Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 944
Turneringsguide

Hei, og velkommen som turneringsarrangør!

Det første du bør gjøre dersom du har planer om å begynne å arrangere turneringer, er å lese turneringsreglementet.

Som du vet nå som du har lest reglementet, består en turnering av flere deler.
  1. Først må du annonsere turneringen i forum, slik at det dukker opp noen deltakere. Det kan også være lurt å stikke innom Sjiraffen og reklamere litt for turneringen din der den siste timen før start.
  2. Når klokka er slagen, må du ha en påmelding hvor du registrerer hvilke spillere som skal være med.
  3. Når dette er utført, må du gjennomføre turneringen.
  4. Etter turneringen er det normalt en bingoavstemning hvor spillerne kan stemme på beste bingo.
  5. Deretter vil spillerne få resultatene.
  6. Når alt dette er gjort, forsvinner spillerne, og da må du publisere resultatene i den tråden du annonserte turneringen i,
  7. Oppdatere tråden med turneringsvinnere, slik at vi vet hvem vi skal invitere til mesterturneringen, og
  8. Registrere turneringen i turneringsrankingprogrammet.

Mye av dette var kanskje gresk nå, men på denne siden vil du få (nesten?) all informasjonen du trenger.

Det første du må gjøre, er å skaffe deg de turneringsprogrammene vi bruker.

Når du har fått programmene, kan du begynne å arrangere turneringer. Hvordan man arrangerer de forskjellige typene, kan du finne ut ved å trykke på linkene nedenfor.
- Klassisk turnering
- Cup
- 3- eller 4-erbordturnering
- Mosaikkturnering
- Mesterturnering 

Før din første turnering kan det være greit å lage en "liksomturnering" med fiktive spillere og resultater, slik at du lærer hvordan programmene fungerer.

Til slutt i turneringen pleier det å være en bingoavstemning. I enkelte turneringer hvor det er svært mange deltakere, kan det bli voldsomt mange bingoer, og da kan det være greit å gjøre et utvalg, slik at spillerne kun trenger å stemme blant de beste.
Her ser du hvordan man kan gjøre et bingoutvalg.

01.01.2015 gikk vi over til ny turneringsranking. Les mer om den her : www.ordspill.no/forum/thread/
Selve stillingen føres manuelt av spillvertene i to ulike foruminnlegg under fanen "Turneringer".
En for stillingen i gjeldende måned, og en for sammenlagtstillingen for året.


Husk at det er lurt å ha en annen spillvert i rommet de(n) første gangen(e) du arrangerer.

Lykke til som turneringsarrangør!
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?