Spillrom
| Sjiraffen | 3 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 3 |
Mobilspill
| Pågående | 8 641 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| gompedyret | 2012-11-15 00:13 | |
![]() | Tilfeldig cup torsdag kl. 2200 Ruttan tuttan tei. I kveld blir det cup! Siden nesten hele ordspillverden elsker tilfeldigspilling frir jeg til massene og kjører LYNRASK TILFELDIG. Men det blir en liten vri: Det blir nemlig bingocup. Med andre ord, hver bingo gir femti poeng ekstra. Husk derfor å bli enige om hvor mange bingoer dere fikk før dere forlater spillet, siden den som rapporterer kampresultatet også skal oppgi antall bingoer i parentes. For å delta må du ha min. 100 rankede spill på nettsiden bak deg. Har du ikke deltatt i turneringer før, eller er det noe du har glemt eller er usikker på? Her står det det trenger å vite om cup: www.ordspill.no/docu...nt /?id=178 Klokka 22:00, altså. I Katten. Detta blir skøy. Kom! | |
| arctic - Ikke medlem lenger | 2012-11-15 12:59 | |
![]() | artig | |
| pandemonium - Ikke medlem lenger | 2012-11-15 13:19 | |
![]() | Gøy og bra tidspunkt! | |
| Cygnus | 2012-11-15 16:33 | |
![]() | skulle gjerne vært med men er da på et fly! : ( | |
| Krepsefrua | 2012-11-15 17:35 | |
![]() | Er det stor variasjon på rankingene her, eller er det mest de med høy ranking ? Ikke vært med før men har grådig lyst en gang :) | |
| gompedyret | 2012-11-15 17:47 | |
![]() | Krepsefrua, variasjonen er ofte stor. :) Ofte er det største hinderet mot stor variasjon i ratingen hos deltagerne at man på forhånd tror at dette kun er for høyt rankede og dermed ikke engang gidder å prøve seg. Sannheten er at det som regel vil være en av de høyest rankede som vinner, på samme måten som eliteserielag gjerne vinner NM i fotball. Men cup er cup! Alt kan skje, spillene er urankede og man trenger definitivt ikke komme til finalen for å ha hatt det gøy og gjort det bra. Synes du skal prøve deg, jeg. :) | |
| ave - Administrator | 2012-11-15 21:33 | |
![]() | Istemmes! Det er gøy, sosialt og lærerikt. Blant treffer du kanskje på spillere du ikke pleier å spille med, og som kanskje kan tilføre deg noen nye ord, strategier osv. Komkomkom, helt ufarlig og morsomt. Og det er snart.... | |
| Epsilon - Ikke medlem lenger | 2012-11-15 21:38 | |
![]() | er det altså sånn at bingo teller dobbelt? | |
| gompedyret | 2012-11-15 21:49 | |
![]() | I kveldens cup teller bingo dobbelt, ja. Siden ordspill ikke automatisk legger til mer enn 50 poeng justerer jeg/vi resultatene manuelt etterpå. Når man spiller kan også dette bli avgjørende å huske på. I tilfeldig kan alt skje, det gjelder å ha hodet kaldt! | |
| gompedyret | 2012-11-15 22:32 | |
![]() | Dere som spiller/har spilt, kom gjerne med tilbakemeldinger på hvordan dere syntes det funket å ha bingobonus i en slik setting. | |
| Epsilon - Ikke medlem lenger | 2012-11-15 23:14 | |
![]() | var greit det. morsomt. blir kanskje litt defansivt spill til tider men. personlig synes jeg det kunne vært morsomt å droppe bingoer helt (selv om det kanskje ikke blir så lett) men nå legger jeg vel hodet veldig klart til hogg her... | |
| gompedyret | 2012-11-15 23:19 | |
![]() | Tilfeldigbrettet er tradisjonelt det som er minst bingovennlig allerede, siden bingoer ofte åpner for andre legg som kan være langt mer poenggivende. Derfor tenkte jeg det kunne være interessant taktisk å la bingoene få enda større poengmessig betydning. Men jeg spilte jo ikke selv, så derfor er det interessant med feedback. Intet hode på blokk, forøvrig. :) | |
| gompedyret | 2012-11-15 23:20 | |
![]() | Fjorten spillere meldte sin ankomst i kveld, og det ble en temmelig dramatisk affære, med lurespilling så det holdt og opptil flere som røk ut på bingoforskjell. Hotspur trakk til slutt det lengste strået, og har med dette også ordnet seg inngangsbillett også til neste mesterturnering. 1. hotspur 2. pandemonium 3. Epsilon 4. redhy! # ute etter runde 2 Snømannen ave StigLg DULLE # ute etter runde 1 arctic prinsi Alamo- twiver rognkjeksen Snorre89 Beste bingo var det Snømannen som stod for: MUTANTER | |
| Epsilon - Ikke medlem lenger | 2012-11-15 23:34 | |
![]() | litt off topic, men blir kanskje litt feil med egen tråd. siden vi allerede er i cupmodus: når man spiller live, er det da en dommer som står å følger hvert parti? | |
| gompedyret | 2012-11-15 23:44 | |
![]() | De potensielle dommerne er som regel opptatte med å spille selv, så det hadde funket dårlig i praksis. Men finalespillet i NM blir overvåket av dommer, iallefall i praksis. En melding til på tampen: Ryktene sier at Hotspur nå har vunnet sin femte turnering, og kan dermed velge seg en premie hos Aftenposten. | |
| Kirsti | 2012-11-16 00:21 | |
![]() | Epsilon, i liveturneringer funker det som følger: Ingen overvåker spillene, det er opp til spillerne å henvende seg til dommeren dersom de vil ha et legg vurdert. I praksis vil det si at dersom du og jeg spiller, er det opp til meg å protestere på ordene du legger dersom jeg mener at de ikke skal godkjennes. Gjør jeg ikke det, er legget per definisjon godkjent. Hvis jeg protesterer, ber vi en dommer ta avgjørelsen. Som Gompedyret sier, er det ofte slik at dommerne spiller selv også, men det er alltid flere dommere til stede – eventuelt kan en backupdommer kontaktes per sms. I større turneringer som NM har vi ikke spillende dommere. Du kan lese mer om dette og laste ned hele turneringsreglementet her: www2.scrabbleforbund...pa ge_id=22 | |
| ave - Administrator | 2012-11-16 00:32 | |
![]() | Siden vi nå dreier mot tema "livespilling" har jeg bare lyst til å minne om at førstkommende søndag (18.11), så er det live-turnering i Oslo, på Asylet. sjekk www.scrabbleforbundet.no Kjempegøy dersom noen her fra Ordspill har lyst å prøve live-spilling! Fin turneringserfaring til neste års NM. Come on! (på njunorsk) | |
| hotspur | 2012-11-16 05:42 | |
![]() | Jeg synes det fungerte bra med bingobonus. Men man kan sikkert ha et par slike turneringer til før man trekker en konklusjon om hvorvidt det gir den ønskede effekten. | |
| ave - Administrator | 2012-11-16 09:55 | |
![]() | Syns bingobonus er spesielt bra på tilfeldig-brett, nettopp fordi i hvertfall jeg oftere ofrer bingoer pga poengmulighetene forøvrig. | |