Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 642

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Sydsklie2010-02-10 17:20
Antall innlegg: 703

Helt enig andermg. Hvis ikke spillvertene kan informere om dette på en sakelig og objektiv måte, slik som de pleier å gjøre, vil det lett bli spekulasjoner.

Sydsklie2010-02-10 17:23

Det er ikke snakk om å henge ut enkelt person. Det er å få vite om hvordan det ble jukset.

baltez - Ikke medlem lenger2010-02-10 17:32
Antall innlegg: 1398

Det ble visst brukt EPO etter det jeg har hørt.

For en gangs skyld fra bølla baltez: Kjempejobb av spillvertene, og er veldig enig avgjørelsen dere tok! Utorlig kjedelig hvis dette ikke hadde blitt stoppet!

Kirsti2010-02-10 17:40
Antall innlegg: 1946

Dere som lurer på hvordan det ble jukset, kan jo bare ta en titt her: www.ordspill.no/rules/

Det er ikke så mange alternativer.

Stig_752010-02-10 17:45
Antall innlegg: 218

Alfa: Det er av interesse å vite hvorfor vedkommende er disket fordi åpenhet rundt beslutning er med på å sikre at avgjørelsen er korrekt og det er med på å legitimere beslutningen. Jeg mener man i dette tilfellet bør skille mellom utestengelse og diskvalifikasjon. Ved en utestengelse er det en sak mellom den det gjelder og spillvertene - i dette tilfellet bør det ikke være det.

andermg - Ikke medlem lenger2010-02-10 17:47
Antall innlegg: 212

Virker som om det er to helt forskjellige syn ute og går her.
For egen del kan jeg ikke skjønne at det finnes så mange tungtveiende grunner for å holde tilbake informasjon om hvorfor noen blir disket. Hvis det er selve identifiseringen av juksemakeren som er problemet, så kan jo hvem som helst legge sammen to og to med de opplysningene som allerede ligger ute.

Fidelma2010-02-10 17:50
Antall innlegg: 3315

Hvis det er så at vedkommende er diskvalifisert pga juks, betyr det at de som møtte vedkommende i kvalifiseringen har hatt dårligere forutsetning for å nå kvartfinalen enn de øvrige.

Det betyr jo at de som nådde kvartfinalen kanskje kom så langt på feil grunnlag, og at det var helt andre spillere som skulle hatt de plassene.

I så fall kan det neppe være noen stas å vinne finalen for den som til slutt går seirende ut av dette mesterskapet.

Alfa932010-02-10 17:55
Antall innlegg: 7771

Stig: Det er vi som er satt til å ta avgjørelser som dette, ikke resten av Ordspill.no. Kan forsikre deg at saken er nøye gjennomgått, og Aftenposten, som er våre overordnede, er blitt informert.

Stig_752010-02-10 18:00

Alfa: Jeg tviler ikke på at saken er nøye vurdert - og jeg har tiltro til dem som har tatt beslutningen. Jeg velger også å tro at det er en riktig beslutning, og ikke minst tøff beslutning. Men poenget er like fullt at når man gjør dette uten å oppgi hvorfor, da har man ikke legitimert beslutningen. Det bør man gjøre!

For å dra dette litt videre og foregripe begivenhetenes gang:
Hvis det under første NM i Scrabble oppdages juks, vil man da diske noen uten å oppgi grunn?

Alfa932010-02-10 18:05

Det vet vi ikke ennå, men det er en viktig forskjell mellom Ordspill og NM i Scrabble.

NM i Scrabble vil bli arrangert av Norsk Scrabbleforbund, som er en organisasjon uavhengig av Ordspill.no, og som lager sine egne regler. Reglene er forøvrig heller ikke "satt" i Norsk Scrabbleforbund, da det ennå ikke er stiftet.

Sydsklie2010-02-10 18:17

Du har helt at det ikke er alle spillerne som skal ta slike beslutninger Alfa. Men spillerne fortjener å vite hvorfor slike beslutninger tas, og ikke minst hva som ligger bak. Som andermag sier: at ut i fra alle info som er gitt så er det ikke vanskelig å finne ut hvem det er. For meg så er det helt uinteressant hvem som har juksa. Men det er av stor interesse å høre hvorfor.

Alfa932010-02-10 18:32

Man blir disket når man bryter reglene som er satt, i dette tilfellet reglene som gjelder for Ordspill.no. De reglene finner du i menyen øverst, og som Kirsti sier, er det ikke så mange muligheter.

Skjønner fremdeles ikke hvorfor det er av så stor interesse av å vite nøyaktig hva det dreier seg om, så sant man ikke har planer om å prøve det selv, og må si som ØN; hvordan ville du likt det om dine regelbrudd ble diskutert i forum etter at du er diskvalifisert?

Stig_752010-02-10 18:42

Alfa: Å mene at det er en kinesisk mur mellom ordspill.no og det nystiftede NSF er en sannhet med forholdsvis mange modifikasjoner. Men jeg skal la den diskusjonen ligge.

Jeg er enig med Andermg og Sydsklie: Synes det riktige er å oppgi hvorfor vedkommende er disket. Ser heller ikke noe galt i å navngi vedkommende. Å oppgi grunnen til diskvalifikasjonen vil, for å bruke store ord, ha en allmennpreventiv virkning. Alle andre som vurderer å jukse på samme måte kan forhåpentligvis bli skremt bort fra å gjøre det.

Samtidig ergrer jeg meg litt ekstra over juksemakeren nå. Spesielt fordi jeg møtte han som jukset i innledende runde og tapte stort, et av mine to tap, noe som gjorde at jeg akkurat ikke kom med i finalespillet.

Alfa932010-02-10 18:52

Det er så enkelt som å si; Ikke juks, det blir oppdaget.

Alfa932010-02-10 18:55

Forøvrig sa jeg ingenting om noen kinesisk mur. Men det er en del viktige forskjeller. F.eks. vil jeg si det er stor forskjell på et spill på nettet hvor du ikke kjenner eller ser spillerne, og på en turnering på brett hvor du sitter ansikt til ansikt med motspilleren din.

Sydsklie2010-02-10 19:01

Ikke for å være stygg Alfa: Hvordan kan dere finne ut om jeg bruker et oppslagsverk?

Alfa932010-02-10 19:05

Vi setter opp kameraer rundt, på og inni huset ditt, samt sensorer på alle dine oppslagsverk.

Neida, det kan bli vanskelig å bevise at du bruker det. Men før eller siden vil vi nok forstå at noe er galt.

ave - Administrator2010-02-10 19:07
Antall innlegg: 4987

Jeg blir så nysgjerrig av denne debatten, har på følelsen at jeg har gått glipp av en skikkelig happening sist helg.....

Sydsklie2010-02-10 19:09

Med meg gjør du nok det @. Men ikke med de som er dyktige eller som har gjort det fra dag en.
Google earth avslører det meste hva - spooky-

ave - Administrator2010-02-10 19:15
Antall innlegg: 4987

Sånn, etter litt detektivsnoking tror jeg at jeg har fått med meg hva som har skjedd med hvem.... så nå er jeg fornøyd:-)

Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?