Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 2 |
Mobilspill
| Pågående | 8 642 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| ave - Administrator | 2012-06-03 18:41 | |
![]() | Siste runde av Mesterturneringen kl. 19 Resultatet fra første runde ga følgende resultat: 1 Piaf 6 seire 1613 2 Bibelen 5 seire 1103 3 Liddell 4 seire 1303 4 Ave 4 seire 588 5 Alfa93 3 seire 1117 6 Redhy 3 seire 1116 7 Hotspur 3 seire 962 8 NOWI 3 seire 902 ---------- 9 Alamo- 3 seire 802 10 Edro 2 seire 899 11 Porthos 2 seire 741 12 CleverDuck 2 seire 718 13 Tassen 2 seire 636 Kvartfinaler spilles av de 8 første fra resultatlista. Ved forfall rykker neste fra lista opp til spillplass. Velkommen til både spillere og tilskuere! | |
| Bibelen | 2012-06-03 19:21 | |
![]() | Har et absurd tregt nett og kommer ikke inn på Katten engang... Lykke til alle sammen:) | |
| ave - Administrator | 2012-06-03 20:47 | |
![]() | Da er spenningen over og vi kan gratulere Liddell med tittelen som sesongens MESTER, gratulerer til deg! Resultatet ble forøvrig: 1: Liddell 2: Hotspur 3: Ave 4: NOWI 5: piaf, Redhy, Alfa93, Bibelen Beste bingo ble AUTOVERN, lagt av Hotspur. Gratulerer til deg også! Da oppfordres alle til å delta i turneringer for å kvalifisere seg til høstens MESTERTURNERING! Velkommen :) | |
| herr_strert | 2012-06-03 21:01 | |
![]() | Gratulerer liddell! :) | |
| redhy | 2012-06-03 21:16 | |
![]() | Grattis til den beste | |
| awi | 2012-06-03 21:18 | |
![]() | Grattis, Liddell! | |
| Fidelma | 2012-06-03 21:21 | |
![]() | Gratulerer så mye! Og for en fjong vinnerbingo! | |
| redhy | 2012-06-03 21:31 | |
![]() | Mesterturneringen er lagd for hastighetene lynrask og panikk og finalen velges standard og noe spesial. Det er i hovedsaklig de beste spillerene som spiller disse variantene. De fleste på ordspill spiller roligere hastigheter og mange spiller tilfeldig i følge statistikkene. Dog arrangeres det stressturneringer innimellom og også noen ganger tilfeldig. Skal ikke en mesterturnering gjenspeile det flertallet av spillerene spiller. Ser at det kan bli tidkrevende og spille hurtig, men stresstempo går jo fint. De beste argumenterer med at de alt for lett kan tape ved tilfeldig og de store summene som en heldiggris kan få, gavner igjen mest eliten, men like ille er det at ved standard blir det mye sperring som de beste er utrolig gode på. Jeg kjøper også at de som gidder å ha alt styret med å arrangere turneringer da også kanskje skal ha retten til å bestemme. Livet i ordspill går uansett videre, men det er muliggens noe å tenke på. Redhy | |
| Liddell | 2012-06-03 23:00 | |
![]() | Takk for det :-) | |
| twiver | 2012-06-03 23:30 | |
![]() | Grattis :) | |
| rognkjeksen - Ikke medlem lenger | 2012-06-03 23:48 | |
![]() | enig med redhy der de gangene jeg har vunnet en tunering og dermed kvalifisert meg til mestertunering,er når det har vært stresstuneringer. | |
| ave - Administrator | 2012-06-04 00:11 | |
![]() | Det overveiende flertall av turneringer som arrangeres foregår i tidsformatet panikk eller lynrask. Derfor er det naturlig at det er disse spilltidene som er aktuelle i en mesterfinale. Videre er det sånn at tilfeldig vurderes å bli for tilfeldig, derfor er det vektlagt å bruke de spillbrett i turneringen som gir alle en lik mulighet til å erobre det, verken mer eller mindre. At noen er flinkere enn andre til å gjøre det ligger i spillets natur, desto større utfordring for alle. | |
