Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 170

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
pelna2009-09-03 10:26
Antall innlegg: 36

Ber om pause i en turnering?
Er det vanlig?
Er det bare jeg som hisser meg opp fordi en spillvert som ikke direkte organiserer dagens turnering, ber om en pause midt i en kamp i panikkturneringen? Han sa han måtte ordne i rommet. Og det er jo spillvertenes oppgave, ikke sant? Så gjør det, men ikke på bekostning av andre spillere. Ja vel - hvis du er en spillvert, må du av og til ordne i rommet, det skjønner til og med jeg.

Men -

hvis du ikke klarer å gjøre din oppgave samtidig som du spiller ordspill, Bør du kanskje vurdere å gjøre bare en ting om gangen?

Personlig ber jeg aldri om pauser. Hvis jeg må gjøre noe annet, så avslutter jeg spillet. Det er ganske irriterende når noen ber om pause i panikk eller lynraskt og direkte forstyrrende hvis det skjer midt i en turnering flere ganger.
Heldigvis har jeg rett til å si "nei" til en pause.

Spillvertenes mening: det var helt ok og normalt og sånt skjer bare.

Min mening: Pauser er ikke en løsning. Hvis du som spillvert ikke klarer å ordne i spillrommet og spille spill samtidig, bør du ikke være spillvært, spesielt ikke i turnerninger. Gå ut av spillet og ordne i ting. Du taper ikke en gang i ranking, fordi turneringene er uranket.

Hva mener vanlige ordspillere? Er det normalt med pause midt i en panikkturnering?

Spillvertenes oppgaver (finnes under vanlige spørsmål):

Spillvertene har som oppgave å sørge for at du som spiller har det hyggelig på Ordspill. De kan blant annet utestenge de spillerne som ikke følger reglene som gjelder for Ordspill, slette upassende innlegg i forum, og godkjenne eller avvise profilbilder. Spillvertene arrangerer også turneringer med jevne mellomrom.

Wizard2009-09-03 10:32
Antall innlegg: 23

Jeg har vært med på at spillverten måtte ha røyke- og kaffepause, MELLOM to omganger, det var så absolutt max irriterende!

angry-shoes - Ikke medlem lenger2009-09-03 11:01
Antall innlegg: 90

Jeg har opplevd at spillverten måtte ta seg en bedre middag og en aften på byen og en lengre ferie til Costa Rica MIDT i et panikkspill!

Etterpå lo han bare og sa at maten var god, han traff flere kjente på byen, og Costa Rica var som ventet, bortsett fra all fattigdommen.

Det var supermaximegairriterrende !!!!

Sinabelle2009-09-03 11:20
Antall innlegg: 412

Det er ikke vanlig, nei. Men av og til dukker uforutsette ting opp som man må fikse. Om det så blir en liten pause fra spillet, er det så fryktelig ille?

Men som du sier, du kan velge å si nei selv. Og jeg er helt enig i at pause i spill, spesielt i panikk, kan være høyst irriterende. Allikevel, så lenge vedkommende har en god grunn til hvorfor, så synes jeg det er ok.

Kirsti2009-09-03 11:32
Antall innlegg: 1946

Nettopp fordi det ikke er vanlig, synes jeg man kan utvise litt forståelse for at en spillvert må bidra hvis det oppstår problemer - selv om det ikke er ham/henne som står som arrangør denne dagen.

Ola-la2009-09-03 11:35
Antall innlegg: 71

Synes fattigdommen på Costa Rica ikke burde komme som en overraskelse, spesielt ikke på en spillvert.

ave - Administrator2009-09-03 11:51
Antall innlegg: 4986

Kanskje litt om bakgrunnen for akkurat denne hendelsen, pelna.

Din motspiller var feilaktig oppført i to spill. Han står oppført på bord 8 og skal starte spill med meg. Da dette ikke skjer sender jeg ham en melding om hvorfor han ikke begynner. Han forteller at han allerede er i spill med deg slik han hadde sett kamplista.

I den sammenhengen må det avklares hva som faktisk har skjedd og hvordan det skal håndteres videre; resultatet ble da at runden fortsatte og jeg fikk seier. Alternativt kunne runden blitt stoppet og satt opp på nytt.

Dette var en høyst uvanlig situasjon som måtte avklares. Det at din motspiller er spillvert i andre sammenhenger har ikke noe med denne hendelsen å gjøre, her var han kun en turneringsdeltaker som uheldigvis skulle spille to spill på samme tid i en panikk-turnering.

Personlig syns jeg det er greit å utvise litt romslighet i slike situasjoner, det viktigste er vel å få spillet til å fungere for alle?

