Spillrom
Sjiraffen | 2 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 2 |
Mobilspill
Pågående | 8 173 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
andro515 | 2009-01-08 00:47 | |
![]() | wap Er det ikke på tide med at wap blir godkjent?? | |
Nilsen - Ikke medlem lenger | 2009-01-08 09:02 | |
![]() | Ja, wap, lol, omg, rofl, og alle de andre nettspråkordene burde bli godkjent! *glise* | |
Bokstavdilla | 2009-01-08 09:22 | |
![]() | Når WEB (World Wide Web) er lov burde f.eks WAP (Wireless Application Protocol) og WEP (Wired Equivalent Privacy) vera lov. Men som eg har skjønt det burde denne kritikken gå til dei som oppdaterer ordlister. | |
franz | 2009-01-08 12:12 | |
![]() | Det tar tid å få slike ord inn i språket vårt. En grunn til at web er godtatt er vel at det er vesentlig mer brukt enn WAP og det har eksistert vesentlig lenger. Web har jo vært med oss så lenge at det har blitt et substantiv. Hvis wap og wep (nevnte du den fordi den starter med w?) skulle bli lov, kan man jo like godt godta alle forkortelser. Men enig at det er mye rart i fullformsordlista. | |
Snømannen | 2009-01-08 12:44 | |
![]() | I går la jeg ordet atomisk som ikke var lov, mens webbe var det. Jeg tror det er store hull i ordboka. Web er mao et verb. | |
Nilsen - Ikke medlem lenger | 2009-01-08 13:04 | |
![]() | Hva slags ord er atomisk da? | |
Edro | 2009-01-08 13:07 | |
![]() | i tillegg er fullformordlista ganske så samnorsk for ikke å si nynorsk. jeg kan skrive ANDLETA (nynorsk for ansikt- i fl tall) men ikke et vanlig brukt riksmålsord som GAVNE . Går utfra at GAGNE ville ha gått. Men det nytter lite å irritere seg--spill er moro uansett :) (selv når jeg hadde klart å spare bokstavene til EBOLA og skulle legge på 3+ røde...men nei, ble ikke godtatt. Banna nok høyt, men det plager jo ikke motspiller:) | |
Snømannen | 2009-01-08 21:37 | |
![]() | dansk er ikke et ord - det er en sykdom i halsen ;-) | |
mysteria - Ikke medlem lenger | 2009-01-08 22:05 | |
![]() | "Webb, eller infinitiv å webbe er en imprignering av et webstoff, det gulaktige striestoffet som bl.a. brukes av militæret til belter, sekker osv" sitat fra tidligere tråd | |
vyxir | 2009-01-11 14:23 | |
![]() | ...og uansett om web brukes om en del av internett, er det vel et substantiv og lånord, og ingen forkortelse?? | |