Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 463

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Lavskrike2017-02-09 16:52
Antall innlegg: 28

Poengberegning???
Jeg vant over en spiller med svært lav ranking og slo vedkommende med over 200 poeng. Likevel blir jeg trukket 2 poeng, mens hun ble liggende der hun var. Henger dette på greip egtl? Merkelig. Hun har spilt mange flere spill enn meg, gir det poeng i seg selv?

Jensine1 - Ikke medlem lenger2017-02-09 17:08
Antall innlegg: 1984

Hva var din rating- og hva var motspillerens ratingpoeng ?

Der ser du svaret.

Lavskrike2017-02-09 17:15

Jeg hadde 1560, den andre 465

CaB2017-02-09 17:23
Antall innlegg: 2926

Under vanlige spørsmål kan du lese følgende:

"Hvordan regnes min rating ut?

Din rating regnes ut med hjelp av flere ulike variabler. Forenklet kan man si at det er et mål på din prestasjon i forhold til dine medspillere og hvor mange kamper du har spilt. Det avhenger både på din egen og dine motspilleres rating før dere begynte på partiet.

Du kan lese mer om hvordan ratingen regnes ut her: www.ordspill.no/rating/"

Siden det var såpass stor forskjell på dere, var det forventet at du skulle vinne med mer enn de 200+ poengene du gjorde, of dermed fikk du minuspoeng.
Antallet kamper spiller ingen rolle, med mindre man selv er en ny spiller som har spilt mindre enn ca 50 kamper.

Lavskrike2017-02-09 17:37

Hva mente du med der ser du svaret?
I praksis vil jo drnne måten å regne på føre til at ingen vil spille med en med så lav rating, for uansett hvor mye man vinner med, taper man poeng. Lite gjennomtenkt, dette, synes jeg, og gsnske dårlig gjort overfor spiller med spesielt lav rating - vanskelig å rette opp igjen.....

Lavskrike2017-02-09 17:49

Det ser da unektelig ut til at antall kamper spiller inn- selv har jeg 75 kamper, har vunnet 46 og tapt 19, 8 uavgjort og et par avbrutte. Spillere som har vunnet under halvparten av sine spill, har poeng opp mot 2000 eller mer, så jeg mener fortsatt at utregningen ikke henger på greip. Det er jo ingen stor sak, men jeg ønsket meg bare en forklaring ;-)

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?