Spillrom
Sjiraffen14
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 510

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Neivel - Ikke medlem lenger2014-11-06 13:43
Antall innlegg: 85

Bortsett fra at det er en stor kostnad å bli utsatt for stadige reklameavbrudd, en kostnad de fleste synes er større enn det som innkreves for å slippe unna.

Texbrus2014-11-06 15:45
Antall innlegg: 40

Alle vaneendringer er irriterende i starten. Etter kort tid husker man ikke hvordan det var før. Pust rolig, folkens.

Torill2014-11-06 16:34
Antall innlegg: 3664

Jeg har spilt Scrabble i over 40 år og jeg holder må med det ennå. Jeg kommer aldri til å glemme hvordan et Scrabblebrett ser ut. Meget godt innlegg, 1814.

alien462014-11-06 17:19
Antall innlegg: 58

Samme her, Torill. Heier på 1814!

Jeg kan ikke forstå hvorfor Betapet ikke kan tilby det samme som Aftenposten gjorde..?!!?!

monk - Administrator2014-11-06 20:24
Antall innlegg: 133

hans1814: Jag tror de flesta användare förstår att en mobilapp och dess funktionalitet kan förändras med tiden, upphöra att fungera på äldre enheter eller till och med läggas ner helt. Aftenposten var tydliga med att informera alla användare via email och på ordspill.no om att spelbräde/brickor skulle förändras i förbindelse med att Betapet tog över. Jag föreslår att du tar kontakt med Aftenposten om du har fler frågor om detta.

monk - Administrator2014-11-06 20:25
Antall innlegg: 133

I övrigt så har vi ikväll laddat upp en ny Android-version som förhoppningsvis löser alla problem med chatten. Håll utkik i Google Play! :)

AaseB2014-11-06 20:30
Antall innlegg: 8147

Den oppdateringen ser ut til å ha fiksa problemet. Flott!:)

Mira7 - Ikke medlem lenger2014-11-06 21:08
Antall innlegg: 2459

Hurra, ja, chatten fungerer...:)

Neivel - Ikke medlem lenger2014-11-06 21:13

Vet ikke om "Tfs" er det jeg savner mest ...

Reet2014-11-06 21:27
Antall innlegg: 249

Jeg har bare én ting å si: If it works, don't fix it!
Håper scrabblefolka holder oss oppdatert på eventuelle nye løsninger som faktisk er Scrabble-basert. Dette var kjipt!

hans18142014-11-06 22:05
Antall innlegg: 14

Til Monk

Jeg tror ikke du forstår problemstillingen. Scrabble, som Aftenposten leverte til brukerne, er en merkevare. For å forklare mer inngående; Et bryggeri kan ikke gjøre en avtale om å levere Coca-Cola til en butikkjede, for så å bytte til Grans Cola til samme prisen, fordi det er billigere å produsere. Uansett om bryggeriet har fått nye eiere. Grans Cola er forøvrig et forferdelig makkverk av en Cola som selges i Norge. På lik linje som produktet dere leverer i dag er et makkverk av et ordspill.

Det kunne vært interessant om du ville besvare de mange spørsmålene som har blitt stilt i denne tråden. Først og fremst hvorfor disse endringene har blitt gjennomført.

Jeg syns henvisningen til å stille spørsmål til Aftenposten i stedet er svært unnvikende, for ikke å si merkelig - juridisk sett. Er påstanden din, som representant for Betapet, at Aftenposten fremdeles sitter med det juridiske ansvaret for brukerne dere har overtatt? Jeg vil anta at Aftenposten vil seg uenig i det. Man skulle tro at det foreligger en kontrakt mellom Aftenposten og Betapet. Jeg er heller ikke spesielt opptatt av hva som har skjedd med andre apper. Jeg er opptatt av hva som skjer med appen jeg har kjøpt.

Reon2014-11-06 22:13
Antall innlegg: 2

Jeg slutter i alle fall å spille her nå. Med disse nye reglene kan jeg like så godt spille Wordfeud. Jeg kjøpe appen på grunn av Scrabble regler. Nå er det slutt.

