Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 999

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Hyde2008-05-22 06:27
Antall innlegg: 17

Populære turneringer...
Hei alle sammen!
Turneringene som leder fram til NM ser ut til å bli mer og mer populære. Denne pågang vil kanskje føre til at antallet deltakere må reguleres, derfor tillater jeg meg å komme med et forslag til hvordan dette kan skje på en rettferdig måte. Siden nye spillere etter det jeg kan forstå vil bli prioritert, vil jeg foreslå følgende: Spillvert registrerer "nye" deltagere. Deretter sendes som vanlig påmeldingsordet ut, men nå i kodet form, f.eks."RGAIBFO". Dette kan etter mitt skjønn bare gi ett ord, og dermed får vi en prekvalifisering til den aktuelle turneringen. De spillere som først rekker å stokke om på bokstavene, opptar de ledige plassene etter tur... Jeg tror ikke mine gode medspillere bruker mange sekunder på å løse en slik gåte. Eventuelt kan man gjøre det noe mer kinkig, f.eks. SSSSOOAAIJN,
slik at man kan skille Clinton fra hveten...
Kanskje har dere allerede et opplegg for slike situasjoner, men jeg vil likevel få komme med dette forslag, dette går ut over nattesøvnen og all annen søvn...

hilsen Hyde

P.S. Dere skjønte nok alle hvilke ordgåter som ble presentert her, ellers er et lite hint å finne i min personbeskrivelse...
D.S.


 
Hyde2008-05-22 08:24
Antall innlegg: 17

En åpenbar svakhet ved dette forslaget er selvsagt at første spiller som løser "gåten" jo vil røpe den for oss mer sedate. Dette kan kanskje avhjelpes ved å bruke et ord som skiller lite når det gjelder koding og nedskrivningstid, slik at om man venter for å se hva ordet er, er det allerede for sent. Slike tette sluttider finnes jo i mange andre idretter...
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-05-22 10:27
Antall innlegg: 1944

Vi har et opplegg for å løse dette.

I vårt eget forum registreres alle som har deltatt i kvalifiseringsturnering med antall ganger han/hun har vært med. Blir det for mange vil vi bruke denne listen til å sortere ut de som har vært med flest ganger.

 
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-05-22 10:54
Antall innlegg: 352

Sett f.eks. et tak ved 25 deltakere, de som har vært med flest ganger må stå over - men kan få en sjanse neste gang hvis det er plass. Jeg synes egentlig ikke de som er kvalifisert til NM skal kunne delta i nye kvalifiseringsrunder.
 
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-05-22 11:12
Antall innlegg: 352

Hvis en er nære ved å kvalifisere seg, er det fint å få flere sjanser. Marginene for en seier i en kamp kan jo være små. Og en stimuleres til å bli dyktigere.
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-05-22 11:34
Antall innlegg: 1944

De som er kvalifisert, teller ikke i listen og stiller helt bakerst i køen ved for stor pågang.

Tak på 25 er ikke aktuelt, da reglene er satt til at man kan være flere.
 
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-05-22 15:11
Antall innlegg: 352

Jeg forstod det slik at teknikken ikke "likte" så høyt spillerantall, samtidig som det kanskje ville lette organiseringen med færre om gangen. Men for oss spillere er det jo kjekt at det er plass til mange.
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-05-22 19:06
Antall innlegg: 1944

Det var på min maskin.
Det virket for meg som programmet ble tregt med så mange, men etterhvert oppdaget jeg jo problemer med scroll i spillrommet også. I formiddag slet jeg med hastighet alle steder.
Derfor har jeg ikke satt opp noen turnering i dag. Driver å jobber med maskinen og håper å ha den frisk og rask igjen om kort tid.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?