Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 649

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Alfa932012-04-06 20:52
Antall innlegg: 7771

Midnattscup
Hei!

Det blir en cup i katten ved midnatt i formatet spesial, lynrask, uranket.

Møt opp i katten litt før 24 for å bli med :)

For å delta må du ha spilt min. 100 rankede kamper.

Les mer her: www.ordspill.no/docu...nt /?id=176

Vel møtt :)

ave - Administrator2012-04-06 23:20
Antall innlegg: 4987

Herlig :)

kihe2012-04-06 23:50
Antall innlegg: 60

Jeg er med:)

NOWI2012-04-07 01:20
Antall innlegg: 834

Vel gjennomført. her er resultatene:

Gull: Alfa93
Sølv: ave
Bronse: Porthos
4.-plass: NOWI
# ute etter runde 3
redhy
meisa
barbara
Vikstein
# ute etter runde 2
rognkjeksen
Solstråle65
Seier
a5000
kihe
siwus123
KineFli
PEDERPEDER
# ute etter runde 1
lelleo
sogame

ave vant dagens bingoavstemning med VÅRLIGE. Gratulerer til begge vinnerne!

Takk for denne gang!

kihe2012-04-07 01:22
Antall innlegg: 60

Svarte så moro dette var, anbefaler flere å prøve turneringer:)

Kurompa2012-04-07 01:30
Antall innlegg: 25

Jeg får slenge meg på neste gang ! Om jeg tør, redd for å trykke feil ol :b

ave - Administrator2012-04-07 01:35
Antall innlegg: 4987

Det går så bra, ingen fare :)

ever - Ikke medlem lenger2012-04-07 02:59
Antall innlegg: 17

Hvorfor må man ha spilt 100 kamper eller mer? På grunn av erfaring? Er det i så fall veldig vanskelig å delta i turneringene?
Eller er det en annen (hemmelig?) grunn?

NOWI2012-04-07 11:27
Antall innlegg: 834

I en periode var vi plaget med at folk opprettet egne turneringsprofiler som ikke hadde et eneste spill bak seg. Det ble vanskelig for motspillerne å vite hvem de spilte mot, fordi de brukerprofilene uten kamper bak seg ikke hadde noe ranking som reflekterte nivået til spillerne og var da villedende. Derfor har vi innført 100-kampersregelen for å unngå dette.

Når det gjelder turneringsdeltakelse forøvrig er det ikke noe vanskelig, og du vil få instrukser og veiledning fra de som arrangerer turneringen (eller fra andre deltakere som har vært med en stund og kjenner prosedyrene).

bris12012-04-07 12:34
Antall innlegg: 2601

Og den forklaringen er ikke grei å forstå. Programmet setter opp spillene og bestemmer hvem som spiller mot hvem. Hvilken betydning har det da om en spiller har kjent ranking eller ei?

Alfa932012-04-07 13:02

Mange legger opp taktikken sin etter statistikken til motspilleren, og det blir vanskelig når vedkommende ikke har noen statistikk. Det handler ikke så mye om rankingen som om statistikken forøvrig, hva slags type spill man spiller, hvilken hastighet, om de legger mye bingoer eller ikke osv.

Grunnen til at vi innførte regelen, var at disse spillerne skapte stor frustrasjon blant de øvrige turneringsspillerne.

bris12012-04-07 14:47

Kan virkelig alle de øvrige turneringsspillerne ha vært opptatt av dette? Eller kan det ha vært noen som fikk større problemer med å havne på toppen? Jeg bare spør, jeg.

Kirsti2012-04-07 15:14
Antall innlegg: 1946

Er det virkelig nødvendig å trekke andres motiver i tvil hver gang det er snakk om turneringer? Jeg bare spør, jeg.

Og legger til at som ivrig turneringsspiller i den perioden det er snakk om, er det mitt bestemte inntrykk at de aller fleste – både de som ofte vinner og de som sjelden gjør det – syntes det var nokså ubehagelig at det "hver kveld" dukket opp spillere som hadde opprettet profiler kun for turneringsbruk. Mye av poenget med turneringene, tro det eller ei, er at de er hyggelige å være med på fordi man føler at man blir litt kjent med dem som deltar. Når noen da seiler under falskt flagg ved å stille med anonyme profiler, til tross for at det er åpenbart for alle at de har andre profiler man antagelig kjenner til, bidrar det med svært lite positivt.

bris12012-04-07 15:35

Får du svar, Kirsti?

Kirsti2012-04-07 15:42

Det ser ikke slik ut, bris1.

bris12012-04-07 16:11

Jeg ser hva du legger til grunn for ditt svar, Kirsti, og det er slik du føler det. Jeg synes ikke du har større rett enn meg til å gjøre deg dine tanker omkring saken. Du kan ikke vedta at alle skal tenke slik som - ifølge deg - "de aller fleste.

Kirsti2012-04-07 16:23

Det er jeg fullstendig klar over, bris1. Jeg skjønner likevel ikke hvorfor du hver bidige gang det er snakk om turneringer finner det nødvendig å velge den innfallsvinkelen som i størst mulig grad mistenkeliggjør og undervurderer dem som pleier å delta. Men din siste setning, der du antyder at jeg tror jeg kan bestemme hva andre mener, var i grunnen nokså klargjørende i så måte.

bris12012-04-07 16:39

Så lenge du uttaler deg på vegne av "de fleste" og irriterer deg over at jeg sier hva jeg tenker så synes jeg min kommentar var helt på sin plass. Ha en god påske videre!

Kirsti2012-04-07 16:57

Les det jeg skrev en gang til, du. Jeg uttalte meg ikke på vegne av "de fleste". Jeg sa at _mitt inntrykk_ var at de fleste opplevde dette som ubehagelig. Det baserer jeg på kommentarer i felleschatten og under spill, og på at spillvertene fikk så mange henvendelser om saken at de valgte å gjøre noe med turneringsreglementet. Og jeg deltok i de fleste av turneringene i denne perioden. Gjorde du?

Og tro det eller ei, jeg irriterer meg ikke over at du sier hva du tenker. Jeg synes bare det er litt trist at du tenker så mye negativt om folk du ikke kjenner. Spesielt fordi jeg kjenner ganske mange av dem og vet at du tar feil.

Fortsatt god påske til deg også!

Alfa932012-04-07 17:12

Bris1, både du og Ever har fått svar på deres spørsmål om hvorfor man må ha spilt 100 kamper for å delta i en turnering. Turneringer var åpne for alle i utgangspunktet, men vi innførte 100-kampersregelen etter at vi så at det var et behov for det.
Det var ikke noen få spillere som klagde, det var faktisk så mange at det ble vanskelig å beholde systemet som det var. Dersom du (eller noen andre) mener at det ikke lenger er et behov for en slik regel, er det en ting, men det er en annen ting å stille spørsmålstegn ved hvordan forholdene var den gangen. Det er en grunn til at 100-kampersregelen ble innført, og det er ikke fordi vi helst vil ekskludere så mange spillere som mulig. Det er absolutt hyggeligst å spille (og arrangere) turnering når det er mange deltakere, og det beste for alle ville være om det aldri var blitt behov for en slik begrensning.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?