Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 480

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
monabeth - Ikke medlem lenger2008-09-15 22:32
Antall innlegg: 1944

BLIR DET TURNERING??
Har lyst til å skrive litt til dere om noe jeg tror er en missforståelse.

Den siste tiden har det daglig blitt spurt om turneringer i enten forum eller spillromchatt.

I begynnelsen synes jeg dette var flott, det viste at interessen var stor, og tenkte at det virket som reklame overfor andre brukere.

Har nå forstått at enkelte tror at man MÅ be om turnering, for at det skal bli arrangert noen.

Dette er IKKE riktig.

Dessverre ser det faktisk ut til at det blir arrangert noe sjeldnere etter at dette fenomenet oppsto.

Underbevist kan det være litt slik, at det er hyggeligere og gi noe til en som ikke har bedt om å få. Dette er tross alt en ting vi har som hobby, ikke jobb.

Tidligere har vi fortalt at det for de fleste av oss ikke er lett og fastsette tid for turnering, av forskjellige private årsaker, og det derfor som regel blir annonsert like i forveien, for eksepel ca. en time.

Når det er spurt om turnering i forumet og vi svarer ja eller nei på den, er det ut fra hva vi uansett ville ha gjort den kvelden.
En sjelden gang kan man la seg overtale, men det kan også føre til at det noen kvelder er enklere å logge av.

Problemet i spillromchatten, noen ganger, er at man føler at man må svare når noen spør.

Hva skal man svare da, når man ikke kan binde seg opp lang tid i forveien?

Svarer jeg "vet ikke", lurer man på når jeg vil vite det.
Sier jeg "kanskje" blir jeg spurt i privatchatt eller i spillromchatt X antall ganger om det blir noe av.
Eller noen svarer med Jipiii, som at kanskje betyr ja.
Jeg kan ikke svare ja kl 18.00 om jeg kommer til og holde en turnering senere på kvelden. Det vet jeg nemlig ikke.
Da hender det faktisk, at det er enklere og svare nei istedet.

De gangene jeg holder turnering, har jeg tid og lyst, uavhengig av om det er spurt etter eller ikke.

Når det hver dag lages en tråd i forum, der det spørres etter turnering, og det hver dag spørres i spillromchatt om det samme, kan det se ut som at det er det som skal til, men dette er altså et ganske nytt fenomen.
Det skjedde en sjelden gang tidligere, men tok litt av i sommerferien.

Vi er glade for at dere ønsker turneringer, glade for at dette er blitt en etterspurt aktivitet, glade for at Katten har blitt et sosialt samlingssted.

Turneringer vil garantert bli arrangert uansett.

Dersom man en gang i blandt spør om det snart vil bli arrangert en spesiell type turnering man har lyst på, eller type brett det er lenge siden det har blitt arrangert på osv, er det bare hyggelig engasjement.

Håper jeg har klart og forklare meg på riktig måte.
Jeg er ikke sur eller sint på noe vis, men kommer i fremtiden til og svare "vet ikke".
Jeg annonserer i forum, når jeg vet.

Velkommen til neste turnering:-)



 
toveth2008-09-15 22:45
Antall innlegg: 14

Takker for at dere spillverter holder turneringer. Har full forståelse for at det ikke alltid passer, og håper ikke at alle forespørslene tar fra dere gleden av å spille i spillrommene.

Det er ikke alltid det passer for oss deltagerne heller, men vi er jo så mange flere :-), så det er alltid en eller annen som er hypp på en turnering.
Kanskje vi heller skal legge ut forespørsler i forumet, og "frede" spillrommene.
 
eterem2008-09-15 22:47
Antall innlegg: 1882

Fullt forståelig, Mona! Synes dere spillverter har holdt masse turneringer i det siste, det er tross alt fritiden deres:) Keep up the good work :)
 
Lynrask112008-09-15 22:54
Antall innlegg: 71

Helt forståelig. Fint at du ikke er sur på oss som spør. Skal mase mindre jeg :)) Men Mooseman har jo ikke skrevet noe om dette, så han kan fortsatt mases på :) nei da - tuller!
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-09-15 22:55
Antall innlegg: 1944

Dette er som jeg sier min oppfatning av det hele.
De andre spillvertene kan ha andre oppfattninger.
Men jeg vil fortsette å arrangere så ofte jeg kan, og så vet dere hvorfor jeg ikke alltid svarer og at de svarene som kommer ofte er noe difuse:)
 
SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-09-15 22:56
Antall innlegg: 640

Bare mas på meg :) Fint å høre at turneringer er populære.
Derimot hjelper nok ikke mas, da jeg tar turneringer når jeg kan og føler for det. Men det hadde vært stusselig om vi aldri hørte noe om ønske om turnering.
 
Mooseman2008-09-15 23:21
Antall innlegg: 1596

Jeg blir skutt under jakta, så det er nok litt sent å 'mase' på meg :p

Jeg skulle ønske jeg kunne sette av 2-3 kvelder fast med turneringer, men det er ikke mulig når man har små unger (sykdom, nekter å sove osv, i tillegg til at jeg trener 3 dager i uka)

Så snart jeg har anledning annonserer jeg, men det er lov å spørre/mase på meg så lenge dere aksepterer et negativt svar i ny og ne. Det må også være lov for oss å sette av en kveld til å spille vanlige spill uten å måtte tenke på å få hundre spørsmål om turnering hver gang vi viser oss i et annet rom, og vi har andre oppgaver som vi må utføre her inne også, bla forum og epost.

Noen ganger kan dette ta også ta mye tid ;)

Det ble forøvrig holdt 18 turneringer i august, og det er holdt 13 stykker på 15 dager så langt i september ( om jeg har talt/telt riktig...hehe ), hvilket jeg må si er bra med tanke på at dette kun er en fritidssyssel for spillvertene.

Katten har etterhvert blitt et utrolig hyggelig spillrom når det benyttes, og dere som er med i turneringer skal ha en stor takk for at dere utviser tålmodighet og hjelpsomhet, og ikke minst alt det morsomme som blir sagt i chatten mellom spillene.

Det kommer mange flere turneringer, men ikke nødvendigvis en hver dag, kanskje en gang i fremtiden 8=)

Vi ses i Katten, eller... ???
 
Alfa932008-09-16 15:27
Antall innlegg: 7771

Ja, moose, vi sees i Katten.
Jeg har vel kanskje mast et par ganger, skal gi meg med det...
Men jeg synes virkelig det er kjempeflott at dere sier ifra, så får vi gjort noe med det. Jeg er veldig glad i turneringer, og håper alltid å finne en annonsering i forum, men det er jo ikke noe morsomt hvis spillvertene føler seg pressa...

Og selvfølgelig skjønner vi at dere har et privatliv også, i tillegg til jobb og Ordspill, og vi har jo ikke alltid tid, vi heller, så vi må bare ha forståelse for at det er andre ting dere må gjøre i tillegg...

Men vil gjerne ha turneringer! Varierte og ofte...
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?