Spillrom
| Sjiraffen | 8 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 8 |
Mobilspill
| Pågående | 8 600 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Torill | 2011-10-18 22:18 | |
![]() | Trøbbel her og. Men jeg trodde det til ære for meg. | |
| ave - Administrator | 2011-10-19 00:14 | |
![]() | En liten problemstilling: (ikke at det er noe vi får gjort noe med, men Bertheussen, kanskje) Jeg har ikke alltid skjønt poengtellingen på wf, men nå så jeg en liten detalj her: Jeg legger H I E vertikalt, som en liten brems mot TW-plassen til venstre, fordi jeg selv sitter med en B (vi er i de siste leggene). Motstander(rachel) legger T A vertikalt mot min H, på TW-plassen, A er bokstaven som ligger på TW Slik hodet mitt prøver å beregne blir TA (1+1)x3=6 og AH (1+3)x3=12. Summen er altså 18. Men Rachel får 24 poeng for dette legget, og for meg ser det da ut som hun også blir tilgodesett med poengene fra mitt HIE (3+2+1)=6. Har dere andre lagt merke til tilsvarende? Dette momentet liker jeg virkelig ikke.... og er det bevisst fra spillutvikler? Svar mottas med takk :) | |
| Kirsti | 2011-10-19 00:30 | |
![]() | Har ikke lagt merke til noe tilsvarende selv, men siden du sier dere er i de siste leggene: Det var ikke slik at Rachel fikk ut sine siste brikker med dette legget, da? For i så fall får hun jo poengene for de brikkene du sitter igjen med også. Nei da, jeg tror ikke du er helt teit ... men det hender jo at man ikke tenker helt klart. | |
| VeldiGlad | 2011-10-19 00:52 | |
![]() | Mer en en slags trøbbel her! Men nå er alt oppspilt (om man kan si det slik, og det kan man jo ikke) så da er det vel bare å kvesse hjernen til neste gang :) Og kanskje komme opp med enda fler ikke-eksisterende ordspråk! | |
| ave - Administrator | 2011-10-19 01:17 | |
![]() | Kirsti, du har nok rett... det var et moment jeg glemte, ja, og akkurat i dette spillet var poengsummen på restbokstaver og "honnørordet" likt.... Takk for mild oppklaring! | |
| Squil | 2011-10-19 13:05 | |
![]() | Vi har fått en veldig spennende avslutning på wordfeudturneringens sesong 7. Alle hadde minst to tap unntatt gompedyret, men nå ser det ut som gompen også fikk et knepent tap mot torilltutta. Dermed er det fortsatt fem som kan vinne, i teorien. De åtte poengene gompedyret tapte med blir fort forskjellen på å vinne og å havne utenfor pallen. | |
| gompedyret | 2011-10-19 18:57 | |
![]() | En kommentar i forbifarten: Arrrgh. Tenker at jeg er utenfor medaljekampen nå, siden målforskjellen min fikk en kraftig smell da Squil vasket golvet med meg og hengte meg opp til tørk etter nesehårene etterpå. | |
| Torill | 2011-10-19 19:22 | |
![]() | Jeg prøver å gjøre det samme med han... | |
| gompedyret | 2011-10-19 19:56 | |
![]() | Gjør det! Da skal jeg klukke stygt i skjegget. | |
| johndoe | 2011-10-19 20:14 | |
![]() | Dette er morsomt, selv i tredje divisjon! Men jeg kom i et dilemma i dag. Motspiller trykket feil - play istedetfor clear, og la ut en bokstav i nærheten av mørkerød rute. Jeg la da på et annet sted for ikke å utnytte feilen. Men da det samme skjer igjen blir fristelsen for stor og jeg benyttet den røde ruta. Er det dårlig gjort i league of honour? (kampen er ennå ikke avgjort) | |
| bris1 | 2011-10-19 21:06 | |
![]() | johndoe, du er for god til å være sann! | |
| Squil | 2011-10-20 00:20 | |
