Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 775 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Billy_Boy - Ikke medlem lenger | 2020-10-30 12:16 | |
![]() | Turnering konsept 2021 Hei alle. Vi ser på muligheten for forandringer på turnerings konseptet for 2021 Noen ideer F.eks oppstart 1 jan med slutt f.eks 15 juni ,nuller tabellen med oppstart igjen F.eks 15 Aug og kjøre ut året Altså deler sesongen i 2 innføring av sluttspill etter endt liga Egen tabell for langturneringer Fjerning av 1 poeng for bingo,heller kåre en vinner ved endt sesong som gir poeng da har jeg høstet noen ideer Til alle som har noe ønske kom med ideer eller konkrete forslag | |
Torill | 2020-10-30 12:56 | |
![]() | Turneringer er gøy, men sikkert lurt med noen justeringer. Slik det er nå, er det umulig å hevde seg i turneringstoppen om man ikke har anledning til å delta på de fleste turneringene. Hva om man lar f.eks. de 20 beste turneringene man deltar i er tellende? Slik det er np, teller 60 3. plasser like mye som 20 1. plasser. I Kaffeklubben cup (turnering i Scrabble som er en gang pr mnd), teller f.eks. bare de 8 beste resultatene. Man kanskje tenke seg en veldig av turneingene, at en turnering med under 10 deltagere teller mindre wnn n med 16.. Jeg har foreløpig ikke noe konkret forslag å komme med for hvordan en slik vekting kan gjøres i praksis. Det er jo også mulig med en annen poengforseling enn vi har nå, man kan kanskje gi poeng til flere enn de 3 første, f.eks. kan man gjøre det hvis det er større rurneringer. | |
Torill | 2020-10-30 12:57 | |
![]() | Jeg skal aldri mer skrive foruminnlegg uten briller på mobil. | |
Billy_Boy - Ikke medlem lenger | 2020-10-30 13:11 | |
![]() | når det gjelder poeng aå har je tenkt tanken 5 4 3 2 1,men resten du nevner så avansert da,da er jeg ute iallefall da må en føre statistikk over hver enkelt for og henge med da., da er det jo bedre med et sluttspill 2 ganger i året der topp 10-12 deltar, da får vi liga vinner og sluttspill vinner. | |
Billy_Boy - Ikke medlem lenger | 2020-10-30 13:12 | |
![]() | Og Torill tenk litt på dem som arangerer også før du lager dette så døds seriøst | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-10-30 14:23 | |
![]() | Synes det er litt synd å fjerne BINGOPOENGET. Jeg er ikke ute etter å sanke poeng; men hvis jeg kjemper om BESTE BINGO, så blir det ekstra moro! Og, jeg var inne å kikka på muligheten for å , etter hvert, kanskje prøve å arrangere en turnering. Har ellers ingen store meninger om eventuelle forandringer. Synes de som ofte tar jobben kan finne ut av det. Hvert enkelt spill tar jo de fleste av oss ganske seriøst, heldigvis! Men målet for de fleste av oss er kanskje ikke å komme på topp 3? Turneringer er himla gøy! Begynner å bli litt hekta nå. | |
Billy_Boy - Ikke medlem lenger | 2020-10-30 15:32 | |
![]() | Jeg er i utgangspunktet for at vi som arangerer bør få lov og bestemme etter hva vi syns er best for oss,for ja det oss som arangerer det er jobb for | |
liverbird1 | 2020-10-30 16:10 | |
![]() | Jeg synes nok forslaget til Billy_boy høres bra ut ,at vi kjører to forskjelllige turneringer en ordinær turnering og en langturnering , ordinær turnering bestående av 4 til 5 runder , men en langturnering består av minimum 7.runder og max 10. runder . Angående bingoavstemmning så synes jeg da at vi gir poeng slik vi ha gjort , og heller etter hver halvår stemmer på beste for det halvåret , altså 1jan til 15.juni og fra 15.august til 30 desember. Den som blir stemt frem der får bonuspoeng i sammendraget på bingoavstemmningsammendra get feks 5,p Alle som kommer med forslag må være klar over at vi som arrangerer turneringer har ett liv også og det er noe jobb i forbindelse med å arrangere, | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-10-30 17:30 | |
![]() | Ja, og jo flere som lærer å arrangere jo bedre. Vil kanskje ikke si at jeg er en utmerket kandidat...men skal som sagt gå inn å se på programmene med tid og stunder. | |
Billy_Boy - Ikke medlem lenger | 2020-10-30 19:11 | |
![]() | 4-5 som arangerer er vel passe,er vel bare og hoppe i det.OP isteden for og si en dag i 3 år ;) | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-10-30 19:54 | |
![]() | Hehe- nei så gærent blir det vel ikke! | |
Billy_Boy - Ikke medlem lenger | 2020-10-30 21:17 | |
![]() | Trenger vel heller ikke brenne oss fast på ett turnering`s konsept,er vel rom for og kunne kjøre 2 forskjellige opplegg,variasjon er ikke dumt,kunne vel også prøvd og få cup inn igjen,noen kunne vært cup ansvarlig? | |
