lite som en person som pleide å dukke opp med nye profiler, og masse spydige utsagn i felleschatten, særlig rettet mot spillvertene.
Etterhvert kan det hende regelen er med å bidra til en dårlig stemning som gjør at folk ikke føler seg velkomne på turneringer. Dette kan ramme både gamle og nye spillere, turneringene kan fremstå som eksklusive og ekskluderende. Sett utenfra altså, for de som ikke deltar.

Ordspill får stadig nye spillere, mange av disse er ivrige Wordfeud-spillere. Noen har kanskje deltatt i Wordfeud Leage of Honour og fått smaken på turneringer. Og har lyst til å bli med på dette med en gang de begynner på Ordspill.

Rent praktisk er problemet kanskje ikke så stort, 100 kamper går ganske raskt unna når man spiller i de raskeste hastighetene. Spiller man bare i NORMAL og HURTIG hastighet, har man uansett ikke så mye i turneringene å gjøre.

Målet med å innføre regelen var å gjøre noe med en dårlig stemning som hadde begynt å bre seg. Kanskje det å fjerne regelen kan bidra til det samme? Eller kanskje problemene som var før knyttet til de rene turneringsprofilene dukker opp igjen?

Jeg foreslår en PRØVETURNERING åpen for alle, så kan man se hvordan det går. Kanskje man kunne ha en åpen turnering som et ukentlig innslag i en periode?

bris12012-04-08 15:05

Torill er, som alltid, diplomatisk og løsningsorientert. Og har evnen til å sette seg inn i en sak fra flere sider.

Siden Alfa, Kirsti og Torill insisterer på at det ene og alene er dårlig stemning og utidig oppførsel som medførte regel om at 100 kamper skulle gjennomføres før man kan delta i turneringer så er det vel slik det er. (Selv om Alfa er inne på strategi ;-) )

Med fare for å få en lusing (igjen), så vil jeg påpeke at også for den som ønsker å opprette egne nick for å forsure stemningen i Katten vil det være fort gjort å gjennomføre 100 spill som er satt som et krav til turneringsdeltakelse. Hva da?

Jeg er ingen ivrig turneringsspiller, men er innom fra tid til annen og taper med stil. Og slik vil det av mange grunner fortsette.

Jeg har vært medlem av ordspill en god stund, og kjenner godt igjen flere av nickene som går igjen i turneringssammenheng, og merker på sjargongen at det er spillere som har etablert en viss kontakt som treffes der. Det er naturlig, det. Noen ganger deltar jeg i chattingen, og noen ganger lar jeg være. Det har hendt at jeg har sett kommentar om at det oppleves som ubehagelig at noen velger å ikke delta i praten, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Velger man å ikke delta kan det skyldes at man har en dårlig dag, at man føler seg på fremmed grunn, at ting går kjapt osv. osv.

Som regel blir man mottatt på en hyggelig og humoristisk måte, men det kan fort oppleves som utfrysing dersom man ikke får respons på sine forsøk på å "komme inn i varmen". Selv lever jeg helt greitt med det, tro det eller ei.

barbara2012-04-08 19:00
Antall innlegg: 91

Unnskyld meg, bris1, men hva er problemet ditt? Jeg syns du er relativt flåsete i dine svar til kirsti. Liker ikke slikt, jeg. Må kunne gå an å komme med sine meninger uten å bli møtt med slike ting som "får du svar" når BEGGE har skrevet "jeg bare spør".

Har for øvrig ingen problemer med at man må ha 100 kamper for å delta i turneringer/cupper, 100 spill er ikke veldig mange spill, hvis man antar at hvert spill tar ca. 5-10 min.

