Spillrom
Sjiraffen | 14 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 14 |
Mobilspill
Pågående | 8 746 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Snømannen | 2012-03-17 20:38 | |
![]() | Jeg la nettopp en flott bingo, nemlig WHISKEY men den ble ikke godkjent. Alle (med unntak av noen ordbokmakere) vet at Whisky lages i Skottland og Canada Whiskey lages i USA og Irland Det som lages her i lander er HB med essens. HB blir heller ikke godkjent. | |
Torill | 2012-03-21 02:47 | |
![]() | KORTUKE | |
piaf | 2012-03-24 09:35 | |
![]() | MÆTING(A/-EN) | |
CaB | 2012-03-24 14:11 | |
![]() | Filtere (å) nale | |
piaf | 2012-03-24 14:44 | |
![]() | FILTER skrives FILTRE i flertall, og hvis du med NALE mener å bruke nal, så er ikke det et verb. Det heter bare... ja, å bruke/vaske med nal. | |
CaB | 2012-03-24 15:53 | |
![]() | OK, når jeg tenker meg om vet jeg jo egentllig at det heter filtre i flertall, men kom ikke på det tidligere i dag. Ja, jeg mente å bruke nal når jeg skrev å nale. Hvis jeg ikke husker feil så har jeg hørt at det verbet har blitt brukt i forbindelse med å fjerne vann fra gulv med nal (gjerne gulv i svømmehallgarderobe o.l. hvor det gjerne blir ganske vått) | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2012-04-02 14:57 | |
![]() | TIDE, som i på tide å gjøre noe ... | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2012-04-02 15:31 | |
![]() | Prøvde å legge NEDBLØDD, men det ble ikke godtatt, motstanderen la FORBLØDD og det ble godtatt. | |
Cygnus | 2012-04-02 19:56 | |
![]() | STEN går jo (såvidt jeg husker), men i dag prøvde jeg legge STENGULV, men den gang ei! SANDGULV er det vel ikke så rart at det ikke gikk! (Det endte med at motstander scoopet gulvet med STUEGULV) . Så : STENGULV foreslår jeg! | |
Kirsti | 2012-04-02 20:23 | |
![]() | @JamesO: Det er nok ingenting som heter NEDBLØDD, gitt. Ordet gir for eksempel 20 reelle treff på Google. Og TIDE står i ønskelisten fra før, men da i form av verbet å tide. Tide i den betydningen du etterlyser det kan ikke stå alene, det er en del av prepoisjonsuttrykk (i tide, på tide, men ikke bare tide), og dermed vil det ikke bli eget oppslagsord. @Cygnus: STEN brukes på bokmål kun i forbindelse med juvelerfaget (edelstener) og i medisinsk sammenheng (nyresten, for eksempel). I alle andre sammenhenger heter det STEIN. Og STEINGULV står i ordlisten fra før. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2012-04-03 08:30 | |
![]() | Ok, Kirsti fint at du fungerer som norskkonsulent her. Jeg synes imidlertid nedblødd er et interesant ord, spesielt nå i påska, høytiden for krim. F.eks. dette uttrykket fra en enda ikke skrevet påsketriller: Han blødde grusomt fra det åpne såret den hakkende alkoholpåvirkede emuen hadde forårsaket. Hun gav han livreddende førstehjelp, men den kostbare silkekjolen hennes ble likevel nedblødd..., ja ja.. | |
Snømannen | 2012-04-03 12:18 | |
![]() | Nedsnødd passer kanske bedre? Siden det er påske og jeg er snømann liksom. "Påsketrilleren utgikk det året. De kunne ikke finne noe lik. Det var helt nedsnødd." Noen burde skrive en påskekrim hvor det viser seg at alt er OK. Det hadde ikke skjedd noen forbrytelse. Og ingen var inhabile. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2012-04-04 10:52 | |
![]() | Snømannen: Historien som undertegnede skrev en flik av foregikk i bushen i Australia. En alkoholpåvirket 190 cm høy emu med sylskarpt nebb så det for godt å markere sitt revir, etter at Mr Bewerick og frue hadde stanset bilen for å forberede en piknik med bl.a. fårepølse og brokkoligrateng. Men piknikken endte som en blodig afære der fru Bewerick, som forresten ikke hadde bilsertifikat, i all hast mått kjøre hennes ektemann til nærmeste sykehus/lege, som hun forøvrig ikke viste hvor lå og hennes ektemann kunne ikke hjelpe henne særlig da han var halvt bevistløs. ellers bærer historien preg av bushmenn/aboriginere, en merkelig politimann, en krokodillejegerfamilie bla... | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2012-04-04 14:42 | |
![]() | Følgende ord ble ikke godkjent da jeg la dem her på ordspill.no. SPLATT og KOSING. KOSING er jo selvforklarende. SPLATT er jo et typisk lyduttrykk for lyden som kommer av idet når noe bløtt treffer noe hardt og skvisher utover det harde materialet eller omgivelsene. F.eks. når noen ubevist tråkker på en mus eller en frosk viss innvoller spruter utover som følge av den relativt store påpressende tyngden eller når et et kastende egg treffer hodet til Onkel Gemerulius, .. SPLATT... | |
Maayan | 2012-04-05 10:42 | |
![]() | Skrev tølt og fikk ikke dette godkjent. Jeg så den i liste nr VI i denne tråden | |
HPL | 2012-04-05 11:26 | |
![]() | Alloe gode golfspillere har vel en caddy med seg for å slepe med seg alle køllene? Er forresten ballgutt godkjent? | |
Kirsti | 2012-04-05 12:02 | |
![]() | Maayan: TØLT mangler i ordlisten, det er derfor det står i denne tråden. Den handler om ord vi vil ha inn i ordlisten. HPL: Det golfspillere har med seg, er en caddie. Og det står i ordlisten. Ballgutt, derimot, gjør det ikke. | |
berita | 2012-04-06 10:48 | |
![]() | Finner ikke BJART (klar) i ordlista, er det foreslått? Jeg er grønn, og skulle lage noe flott med bjart, men nei. Står i Tanum. | |
Stig C | 2012-04-08 23:02 | |
![]() | I wordfeud fikk jeg ikke lagt MARISKER, og tror det ordet mangler i ordboka. Marisker er en flik/rest av en hemorroide, og er i medisinske felt et kjent begrep. | |
berita | 2012-04-09 00:40 | |
![]() | HUSNOV (hjørne på hus). Står i Tanum | |