Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 184

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
andermg - Ikke medlem lenger2009-08-16 22:39
Antall innlegg: 212

en utvidet mesterturnering?
Etter kveldens mesterturnering fikk jeg følgende ide, som jeg postet i chatten, med en del positiv respons: Hva med å arrangere en mesterturnering der alle møter alle? Denne måtte selvsagt gått over flere dager, og ville sånn sett blitt en utfordring å organisere, men jeg synes tanken er besnærende. En mellomting ville vært en mesterturnering som bestod av f.eks. åtte til tolv runder. Fikk en følelse av at det var så fort over:)

Ninaxxx2009-08-16 22:44
Antall innlegg: 1437

Veldig enig med deg, andermg. Det hadde vært morsomt om det hadde latt seg gjøre. Problemet er vel å få det til å passe for alle over så mange dager.

Alternativt burde vi ihvertfall kjøre enda flere runder. 4 runder er litt lite, og en Mesterturnering skal jo være litt STOR.

Jeg tar det med videre til de andre spillvertene, - det var jo flere enn meg som var positive til forslaget ditt :)

andermg - Ikke medlem lenger2009-08-16 22:53

Bra!

Ser at det kan bli vanskelig å få et trettitalls spillere til å kunne være med over flere dager. Så kanskje er alle mot alle konseptet en utopi. Men en litt større mesterturnering hadde definitivt gjort seg.

Torill2009-08-16 22:54
Antall innlegg: 3664

Det hadde vært skikkelig gøy!

Oppsettet måtte jo settes opp i god tid slik at man vet hvilke kvelder man må sette av.

Sydsklie2009-08-16 23:01
Antall innlegg: 703

Et spennende forslag.

baltez - Ikke medlem lenger2009-08-16 23:18
Antall innlegg: 1398

Ta dager som ingen har noe å gjøre, da kommer sikkert alle. F.eks. 24 og 25 desember, 17 mai eller andre stille dager.

Ø N2009-08-16 23:46
Antall innlegg: 725

Å få til at alle skal møte alle er vel litt vell krevende ? Men
samtidig så er 4 spill for å komme til finalen lite ?

En standardturnering går normalt over 5 runder så en
mesterturnering bør være mer krevende ?

4-5 runder Lynrask og 4-5 runder panikk der annenhver kamp
spilles i forskjellig hastighet kunne vært passe
slik at de som stiller virkelig må yte.

Finalen blir overflødig da den som mestrer dette er best. :)

HanneH2009-08-17 09:21
Antall innlegg: 2290

Jeg skal også være enig i at 4 runder virket alt for lite på en Mesterturnering, selv om de 4 beste må igjennom en finale. Når vi omtrnet her dag kjører vanlige turneringer med 5 runder, buirde det være mer på en Mesterturnering.

Men er ikke helt enig med Ø N der, synes ikke man kan dra panikkspill inn i Mesterturneringen, er tross alt mange som er kvalifisert til slike Mesterturneringer og det er nok ikke alle der som spiller panikk, kan ikke forvente at de skal begynne med det for å kunne hevde seg i en Mesterturnering. Lynrask er nok mer enn fort nok for mange der, så jeg synes ikke panikkrunder vil bli særlig rettferdig for de som liker roligere tempo og spiller det daglig men allikevel er kvalifisert.

Vi får komme på noe lurt til neste Mester turnering, satser vel på at det blir en til før Nyttår.

Ø N2009-08-17 09:52
Antall innlegg: 725

Det er sant HanneH at panikk går veldig fort så det vil vel være urettferdig for en del av spillerne og en favorisering
av de som spiller panikk til daglig.

Men fire runder for å avgjøre hvem som er de 4 beste blir
faktisk lettere enn å vinne en standardturnering.

Da ville det etter mitt syn være bedre og kutte ut finalen og
øke antall kamper i selve turneringen.

Økes dette så vil nerven i turneringen øke for alle deltagerne og
en verdig vinner kåres som ordspillmester.

Totaltiden som går med for de som arrangerer turneringen
vil heller ikke øke noe særlig med en slik løsning og
spenningen for de som deltar vil øke vil jeg tro.

Kirsti2009-08-17 12:16
Antall innlegg: 1946

Tanken på at alle skal spille mot alle i mesterturneringen er absolutt fascinerende og morsom! Om det lar seg gjøre rent praktisk, er jo en annen sak, men det er verdt å vurdere.

Jeg er uansett helt enig i at antallet kamper i første runde bør økes. Med bare fire kamper kan flaks bli litt for avgjørende – får man én kamp der man har maks uflaks med brikkene, kan løpet være kjørt. Ja da, det er også en del av spillet, for all del, men likevel ...

Personlig liker jeg opplegget med innledende runder og finale, men er sikker på at våre strålende spillverter kommer opp med en lur plan!

andermg - Ikke medlem lenger2009-08-18 10:38

virker som det er en viss interesse for dette forslaget, så håper våre eminente spillverter legget hodene i bløt og kommer opp med en utvidet og enda bedre utgave:)

kness - Ikke medlem lenger2009-08-18 12:58
Antall innlegg: 1134

Hva med å dele turneringen i to ved å f.eks. la de 16 beste etter 4 runder gå videre til 4 nye runder neste (evt. en annen) dag? Og så avgjøre med finaler mellom de 4 beste av dem umiddelbart etterpå? Da er jo sjansen for en viss hurrastemning fortsatt til stede, selv om det ikke kommer så mange andre tilskuere.

Jeg har deltatt i to finaler på "gamlemåten" og var helt kake etterpå. Men en mester bør vel tåle såpass... Og moro var'e!

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?