En kommentar til Wizard; jeg har spilt mer enn 200 turneringer og kjenner overhodet ikke igjen det du beskriver med at arrangerende spillvert lager røykepauser når h*n har regien. Om spillende spillverter gjør det så blir vel ikke det annerledes enn andre som informerer om toalettbesøk, røyking, nettleserbytte etc.

Syns at spillvertene arrangerer på en rask og effektiv måte, så takk for all moroa som dere steller i stand for oss spillegaleglade!!

Eirikpeirik2009-09-03 12:09
Antall innlegg: 6

I turneringer synes jeg det er forståelig. MEN,- jeg spiller mest på kveldstid når babyen min sover, og våkner han synes jeg det er surt å gi opp spillet,- når det stort sett er en smokk som skal settes på plass;-)

bearo2009-09-03 12:23
Antall innlegg: 888

Alt pratet om Costa Rica får meg til å tenke på turen min til den USAske koloni, Puerto Rico.

Der kan ein snakke om overraskingar! Først av alt tok det forbausande kort tid å fly over Atlanterhavet, berre ein 4-5 timar. Forbausa var eg også over at Charter-Svein og vennane hans hadde tatt samme turen. Og når eg så tusla rundt i Antillane så tok dei ikkje eingang sin offisielle valuta dollaren, så eg måtte gjere unevnelige ting for mat. Og det var berre turistar å sjå! For eit land! Fortjener sin kolonistatus fullt og heilt.

mymlen2009-09-03 12:49
Antall innlegg: 701

... mens vi litt mindre bereiste kun blir overrasket av plutselige latteranfall midt i lesing av saklige tråder...

karmensita2009-09-03 17:25
Antall innlegg: 110

Nå har jeg lest gjennom alle innleggene i denne tråden og lurer på en ting? Hvorfor er det alltid noen som skal fleipe og ironisere over innlegg? Fortjener ikke den som starter tråden seriøse svar, selv om man kan ha en annen oppfatning?
Jeg har ingen sterke meninger ang. tema, men føler ubehag når jeg leser enkelte tilsvar. Gjett om lysta til å ta opp emner her på forum er stor!

sarita2009-09-03 18:03
Antall innlegg: 104

Skjønner at det kan være litt ergelig når du er tent på turnering å spiller for å vinne, men det må gå an å gi litt "slack".... ting skjer.

Scrabla2009-09-03 18:12
Antall innlegg: 2275

Til trådstarter.
Jeg har vært med på flere turneringer i uka siden ordspill.no startet for 18 måneder siden. Enten som spiller, arrangør eller spillende spillvert. Det er svært sjelden at det skjer slike spesielle situasjoner som du viser til. Som ave forklarer så ble dette gjort for å unngå større problemer for hele turneringen. Jeg tror ikke du skal bekymtre deg om at dette er vanlig.

cammie2009-09-03 18:21
Antall innlegg: 189

Hehe. Jeg synes denne tråden ble veldig veldig mye morsommere og meningsfull med innleggene til wizard, angry-shoes og ola-la!! Love it.

vivi562009-09-03 19:10
Antall innlegg: 62

jeg vet ikke hvordan man ber om pause i et spill, men lurer på en helt annen ting som hendte meg akkurat nå ,og har hendt før. alt i spillet bare stopper opp og ingen knapper funker ,selv om jeg kan legge ut ord .jeg må da gi opp spillet ,og mister vel også noen av mine få poeng? er det andre som har opplevd dette?

vyxir2009-09-03 19:51
Antall innlegg: 81

vivi56, da har det vært brudd i forbindelsen ett eller annet sted mellom din datamaskin og ordspill.no sin server. Lukk brettet (ikke "gi opp"). Reload ordspill.no . Åpne spillrommet på nytt (selv om det er fullt, er det mulig å gå inn i slike tilfeller). Da får du opp en melding om at du allerede er i et spill, og du svarer JA på at du vil gå inn igjen. Da har du mistet litt tid, men du gir i hvertfall ikke helt opp.

Holger2009-09-03 20:19
Antall innlegg: 230

Denne tråden har fått de svarene den fortjener

aura - Ikke medlem lenger2009-09-03 21:53
Antall innlegg: 24

Enig med deg, karmensita!
Mindre fleip og ironi og mer seriøsitet her i forum ville være fint!

kness - Ikke medlem lenger2009-09-03 22:17
Antall innlegg: 1134

...men kanskje litt kjedelig...??

liselotta2009-09-03 22:18
Antall innlegg: 564

Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler dårlig .....

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?