Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 642

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Liddell2012-05-05 16:32
Antall innlegg: 3125

Mesterturnering 20. mai

Gjør deg klar til vårens vakreste eventyr!

Den 20. mai kjører vi en ny mesterturnering, hvor mesternes mester skal kåres. Vi starter med grunnspill søndag 20. mai, og finalespillet 2 uker senere, søndag 3. juni. Begge dager kl 19.

Alle som har vunnet en turnering siden forrige mesterturnering, samt vinneren av forrige mesterturnering, er kvalifisert. Vinneren kan smykke seg med tittelen ordspillmester og får velge seg en premie fra Aftenposten.

Under grunnspillet den 20. mai skal det spilles seks innledende runder. Disse spilles som i en klassisk turnering. Grunnspillet er en medley, og rundene ser slik ut:

Runde 1: Tilfeldig/lynrask
Runde 2: Spesial/panikk
Runde 3: Standard/lynrask
Runde 4: Tilfeldig/panikk
Runde 5: Spesial/lynrask
Runde 6: Standard/panikk

De åtte beste fra grunnspillet blir kvalifisert til finalespillet, som spilles søndag 3. juni. I finalespillet spilles det best av tre kamper i hver runde. Finalekampene spilles i følgende format:

Kvartfinale 1: standard/lynrask
Kvartfinale 2: standard/panikk
Kvartfinale 3: standard/lynrask

Semifinale 1: spesial/lynrask
Semifinale 2: spesial/panikk
Semifinale 3: Spesial/lynrask

Finale 1: standard/lynrask
Finale 2: standard/panikk
Finale 3: standard/lynrask

Det tas utgangspunkt i resultatlisten fra grunnspillet. Spilleren på plass nr. 1 fra grunnspillet spiller mot spilleren på plass nr. 8, spilleren på plass nr. 2 spiller mot spilleren på plass nr. 7 osv. Vinner en spiller de to første kampene, faller tredje runde bort da den er overflødig. Skulle en spiller melde forfall til finalespillet, vil spillere på plass nummer ni, ti og nedover steppe inn i prioritert rekkefølge. Det er altså ikke aktuelt å utsette finalespillet hvis en av de kvalifiserte til finalespillet ikke kan stille. Det er derfor veldig viktig at de som skal være med på finalespillet møter opp SENEST klokka 19:00 3. juni, ellers vil plassen blir tildelt andre spillere.

Regler og annen informasjon finnes i denne tråden:
www.ordspill.no/foru...ea did=7404

Alle kvalifiserte spillere vil få en invitasjon på melding i løpet av kort tid.

Det er fremdeles mulighet til å kvalifisere seg! Følg med i turneringsforumet for å se når turneringene arrangeres, vinnere helt fram til mesterturneringen holdes er kvalifiserte.

Vi håper så mange som mulig har mulighet til å delta i mesterturneringen! Er det noen spørsmål, ta kontakt med en spillvert.

Liddell2012-05-05 16:35

Følgende spillere er kvalifisert pr i dag:

a5000
Alamo-
Alfa93
Alida
Ave
Awi
Bibelen
Cleverduck
Eastwood
Edro
gmw
gsbj
Hege89
Hollywood
Irwa
Jegleravdu
KjerstiE
Liddell
loisa
Mira7
NOWI
Pandemonium
Piaf
Porthos
redhy
Scrabbledame
Snømannen
sommerfugl
tassen
VeldiGlad
veslefrikk

piaf2012-05-05 21:22
Antall innlegg: 995

Nå må dere arrangere turneringer hver kveld, så flest mulig får sjansen til å kvalifisere seg. Hurra!

Torill2012-05-05 21:34
Antall innlegg: 3664

Enig med Piaf! Det hadde vært så stas å bli kvalifisert....

Porthos2012-05-05 22:32
Antall innlegg: 120

Har haket av datoen i kalenderen her. Ska bli artig. Blir fornøyd med plassering midt på treet, i det skarpe selskapet her.

Torill2012-05-18 18:08
Antall innlegg: 3664

Er det for sent å kvalifisere seg? Tidligere når det har vært mesterturneringer har det vært litt ekstra tett med turneringer i forkant, slik at de som ikke er kvalifisert kan få noen ekstra sjanser. Denne gangen virker det som om det tvert i mot er trappet ned på turneringene fram mot mesterturneringen. En liten turnering i kveld ville vært toppen!

NOWI2012-05-18 19:14
Antall innlegg: 834

Da kjører vi på med en turnering i kveld, gjør vi ikke det? :)

ave - Administrator2012-05-18 19:25
Antall innlegg: 4987

JA!

sommerfugl2012-05-19 13:47
Antall innlegg: 473

Jeg kan dessverre ikke være med som listefyll denne gangen da jeg jobber i morgen, men lykke til alle sammen!!

c",)

GreteSB2012-05-20 06:26
Antall innlegg: 7777

Jeg kan heller ikke komme, dessverre! Lykke til dere andre!

