Spillrom
Sjiraffen | 7 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 7 |
Mobilspill
Pågående | 8 518 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Cygnus | 2010-08-06 19:47 | |
![]() | det er vel som at en alltid hilser når en møter folk på fottur i fjellet - rutine, vane osv, men litt hyggelig likevel! Jeg sier alltid tfs, evt takk f sp (!) - fordi det er mennesker der 'på den andre siden' - jeg synes også det er greit å si noe dersom noen legger noe fint (ikke nødvendigvis bingo) - jeg blir ofte imponert eller synes noe er spesielt eller morsomt, og hvorfor da ikke si det??? | |
snuppilura | 2010-08-06 19:51 | |
![]() | Jeg hilser på katter. Jeg hilser på trikkesjåfører og ønsker ukjente mennesker god helg. Jeg liker å være høflig. Jeg liker mennesker som er høflige tilbake. Hvilket fora eller medie det er i, er ravende likegyldig. Jeg velger ikke å være høflig i mitt "virkelige liv" og så ikke være det forran pc-en. Hvis folk ikke hilser, gratulerer eller sier ha det, betyr i grunn lite, men jeg tror nok at de som gjør et er litt gladere:) | |
gompedyret | 2010-08-06 20:09 | |
![]() | Hehe. Hadde jeg møtt en katt eller en giraff som er flinke til å spille ordspill, så kan dere tro jeg hadde sagt både det ene og det andre til vedkommende. Ellers hadde det vært interessant å høre om de som er negativ til tfs/takk for spillet etter endt ordspill har det samme forholdet til lignende høflighetsfraser når de møter mennesker ansikt til ansikt. Hvis ikke, hva er i så fall forskjellen? | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-08-06 20:57 | |
![]() | Jeg liker ikke å snakke under ett spill.. Men det har ingenting med høffelighet, jeg er vell i overkant høffelig av meg IRL, klarer f.eks IKKE å gå fra ett matbord uten å si tusen takk for maten.. Ligger innprinta i meg som om det er like viktig som å tørke ræva etter dobesøk... Men her inne er jeg for å spille, ikke for å preike, da går jeg i såfall inn på chatt.no eller noe slikt. Så kan jeg få de samme frasene tildelt om og om igjenn der om jeg føler for det... Men så skal det sant sies at jeg ikke gidder å spille her mer, fordi for mange klager når jeg ikke sier tfs, noe som er helt meningsløst å kalle høffelighet i bunn og grunn.. Så jeg blir sittende uten motspillere bare pga at jeg ikke vil si tfs.. Føler litt for mange er alt for hårsår her, gjør man ikke slik som DE vil, nei da er det galt. | |
Sydsklie | 2010-08-06 21:26 | |
![]() | Jeg hilser på alle sjiraffer jeg møter og så sier jeg tfp (takk for praten). Jeg synes det er hyggelig med et hei eller :) og en tfs. Jeg synes og det er hyggelig med et smil eller hei når jeg er på fottur og et vink fra en annen båt når jeg er på båttur. MEN jeg blikke lei meg hvis det ikke skjer IRL eller på ordspill. Dette får være opp til vær enkelt. Synes gompes spørsmål er interessant. | |
Irwa | 2010-08-06 21:57 | |
![]() | Jeg hilser alltid når jeg begynner et spill, jeg gratulerer ved bingo og jeg takker alltid for kampen. Ellers synes jeg det er hyggelig med noen små kommentarer hvis det er noe som skjer under spillets gang. Synes også det er hyggelig at motstander hilser og takker for kampen, men bryr meg ikke noe særlig om det hvis det ikke skjer. Jeg prøver å være høflig uansett jeg. | |
Sander123 | 2010-08-08 23:54 | |
![]() | Jeg takker alltid for spillet. Unntatt når vedkommende stikker med en gang... | |
Per M | 2010-08-09 04:11 | |