Torill | 2020-10-31 11:32 | |
![]() | Jeg synes det er kjempefint hvis flere vil være med å arrangere turneringer. Koronavinteren står foran oss, og Katten er det rom for å samle atskillig flere enn 5 om gangen eller 10 i uka. Jeg kom kanskje med noen urealistiske forslag, og beklager hvis noen følte at jeg prøvde å pålegge andre flere oppgaver. Jeg synes det viktigste er at vi har et system som er forutsigbart, 100% rettferdig kan det jo uansett aldri bli. Jeg synes det er flott å premiere fine bingoer også, men det bør kanskje veie litt mindre enn en plassering på toppen. Og kanskje man bare skulle få et halvt poeng ved delt seier, eller at turneringsleder skjærer gjennom og utpeker en vinner, selv om 2 spillere har fått like mange poeng. Et sluttspill med de beste spillerne hvert halvår, vil minske effekten av at "den som spiller mest, vinner sammenlagt". Det vil kanskje også være en inspirasjon for gode spillere til å spille mer, man kan ha en sjanse til å vinne sammenlagt, selv om man ikke kan bli med hver gang. Jeg synes ikke det er noe problem at alle turneringene av ulikt format slås sammen i en smørje, uansett er det jo flest vanlige turneringer. Jeg synes det er mer problematisk at en 3. plass i en turnering med 7 spillere som er annonsert på en times varsel, skal telle like mye som en 3. plass i en turnering med 20 deltagere som er annonsert i god tid. Men det er kanskje bare med. Forslag til en mer gjennomførbar poengfordeling: seier 5 poeng, 2. plass 3 poeng, 3. plass 2 poeng, bingo 1 poeng, delt bingoseier 0,5 poeng. Synes ellers forslaget til Billy om å dele året i to, er godt. Og så er jeg veldig glad for at det blir Ordspill neste år også! | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-10-31 14:55 | |
![]() | Ja, den poengfordelingen høres bra ut! At beste BINGO skal få 1 poeng og delt 0,5 poeng er mer rettferdig. De som er topp tre burde jo få mer poeng enn en bingovinner. | |
Billy_Boy - Ikke medlem lenger | 2020-10-31 15:10 | |
![]() | Mye enig i det du skriver Torill ,det meste faktisk,men man kan ikke straffe poeng vinnere pga lavt oppmøte,om du tar en tredje plass med 25 oppmøtte og får da 5 poeng,så blir det likevel ikke rettferdig om jeg dagen etter blir nr 3 med 8 oppmøtte og får halvt poeng,ikke min eller den som ble nr 3 den dagen at oppmøte var dårlig | |
Billy_Boy - Ikke medlem lenger | 2020-10-31 15:17 | |
![]() | Og hva tenker dere om en egen tabell for langturneringer?det er jo for spes intreserte,den kan jeg stå for alene ,syns langturnering bør komme for og bli..og litt tilbake til ditt forslag, om du virkelig brenner for det så kan du vel ha detsom din greie?det bør være rom for to konsept,du vil hadet mere seriøst,jeg vil ha det mere rettferdig og ha flere muligheter for folk flest til og vinne. | |
brikkerigjen | 2020-10-31 16:12 | |
![]() | Billy! Når du skriver langturnering og tabell, tenker du da på ligaspill? Det hadde vært spennende med en liga med avtalte kamper i lynrask tempo på standard brett. Da hadde Ordspill hatt noe virkelig unikt i konkuransse med Wflh. Ellers synes jeg at turneringene fungerer fint, alle vet jo at den beste ordspilleren ligger langt nede på lista selv om alle turneringer er vunnet, men det viktigste er jo å delta ellers hadde det ikke blitt turneringer:) Til slutt vil jeg si takk til alle vertene, dere har gjort en formidabel jobb i et vanskelig år! | |
Billy_Boy - Ikke medlem lenger | 2020-10-31 16:17 | |
![]() | Ja ligaspill,og at vi lager en egen greie ut av det,og ikke blander det inn med det andre, ja ideen din der var god brikker,skriv gjerne det mere konkret hva du tenker | |
brikkerigjen | 2020-10-31 16:48 | |
![]() | Ok, Billy! To forslag: 1. Hva om alle som har vunnet minst en turnering er kvalifisert til denne ligaen? En kamp i uka, der spillerne avtaler seg imellom tidspunkt for match i lynrask tempo på standard brett. Det er mange som jobber til forskjellige tider, så på denne måten får alle kvalifiserte bli med. Terminliste legges ut før start. 2. Det samme som over, men for å få flere med så er alle som har blitt nr 1,2 eller 3 kvalifisert. | |
Billy_Boy - Ikke medlem lenger | 2020-10-31 16:54 | |
![]() | En bindende påmelding ,er det 8 påmeldte til en vis dato så blir det ligaspill med terminlista på d2 8,2 eller 3 kamper mothverandre ,og er det flere som vil være med så oppretter man en liga til med terminliste, da kan vi ha opp og nedrykk,,men blir mye og holde styr på | |