Alfa932012-04-08 19:38
Antall innlegg: 7771

Det er absolutt muligheter for å diskutere om 100-kampersregelen bør oppheves helt, delvis, for en prøveperiode eller ikke i det hele tatt. Det er i så fall noe spillvertene vil diskutere seg imellom først.

barbara2012-04-08 19:57

Jeg for min del ser ikke noe poeng i det, men kan man ikke ta en avstemning om det eller noe?

bris12012-04-08 20:13

Barbara, jeg tror at jeg har sagt det jeg ønsker å si. Om du synes jeg er flåsete så får jeg leve med det. Du synes tydeligvis ikke at det var flåsete av Kirsti å svare slik hun gjorde - deg om det. Jeg trenger ingen votering om 100-kampersregelen for egen del. Har kamper nok og vel så det.

barbara2012-04-08 21:17

Om kirsti var flåsete, har jeg egentlig ikke tatt særlig stilling til....i min verden så er det ok å være flåsete mot folk som har vært flåsete FØRST.

bris12012-04-08 21:48

Ja, da så!

bearo2012-04-08 22:40
Antall innlegg: 888

Det er kanskje ikkje alle som syns det går i ein fei å bruke minimum 1000 minutt på ranka spel for å spele seg opp til å vere med i turnering.

Når 12-åringar med femti spel ikkje får vere med fordi nokre med gammal tante-oppførsel føler seg tråkka på tærne av at dei ikkje kjenner motstandarane sine, så er ikkje alt som det burde vere.

Det er kanskje ein grunn til at det er omtrent nøyaktig dei same som speler turnering i dag som for tre år sidan. Og den grunnen er ikkje ein turneringsprofil i ny og ne.

ave - Administrator2012-04-08 22:44
Antall innlegg: 4987

Hva er problemet her egentlig?

Litt vanskelig å få tak i, syns jeg.

Regler for deltakelser etc etc gjelder jo overalt, ikke overraskende også her, når den åpne holdninga til deltakelse blir sabotert, av noen!

ever - Ikke medlem lenger2012-04-09 02:03
Antall innlegg: 17

Takk for greie svar fra spillverter og andre :)
Etter gjennomlesning av innleggene har jeg funnet ut at turnering ikke frister så veldig.

piaf2012-04-09 04:11
Antall innlegg: 995

Hvor kommer behovet for å rakke ned på spillvertene fra? Kalle dem gamle tanter og kritisere dem for avgjørelser de tar uten å ane hvem man snakker til eller hva man snakker om?

Er det ikke fint at noen gidder å bruke fritiden sin på å arrangere turneringer, og at det fins regler som tar sikte på å gjøre det hyggelig for alle å delta?

Vil man ikke være med, kan man jo bare la være. Man kan også la være å prøve å fremstille noe veldig positivt som noe eksklusivt og vondt og vanskelig (eller hva det nå er man prøver på). En meningsløs hobby!

Uten spillverter, ikke noe Ordspill. La dem få gjøre jobben sin. (Og nei, jeg mener ikke å begrense ytringsfriheten eller at spillverter er hellige kuer. Men surmaga babbel for det surmaga babbelets skyld ... Hva er poenget?)

Jeg synes forresten jeg ser nye navn på turneringslistene stadig vekk. Men det er kanskje bare noe jeg innbiller meg? Har du ført statistikk, bearo?

Cygnus2012-04-09 12:15
Antall innlegg: 44845

helt enig, piaf! dette var tøvete, bearo!

AaseB2012-04-09 12:25
Antall innlegg: 8147

Applaus til Piaf!

gmw2012-04-09 12:26
Antall innlegg: 119

flott innlegg piaf - takk skal du ha :-)

barbara2012-04-09 13:35

Fra egen erfaring så syns jeg at turneringer og cupper er veldig artige å være med på, synd at det tok så lang tid før jeg ble med på det. Jeg syns også det stadig er nye navn.

Nå er det sånn at jeg er med i andre internett fora enn bare ordspill, og i andre fora så er det faktisk sånn at man må være med ei stund for f.eks. å bli invitert inn i mer hemmelige foraer....så det er ikke unormalt å måtte være med ei stund. Det er for at man skal være mer trygg på hvem man har med å gjøre.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?