| pandemonium - Ikke medlem lenger | 2012-06-04 09:41 | |
![]() | Enig med Redhy. En mesterturnering bør inneholde både tilfeldig brett og stress tempo. Det vil gi en mer åpen og dramatisk finale med muligheter for "underdogs". Det hadde også vært spennende å se hvordan panikkspillerne vil klare seg i stress tempo. Synes noen av dem spiller "fort og dårlig", som en her inne skrev. Jeg har selv vunnet panikkturneringer etter det prinsippet. Men - Liddell vinner til slutt uansett tempo eller brett. Grt!:) | |
| Tobea - Ikke medlem lenger | 2012-06-04 12:16 | |
![]() | Gratulerer Liddell :O) | |
| piaf | 2012-06-04 14:28 | |
![]() | Det siste pandemonium sa. Grrrt, umuliddell! | |
| redhy | 2012-06-04 15:13 | |
![]() | Svar til Ave Siden flertallet som spiller ordspill ikke spiller de raskeste tempoene så bør det gjenspeile seg i turneringsspill og så må det igjen gjenspeile mesterturneringen. Jeg har faktisk også vunnet panikkturnering med superbokstaver, men det er flertallet av spillerene jeg ønsker rettferdighet overfor. Flertallet av spillvertene holder seg til de raskeste tempoene, men det gjør ikke spillerene. Er det de tempoene og spilletypene som gjør at spillvertene gidder å gjøre den utrolig oppofferende spillvertjobben og arrangere turneringer, så er det viktigere enn å representere flertallspillerene. Så uansett en superstor takk til alle dere. | |
| Torill | 2012-06-04 15:56 | |
![]() | Først og fremst; Gratulerer Liddell! En verdig vinner. Jeg tror ikke vi skal beskylde spillvertene for å arrangere turneringer kun i eget yndlingstempo. Problemet med turneringer i stress eller hurtig tempo er vel at det tar mye lenger tid, både for arrangør og deltagere. Da må man starte tidligere eller slutte senere. Turneringer som starter tidlig sliter ofte med å få nok deltagere. For de som ønsker seg turneringer i saktere tempo, anbefales Scrabble ! | |
| redhy | 2012-06-04 16:16 | |
![]() | Til Torill Er det scrabbleturnering på nettet ? La oss underdogs få bedre muligheter til å vinne turneringer, men det er bra at Torill forsvarer de beste.....med et lite smil til min lagvenninne. | |
| ave - Administrator | 2012-06-04 16:22 | |
![]() | @redhy - hvor har du fra at flertallet på Ordspill ikke spiller de raskeste spillene? Jeg valgte å sjekke en tilfeldig tråd her - kaketråden - flertallet her spiller de raskeste tempoene. Sjekk topp 100 på kampligaen; hvilket tempo råder her, jo, panikk og lynrask. For ikke å snakke om Topp 100 på poengligaen. Stress-turneringer har vært forsøkt med ujevne mellomrom, men er aldri blitt noen stor suksess. Av tidsmessige naturlige årsaker blir den formen valgt bort både av spillerne og av spillvertene. Dessuten har Mesterturneringen hatt en utvikling de siste par årene fra å være kun Standard og lynrask til også å omfatte spesialbrettet, samt panikk-tempo på begge brettene. | |
| redhy | 2012-06-04 18:38 | |
![]() | Til Ave Et av ordspillspørsmålene var om hvilken hastighet ordspillerer foretrakk og der var det 7% panikk. Dere har kansje disse spørsmålene lagret så du kan se alle resultatene. Takk for at du støtter meg på at det er de beste som spiller panikk og lynraskt Og utviklingen,,,hvem har skapt den | |