Mira7 - Ikke medlem lenger2014-11-06 22:32
Antall innlegg: 2459

Absolutt ikke tfs jeg savnet mest, Neivel, men når jeg først spiller, og spiller med venner, kjente og søsteren, så blir det som regel mer chatting enn tfs...:)

Kirsti2014-11-06 23:11
Antall innlegg: 1946

hans1814: Aftenposten har aldri hevdet at de leverte Scrabble til brukerne. De har aldri omtalt dette som noe annet enn Ordspill. Man har alltid vært uhyre forsiktige med å bruke S-ordet, høyst sannsynlig fordi man har vært klar over at det brettet man har operert med som standardbrett, er copyrightbeskyttet og at man kunne pådra seg rettighetshavernes vrede og et kobbel sinte, amerikanske advokater når som helst. Og sinte, amerikanske advokater er j… skumle.

Cola-analogien din holder ganske enkelt ikke vann. Det man har gjort så langt på Ordspill, er som å helle Coca-Cola over på andre flasker og kalle det Brunbrus. Og så har man skjønt at Coca-Cola neppe synes det er så kult, så man har begynt å lage sin egen brus og håper at folk kommer til å like den i stedet. Eller for å trekke inn en annen type drikk: Man har servert alkohol uten å ha skjenkebevilling, og innsett at det er på tide å stenge kranene før myndighetene kommer og stenger hele sjappa for godt.

Det er nok ingen tvil om at det finnes gode grunner til at brettet vi er glad i, er borte. Ei heller er det noen grunn til å håpe at det kommer tilbake. Har man ikke lov til å tilby noe, så har man ikke det.

Det er trist for oss som vil spille på det brettet som er akkurat som et Scrabble-brett, med nøyaktig de samme brikkene og brikkeverdiene, men vi er nødt til å innse at vi har levd på lånt tid. For noen, som meg, betyr det farvel til Ordspill. Andre kommer til å venne seg til det nye brettet og bli fornøyde med det.

Og det er blitt påpekt tidligere, men likevel: Du har ikke betalt for appen. Den er gratis. Du har betalt for tilleggstjenester i appen, det har jeg også gjort, og det har vi gjort helt frivillig. Du truet med forbrukerombudet i et tidigere innlegg. Jeg tviler sterkt på at du vil finne mye støtte der.

Jeg skulle også gjerne sett en konkret forklaring på hvorfor dette er blitt gjort, men man trenger ikke være jurist for å skjønne at dersom dette faktisk har med copyright o.l. å gjøre, er det å fortelle at det er slik det er, ensbetydende med å innrømme skyld. Sinte amerikanske advokater og alt det der. Høyst forståelig at man ikke sier mer enn man må.

Mitt ankepunkt er at informasjonen har vært elendig. Det er blitt antydet endringer, men aldri blitt sagt konkret hva disse ville være eller når de skulle komme. Ikke engang de som driver siden til daglig har visst noe. Veldig mye frustrasjon kunne ha vært unngått hvis man bare hadde gjennomført dette på litt mer profesjonelt vis. Det er det lov å håpe at Monk og hans kolleger husker i fremtiden.

GreteSB2014-11-07 04:50
Antall innlegg: 7777

Veldig bra skrevet, Kirsti!

Neivel - Ikke medlem lenger2014-11-07 07:40

Ingen app med reklame er "gratis". For å unngå den store kostnaden som reklame innebærer, tvinges man i praksis til å betale (løsepenger).

CaB2014-11-07 15:37
Antall innlegg: 2926

Neivel; Hvilke store kostnader mener du at reklame innebærer? Kan du være så snill å forklare?

Neivel - Ikke medlem lenger2014-11-07 16:05

Det burde være innlysende for de fleste. Hvorfor skulle man ellers være villig til å betale penger for å slippe unna?

MaAnHe2014-11-07 16:09
Antall innlegg: 1428

Det har vært nevnt reklame her. Spiller på appen og har betalt noen lusører for å bli kvitt den. Nå forstår jeg at det har kommet nye eiere og nye tider, og med det har det kommet noe ny reklame øverst til venstre på skjermen min. Noen skrekkelig skinnmagre kvinnfolk og noe ubegripelig tekst om slanking. Noen som har en ide om hvordan man skal bli kvitt disse damene? Har tenkt å fortsette å spille ordspill, har det kjekt her. Koser meg med litt chatt, geografiquiz og artige kommentarer.

Neivel - Ikke medlem lenger2014-11-07 16:13

Det fins da andre kostnader enn de rent økonomiske.

Viser siden: 1 2 3 4 5 6
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?