Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 652 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
cvalker1 | 2011-06-12 18:55 | |
![]() | Føler du at du bidro positivt i så måte, renegade? | |
rolig | 2011-06-12 18:57 | |
![]() | Har forøvrig regnet på rostilongitudekvotienten av egen rank og funnet ut at den er 33% høyere enn i Andeby. | |
Akebrett | 2011-06-12 19:03 | |
![]() | Alle rankingsystemer som kun tar utgangspunkt i eget resultat, og ikke mot hvem disse kommer, vil ikke fungere. For å illustrere med fotball: Viking ligger sist i eliteserien etter å ha tatt 6 poeng på 9 kamper og har 5-15 i målforskjell. Det er likevel ingen som vil betvile at Viking er bedre enn ethvert lag som ligger midt på tabellen i 5. divisjon, selv om 5. divisjonslaget har en klart bedre målforskjell. Dette fordi målforskjellene til Viking og 5. divisjonslaget ikke kan sammenlignes fordi de har møtt forskjellig motstand. Hvis man kun eget resultat teller vil det lønne seg å velge å spille mot svake spillere. Alle rankingsystemer som kun tar utgangspunkt i resultat, og ikke også i egen ranking, vil heller ikke fungere. Hvis man skal gå opp ti poeng ved å slå en spiller som har 1500 i ranking med ti poeng, vil en spiller som normalt slår en 1500-spiller med ti poeng bare fortsette og fortsette å stige hele tiden ved å gjenta samme prestasjon. Derfor må en rankingberegning ta med seg egen rating i beregningen slik at prestasjonen man gjør vurderes ut fra det som forventes ut fra den rankingen man har. Matte er ikke lett, men det er gøy. Jeg håper jeg bidro til å klargjøre noe for noen. | |
piaf | 2011-06-12 19:21 | |
![]() | Takk, Akebrett! | |
Happy4You | 2011-06-12 22:31 | |
![]() | nei jeg skjønte ikke noenting av den utregningsmodellen på siden, menne piaf, din skjønte jeg ganske godt :) | |
piaf | 2011-06-12 22:48 | |
![]() | Så fint, Happy! Kanskje du kan forklare meg hva jeg mente? Jeg skjønner det nemlig ikke selv. | |
Happy4You | 2011-06-12 22:52 | |
![]() | hehe.. du gjorde en perfekt utregning, men synes nok det var litt for vanskelige desimaltall bak kommaet :). og hvem vil vel ha noe med 0, som rank? :) men ellers skal du ha skryt for din gode matteteknikk :) fortsett sånn hvis du vil bli en glittrende spillvert (noe som jeg håper du blir pga, ditt hyggelige humør :) ) | |
Akebrett | 2011-06-13 01:55 | |
![]() | +45 til Happy4You for sanne ord om piafs smittende humør! | |
piaf | 2011-06-13 02:23 | |
![]() | Jeg er så glad jeg ikke er spillvert, også er jeg vanvittig stolt over å ha fått skryt for mine matteferdigheter for aller første gang! Ikke rart jeg gliser :))) | |
peren - Ikke medlem lenger | 2011-06-13 13:28 | |
![]() | En kan vinne om en taper også ,derfor spiller jeg helst med de som høyere rank enn meg ;-) | |
Snømannen | 2011-06-13 16:57 | |
![]() | Man kan til og med spille uavgjort selv om man taper eller vinner. Dette er litt inviklet nesten som bridge men med noen få år med øvelse får en liksom mer taket på det på en måte. Litt i hvert fall. Kanskje. | |