![]() | Jeg opplever at det kan være forskjellige grunner til hvorfor folk ikke takker for spillet. Jeg pleier som regel å takke for spillet selv, men det har nok hendt at jeg ikke har gjort det ja, men jeg pleier alltid å gjøre det, å prøver alltid å gjøre det. Noen ganger venter jeg også på tfs, men personen logger seg av... Jeg har sluttet å bry meg om det, for man skal ikke ta alt så personlig her på nettet, og som regel ender det opp med altfor mye fantasering på hva og hvorfor. Som kan føre til missforståelser... Så lenge man ikke har personen foran seg, er det nesten umulig å vite om det er uhøffelig eller ikke. Tenker som regel at nettet ikke gir de samme forpliktelser som i det daglige livet, da nettet ikke følger oss personlig, men noe vi kobler oss på, og fordi vi alle er opptatte med andre ting og har et liv ved siden av. Vet ikke om dere skjønte det... Samme som jeg ikke forventer at folk skal sitte klistret foran skjermen hele tiden for å chatte med meg på facebook eller msn når jeg er pålogget der. Det er tross alt nettet... Ikke alltid edderkoppen er der... Å vi alle stikker bare innom... Samme med ordlyden i en tekst, man skal være litt forsiktig med å lage sin egen ordlyd, for det blir da lett missforståelser... ;) Derfor Smiley! Opplever at noen av de som ikke takker for spillet kanskje er veldig ivrige, å forter seg tilbake til spillrommet for å starte et nytt og kanskje ikke tenker så mye over at de har såret noen eller vært uhøffelige... Den samme som ikke takket for spillet, sa i hvert fall hei da vi startet! Og det er i hvert fall vanlig folkeskikk... Det som kanskje irriterer meg mer enn at folk ikke takker for spillet er når folk skriver "grt" når man får en Bingo! Grunnen til det, er fordi jeg ikke skjønner helt hva det er å gratulere, da jeg ikke syntes det er noe prestasjon i seg selv å få bingo... Men jeg sender alltid en smiley når motspiller gjør det... | |
Lene T | 2010-08-09 10:44 | |
![]() | Noen sier "hei", "tfs", "gratulerer". Andre prater ivei. Andre kommenterer spesielle "begivenheter" underveis i spillet. Andre sier ingen ting - noen går sågar raskt ut av et avsluttet spill. - og livet går videre med sitt store mangfold... | |
tonjemarie | 2010-08-09 11:15 | |
![]() | haha hilser på kattene hver dag jeg ;-) | |
kuami | 2010-08-09 13:26 | |
![]() | Høflighet kan ikke pålegges, men er som olje i livets maskineri, så også i ordspill. | |
slengbukse | 2010-08-09 13:56 | |
![]() | Blir folk faktisk aldri lei av å diskutere dette? | |
Lene T | 2010-08-09 14:17 | |
![]() | GODT spørsmål, slengbukse! | |
tante g | 2010-08-09 19:50 | |
![]() | Jeg hilser alltid på alle katter jeg møter, noen av dem prater jeg mer med også.... Men det er vel egentlig ikke det det blir spurt om her. I dag har jeg vært og handlet mat, og det satt ei ny jente i kassa. Da jeg sa "morn, koselig med et nytt ansikt her" så hun bare dumt på meg. Men jeg tok meg ikke så nær av det nå som jeg ville gjort for en tid tilbake. For jeg har lært her på ordspill at høflighet ikke er noe som ligger for alle mennesker. :ø) | |
Sydsklie | 2010-08-09 19:56 | |
![]() | Nei, dette må diskuteres ofte. Kan det være noen genrasjonsskiller her mon tro? | |
synneL | 2010-08-12 00:11 | |
![]() | Jeg opplever at folk takker for spille,men jeg rekker ikke å svare for de er ute av spillet veldig fort. | |
hans1814 | 2010-08-12 01:22 | |
![]() | Er det nødvendig å påpeke at man ikke liker temaet i en tråd man sitter og leser? På en annen side; er det nødvendig å påpeke at noen påpeker at man ikke liker temaet? | |
jeykz | 2010-08-12 01:25 | |
![]() | Bryr meg ikke noe om, om folk sier noe som helst eller ikke. Er på ordspill for å spille :-) | |
innocenta | 2010-08-12 07:22 | |
![]() | @Sydsklie: Jeg opplever ikke at dette har noe med alder å gjøre. Jeg tror heller ikke det nødvendigvis har noe med uhøflighet å gjøre, og jeg tar meg overhodet ikke nær av folk som ikke sier tfs, hei eller grt. | |
Cygnus | 2010-08-12 12:28 | |
![]() | hans 1814 - det innlegget ditt likte jeg! selvironi og humor er alltid best, og så også i slike tråder som vi alle på et eller annet vis havner oppi i ny og ne! | |