Spillrom
Sjiraffen18
Krokodillen3
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede21
Mobilspill
Pågående8 920

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
theplayer2008-08-25 22:52
Antall innlegg: 66

Turnering uten spillvert?
Det er jo mulig å lage en cupturnering uten at det er spillverter her...............
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-08-25 22:57
Antall innlegg: 804

Ja, om noen gidder å skrive og regne og sette opp kamper så...
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-08-25 22:57
Antall innlegg: 804

Eller, ikke cup, det er jo enklere forresten...

Da blir det uoffisiell (skrives det sånn?) turnering!
 
SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-08-25 23:00
Antall innlegg: 640

Nei, det må være en spillverer som arrangerer turneringene.
Det er visstnok forsøkt på Betapet (sverige) at alle kan arrangere. Resultatet ble et mylder av regler og måter å gjøre ting på. Derfor er det i hvert fall inntil videre besluttet at det kun er spillverter som arrangerer på den norske siden.
 
theplayer2008-08-25 23:06
Antall innlegg: 66

Ja men da takker jeg for meg...........

Det får være grenser for "barnehagementalitet"!
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-08-25 23:12
Antall innlegg: 804

Men om vi har en bare for gøy? Er ikke det lov? Ingen som kommer på noen liste eller noe som helst...
 
theplayer2008-08-25 23:12
Antall innlegg: 66

Tydeligvis ikke..................

 
eterem2008-08-25 23:26
Antall innlegg: 1882

Et alternativ er vel at det blir noen flere spillverter? Jeg skjønner veldig godt at dere spillverter blir lei både mas og det å holde turneringer.. Men det er kanskje vanskelig? :) Kjempeflinke er dere iallefall, det skal dere ha alle sammen!! :)
 
Solstråle652008-08-26 00:13
Antall innlegg: 88

Hvor mange spilleverter er det?

Jeg vil også rose de spillevertene som er her. De er kjempeflinke.
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-08-26 00:16
Antall innlegg: 1944

Vi beklager at det synes og være litt for få turneringer om dagen.

Selv har jeg hatt en linje som innimellom har gitt et lite "hikk" etter alt uværet. Ikke bra at turneringsarangør mister chatten.

Jeg lover og komme sterkere tilbake ganske snart, vet at de jobber med saken her nå.

Jeg spilte mye på betapet før ordspill ble "født".

De kranglet ganske mye om regler og tidspunkter for turneringene og annonseringen av disse. Det kom beskyldninger om sabbotasje av enkelte arrangører. Når en arrangør hadde annonsert tidlig (for å være grei) at den for eksepel skulle holde kl 21.00 kom en annen arrangør og tok en turnering på sparket kl 20.30. Ikke gøy når man har avsatt tid til ingen nytte.
Noen arrangører var ikke seriøse og fikset oppsettet av kampene, noen brukte andre verdier i oppsettet av turneringsprogrammet, noen møtte ikke til egene turneringer osv osv

De holder turneringer i de vanlige rommene og tar på den måten krav på chatten. Ikke lett for en bruker som ikke deltar og snakke til andre brukere eller verter, i et mylder av turneringschatt.

Derfor har vi et et eget rom, som vi vertene holder orden på. At det ikke skjer kollisjoner og at det ikke spilles andre spill. Og alle holder seg til samme regler.

Det er med føre var prinsippet vi har bestemt disse reglene.
Håper på forståelse for det.

Men vi skal selvfølgelig se på frekvensen her.


 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-08-26 00:25
Antall innlegg: 804

Skjønner det veldig godt monabeth, og jeg er sikker på at alle er veldig glad for de turneringene som blir arrangert :)
 
riorota - Ikke medlem lenger2008-08-26 00:57
Antall innlegg: 39

Jeg synest dere spillverter gjør en glimrende jobb;-)
 
theplayer2008-08-26 08:18
Antall innlegg: 66

Det jeg ikke forstår er hvorfor man ikke kunne arrangere en cupturnering, som tross alt ikke har de store utregningene.

Det må da være mulig å få til - den trenger ikke en gang være en det av det offisielle "resultatsystemet".
 
Mooseman2008-08-26 08:27
Antall innlegg: 1596

".....Derfor er det i hvert fall inntil videre besluttet at det kun er spillverter som arrangerer på den norske siden."
".....Det er med føre var prinsippet vi har bestemt disse reglene...."

Hva er det du ikke forstår ?