Liddell2012-05-20 18:44

Om et kvarter starter vi! Det er lov å komme i katten å være tilskuer, om noen skulle ønske det :)

pandemonium - Ikke medlem lenger2012-05-20 18:58
Antall innlegg: 82

Alt for tidlig på kvelden for meg:)

Alfa932012-05-20 20:26
Antall innlegg: 7771

Her har vi kveldens resultater!
De åtte beste fra i kveld går altså videre til sluttspillet om to uker.
1 Piaf 6 seire 1613
2 Bibelen 5 seire 1103
3 Liddell 4 seire 1303
4 Ave 4 seire 588
5 Alfa93 3 seire 1117
6 Redhy 3 seire 1116
7 Hotspur 3 seire 962
8 NOWI 3 seire 902

9 Alamo- 3 seire 802
10 Edro 2 seire 899
11 Porthos 2 seire 741
12 CleverDuck 2 seire 718
13 Tassen 2 seire 636

Det ble bingoavstemning også i kveld, her stakk Bibelen av med bingoen HESTEAL.
Gratulerer, Piaf, Bibelen og dere andre som er videre til sluttspillet!

Irwa2012-05-20 21:45
Antall innlegg: 64

Kl. 19 er for tidlig for mesterturnering......regn er med at det er flere enn meg med barn her.....og jeg som var kvalifisert og all ting. Ja, ja, sånn er det:) Alle har vel sine "greier".

Eastwood2012-05-21 09:58
Antall innlegg: 76

Dårlig oppmøte gitt! Kl 19 var altfor tidlig for meg og :(

Jegleravdu2012-05-21 14:00
Antall innlegg: 32

Starttidspunktet blir for tidlig. Jeg har sagt det før og sier det igjen. Dette diskriminerer småbarnsforeldre! Naturligvis skjønner jeg at studenter og skoleelever må bli ferdige i tide, men med tanke på at resultatene ble kunngjort allerede klokken 2026, er det vel fremdeles noen timer igjen til leggetid for de aller fleste..?

Derfor gjentar jeg mitt forslag fra tidligere om å legge mesterturneringene til 2030, slik at alle kan få delta. Ja, det var lurt:)

pandemonium - Ikke medlem lenger2012-05-22 09:53

Jeg har også tatt opp dette tidligere.

Er mesterturneringen kuppet av utpregede a-mennesker?

Starter man 2030, er man ferdig ca 22. Tror ikke det kommer i konflikt med folks leggerutiner.

Eventuelt kan man variere mellom tidlige og sene mesterturneringer så ingen føler seg eksludert.

pandemonium - Ikke medlem lenger2012-05-22 09:55

ekskludert:)

piaf2012-05-22 19:34
Antall innlegg: 995

Jeg begynner på jobb kl 21, så hvis turneringen gjennomføres uten forsinkelser, er kl 19 et perfekt tidspunkt for meg. Hadde den begynt senere, kunne jeg følt meg diskriminert og ekskludert. Eller jeg kunne prøvd å ordne meg slik at jeg fikk deltatt likevel.

Hadde jeg hatt små barn, hadde jeg fått noen andre til å se etter dem mens turneringen pågikk, og hvis jeg pleide å sove på den tiden, hadde jeg tvunget meg selv til å stå opp før turneringsstart de 2-3 gangene i året det er snakk om. Hadde jeg hatt andre forpliktelser som kolliderte med turneringstidspunktet, hadde jeg forsøkt å få vridd meg unna dem de 1-2 timene turneringen varer.

Men alt dette bare hvis jeg virkelig hadde hatt lyst til å delta. Hvis det ikke var så viktig for meg, hadde jeg tenkt som Irwa: "Ja, ja, sånn er det." Jeg tror ikke jeg hadde skrevet om det i forum en gang. Jeg gjorde i hvert fall ikke det i fjor (selv om jeg var litt grinete da, fordi turneringen ble arrangert akkurat da jeg var bortreist).

Men det var synd at det ble arrangert så få turneringer i forkant av mesteren, sånn at mange dyktige spillere ikke rakk å kvalifisere seg. Det vil jeg gjerne få klage litt på i forum. Det er kanskje en grunn eller fler til at det ble sånn, men det skal jo ikke gå ut over oss!

Eastwood2012-05-27 16:35
Antall innlegg: 76

Blir jo like dumt å klage på for få turneringer i forkant av mesterturneringen på lik linje med klagingen for at mesterturneringen var for tidlig på kvelden. Spillvertene må jo få lov å ha et liv utenom ordspill. Synes det var nok turneringer i forkant.

Diskriminering er uansett ikke et ord man kan bruke i denne sammenhengen. Tror ikke noen er ute etter å "diskriminere" den ene eller andre her. Jeg kjenner ikke til tidspunkt for tidligere mesterturneringer, men hvis 19.00 er et fast tidspunkt kan det jo kanskje varieres fra en turnering til en annen..

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?