![]() | johndoe, jeg liker måten du tenker på. Men i forhold til reglene må vi nok ta ansvaret for feiltrykkene våre selv. Jeg kom også borti feil knapp mot VG og scoret 2 poeng for å ha lagt ordet RE. Tenker han ble imponert da. Honour henviser i utgangspunktet til at folk ikke skal invitere datamaskinene sine inn i turneringen. Men fair play er alltid en vakker ting. --- Pjaff og Gomp er ute av gullkampen. Veldiglad har stadig økende sjanse til å vinne. Torilltutta er heller ikke på noen måte ute av kampen. Jeg er nå i den interessante situasjonen at jeg ligger på 4., og ikke har noen sjanse på bronsen, men jeg kan fortsatt vinne. Da skal det snu veldig mot norska mästeren, som valgte å starte med to bingoer og en binglet i de tre første leggene. Jeg trenger å vinne (*binglet=en ikkebingo med poengscore over 50 poeng) Kirstipirsti har gjort en imponerende snuoperasjon etter at vi trodde hun var rykket ned, og nå ser det istedet ut for teppefall for eterem og rachel på landet. Sistnevntes plass blir antagelig overtatt av hennes søster, som ser ut til å rykke opp sammen med fredmol. Det er mange jevne og interessante toppkamper nedover i divisjonene også. I 3.divisjon sliter nasjonens eneste landslagsspiller med overgangen til norsk. | |
| Squil | 2011-10-20 00:22 | |
![]() | quoting: "Jeg trenger å vinne" joda. som en ørken trenger regn. men setningen skulle fortsette '.. den siste kampen med 74 poeng for å passere VG'. | |
| VeldiGlad | 2011-10-20 00:56 | |
![]() | Spennende! Har forresten selv trykket feil i en kamp denne sesongen, og ikke minst telt sluttbrikker feil! Argh gompe! | |
| Squil | 2011-10-20 08:17 | |
![]() | vil jo presisere at du hadde slått meg uansett. jeg hadde bingo, så det umiddelbare sjokket var stort, til jeg så at jeg fikk inn igjen samme brikken som jeg la ut. stilling er nå torilltutta-lobotommy 256-261, 43 brikker igjen, torill trekker. | |
| Squil | 2011-10-20 08:25 | |
![]() | gutta i scrabble-vm var rabiate på å telle brikker forresten. alle hadde hvert sitt individuelt utformede ark å skrive på, jeg tror det var bare anlaug som stilte med den standard-utskriften som vi bruker. de hadde mange fancy systemer, og mange var opptatt av å dekke til det de skrev. jeg likte best arkene til de som hadde skrevet ut brikkene i hvit skrift på svart bunn og brukte svart sprittusj til å krysse av. da slapp man å myse for å se hva som var igjen i posen. verdensmesteren selv hadde strippet det helt ned til basic. han startet spillene med en hvit lapp på handleliste-størrelse, så skrev han ned bokstavene i alfabetet vertikalt og satte en strek ved bokstaven hver gang en brikke av den typen gikk. brikkefordelingen hadde han i hodet. | |
| VeldiGlad | 2011-10-20 08:30 | |
![]() | Strekmetoden brukte jeg mot deg mot slutten i vår kamp lobo :P Og ble ganske fornøyd da jeg kunne avsløre at du satt med fosstdd! Heia at du vinner med opp til 73 poeng! Heia at det blir jevnt! | |
| Squil | 2011-10-20 08:43 | |
![]() | se det, kanskje du har en verdensmester i magen :) og du hadde ihvertfall c og f. det eneste håpet mitt var at du fortsatte å sitte med c'en to the bitter end. så planen min var egentlig å spare 'stof' og legge det foran f'en når du spilte opp til cf. men så glemte jeg det og la 'to'. like greit, for det ville ikke vært plass til noe stoff uansett. | |
| gompedyret | 2011-10-20 09:58 | |
![]() | Si nei til stoff! | |
| Squil | 2011-10-20 13:30 | |
![]() | 27 brikker igjen, lobotommy 380 - torilltutta 308. | |