Det kan godt være at det blir endring på dette etterhvert, men foreløbig blir det slik
 
HanneH2008-08-26 09:46
Antall innlegg: 2289

ThePlayer
Om noen vil være med deg på en slik turnering for å prøve, kunne man jo godt gått inn på et av de spillrommene som er lite folk på. Feks. Hvalrossen, Pumaen eller Flodhesten. Den som vil prøve på noe sånt bare for gøy, kan vel bare fortelle det i chatten på Sjiraffen og Krokodillen, så kan de som vil prøve hoppe inn i det andre spillrommet som man velger. Det er jo som man sier bare for gøy når spillvertene ikke har tid til å arrangere.
Det er jo flott av dem at de tar seg tid til turneringer, men ikke bestandig de har så god tid heller.
Jeg blir gjerne med å prøver om du kommer med tidspunkt. Men helst Cup turnering for meg :)
Ikke at det skal være noen utfordring for de vanlige turneringene, men for a ha en avveksling fra de vanlige spillene i løpet av dagen.
Er vel ingen som kan protestere på at en 10-15 stk. møtes i et spillrom med lite folk for å ha det morsomt :D

 
Torill2008-08-26 11:36
Antall innlegg: 3658

Hm....noen som bare kan skrive ....og som ikke kan lese....?
 
Torill2008-08-26 12:01
Antall innlegg: 3658

Det jeg prøvde å si; kan vi ikke bare godta det som spillvertene har bestemt? Altså, alle må gjerne komme med forslag. Men nå synes jeg at de som ønsker å starte turneringer her på egen hånd, burde ha fått god nok forklaring på hvorfor det ikke er greit. Jeg anbefaler kreative og driftige mennesker til heller å arrangere scrabble-treff i levende live. Da kan man jo arrangere så mye turnering man vil. "Gamlemåten" kan være en morsom avveksling.
 
HanneH2008-08-26 12:42
Antall innlegg: 2289

Joda Torill, jeg leser også, og godtar gjerne det som spillvertene har bestemt. Så heller ikke på dette som noen konkurrent for de vanlige turneringene, mer som en trening og en hyggelig sammenkomst mellom flere.
Men for min del er det ikke nødvendig, jeg klarer meg fint med de turneringen som blir arrangert. Som jeg sier til de fleste, jeg teller ikke poeng, jeg teller antall spilte kamper :D. Og turneringskamper teller ikke i kampligaen, så jeg bør vel ikke spille alt for mange turneringer for å holde min plass der.
Og noe Live scrabble for meg på mine kanter av landet blir vel nesten håpløst, kjenner ingen i denne byen som spiller scrabble, har aldri gjort det selv heller før jeg begynte på ordspill. Så for meg er dette helt nytt, men uansett veldig morsomt.
 
theplayer2008-08-26 13:03
Antall innlegg: 66

Mooseman:

"De kranglet ganske mye om regler og tidspunkter for turneringene og annonseringen av disse. Det kom beskyldninger om sabbotasje av enkelte arrangører."

Om det er regler det går på, må jo en cupturnering uten at det skal regnes poeng være greit.

Når det gjelder tispunktet var det jo allerede i flere timer etterspurt en turnering, uten at det så ut som om det ble noe av - noe jeg selvsagt har forståelse for at ikke alltid fasser.




HanneH:
Det var dette jeg håpet på, men meldingen fra SyntaxError var ganske klar:

"Nei, det må være en spillverer som arrangerer turneringene.
Det er visstnok forsøkt på Betapet (sverige) at alle kan arrangere. Resultatet ble et mylder av regler og måter å gjøre ting på. Derfor er det i hvert fall inntil videre besluttet at det kun er spillverter som arrangerer på den norske siden."

Siden jeg allerede har en advarsel fordi jeg har dristet meg til å være kristisk til enkelte ting her inne tok jeg ikke sjansen.

 
Torill2008-08-26 13:05
Antall innlegg: 3658

Hanne H, kanskje jeg misforsto deg (kanskje ikke jeg heller kan lese), men jeg trodde du hadde tenkt å arrangere turnering her til tross for at spillvertene i klartekst sier at det ikke er tillatt.

Ellers tips for å finne likesinnede i nærområdet - under fanen "avansert" under medlemssøk, kan man søke på kommune. 94 registrerte i din kommune faktisk! Så ikke vær trygg - ordspillere finnes overalt!

Forresten godt å høre at du fortsatt har tenkt å være på pallen i kampligaen, det har egentlig ikke jeg, har havnet der grunnet uheldige omstendigheter (uvisst hvilke.....). Men toppen skal jeg klare å holde meg unna, håper jeg.....
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?