Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 579

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
BowRain2012-04-10 19:31
Antall innlegg: 52

Har jeg misforstått?
Var inne i et spill for litt siden, der vedkommende var en smule ubehagelig.
Jeg kom ikke på å kopiere chatten, så har ikke brydd meg med å kontakte en spillvert. Så alvorlig var det jo heller ikke :)

Men vedkommende kom med en noe sur kommentar: "Dette er et ordspill hvor meningen er å bygge ord. Men det er greit det, da fortsetter jeg som du har lagt opp til."

Jeg svarte at det var begrensa hvilke ord en kan legge med dårlige bokstaver og at jeg ikke skjønte helt hva h*n klaga for ettersom h*n ledet.

Fikk da til svar at det var snakk om mer enn som så.

Jeg bygde på ord som var lagt fra før da jeg ikke hadde vokaler selv og ikke ønsket å bytte for å tape mer poeng.

Så, har jeg misforstått? Skal man kun legge ut ord andre kan bygge videre på?
For det var slik jeg forsto at vedkommende mente spillet fungerte =/

Skulle forstått frustrasjonen om jeg kun la ut lp, cd osv...men det var kanskje 3 runder jeg ikke hadde vokaler =/

Lille-fix2012-04-10 19:43
Antall innlegg: 264

Høres ut som ei jeg har spilt med, hun klager stadig på at jeg spiller for trangt. Det ble til at jeg sluttet å spille med henne en lang periode, men det hender jeg spiller med henne nå. Prøver å ignorere surmaga kommentarer fra den kanten, ingen vits i å svare på sånt :-)

Jeg ser i hvertfall ingenting galt med spillestilen din, så bare fortsett du :-)

lillemormeg - Ikke medlem lenger2012-04-10 20:13
Antall innlegg: 2

Spill i vei og ha det gøy ; ) Surpomper finnes overalt....her også ! Men de aller fleste er bare hyggelige ;)

BowRain2012-04-10 20:19

Hehe jeg blir lett provosert også da, mener det er så unødvendig med slike sure kommentarer når en spiller. Det er jo bare et spill og man spiller vel for å ha det gøy :)
Har aldri opplevd slike kommentarer før, flertallet er heldigvis bare hyggelige ;)

Fidelma2012-04-10 20:24
Antall innlegg: 3315

Jeg tror faktisk at ordspillere er hyggeligere enn folk flest ;-)

salute2012-04-10 20:32
Antall innlegg: 126

Enig med lillemormeg ; ) Glem de surmagede og hygg deg med å spille med alle de andre. Send et smil og la de hisse seg mer opp..... ; )

mymlen2012-04-10 21:05
Antall innlegg: 701

Eller gjør som Lille-fix - "svartelist" ubehagelige motspillere. Det er folk til alt, som min svoger pleier å si, så da får man bare lage seg et par enkle strategier for å unngå å bli skjelt ut/få sitt pass påskrevet.

Jeg er aldeles selvforsynt med tanker om egen utilstrekkelighet... :)

Snømannen2012-04-10 21:05
Antall innlegg: 1556

Hun anti-trange har jeg også spilt mot.

mreisænen2012-04-10 21:19
Antall innlegg: 3

Høres ut som en jeg har vært borti også. Trodde visst at det var meningen å lage så lange ord som mulig. Jeg måtte le. Men det var ganske ufine kommentarer så det var ikke akseptabelt mener jeg.

Torill2012-04-10 21:21
Antall innlegg: 3664

Du har ikke misforstått; det er meningen at man skal prøve å vinne når man spiller et spill. Det er heller ikke meningen at man skal skjelle ut eller bli skjelt ut av motspiller.

Torill2012-04-10 21:30
Antall innlegg: 3664

Hva ordet HELLER gjorde i mitt forrige innlegg er forresten en gåte.

lakota2012-04-10 22:07
Antall innlegg: 42

Jo takk - har vært borti henne - har liste over folk jeg ikke gidder spille mot - men som dere påpeker - de fleste er hyggelige

Lillekylling2012-04-10 22:35
Antall innlegg: 34

Alltid noen som er født tullinger :-) Men husk at vi har det bedre enn de :-)

Lillemis2012-04-10 23:37
Antall innlegg: 153

Her føler jeg med fristet til å sitere en tidligere kollega av meg, som kom med følgende utsagn i en tilsvarende situasjon: "Det finns 5% hæstkuka i verden, å du finnjj dæm aillj stan!"

Hvilket skulle tilsi at det også finnes 5% også på ordspill. Ser ikke annen råd enn at vi andre 95% får bidra 150% for at miljøet her inne skal være best mulig! :-)

badenymfe2012-04-11 02:48
Antall innlegg: 48

Ordspill er jo også litt strategispill, dvs at hvis jeg bare kan legge et langt ord som gir en stor fordel for min motspiller, så legger jeg det selvfølgelig ikke. Vitsen er jo at jeg skal prøve å vinne og ikke skaffe fordeler for motstanderen.
Derfor: spill som du spiller, ignorer h*n anti-trange og gled deg over all de andre motspillere som synes det er en utfordring man tar imot for å gjøre det beste ut av situasjonen. H*n anti-trange har sikkert også noen ganger ingen bokstaver som passer for å legge et langt ord som h*n sikkert ikke liker å få kommentarer for...

bentelu32012-04-11 02:56
Antall innlegg: 11

Er man her for å spille eller chatte? ignorer eventuelle negative bemerkninger

Mabel2012-04-11 06:21
Antall innlegg: 31

Helt enig med deg Badenymfe :)

Snømannen2012-04-11 13:22
Antall innlegg: 1556

Uansett om den anti-trange personen ikke er navngitt spesifikt i denne tråden tilllater jeg meg å reagere på karakteristikker som hæstkuk og tulling. Tror ikke dette var så ille ment som det var sagt, men det illustrerer kanskje hvor lett det er å trå feil.

Ellers oppfatter jeg ordspill som et sosialt sted hvor chatten er til for å brukes. Jeg synes i hvert fall det er hyggelig når spillingen krydres med litt chatting.

BowRain2012-04-11 13:33

Har vært medlem her noen år nå og det var vel første gang jeg har vært borti en såpass "ufin" spiller. Prøvde jo først å ignorere, men da det kom en ny kommentar lot jeg meg provosere :P
Men jeg var jo ikke ufin i svara, selv om jeg glatt kunne lirt av meg akkurat det jeg mente..hehe..men jeg trives svært godt her, og ønsker ikke synke på samme nivå å skape et surt miljø, det holder jeg meg for god til :)

Jeg har jo hele tiden tenkt som så at jeg skal være en omgjengelig spiller, å spiller med alle uansett ranking...men må ærlig innrømme at vedkommende dessverre havnet på svartelista.
Ikke noe tap i grunn, for heldigvis er som sagt flertallet her bare hyggelige folk :)

nesing2012-04-11 16:17
Antall innlegg: 8

=) Det er forskjell på amatører og 'proffe'.
Vi glade amatører har fortsatt ikke skjønt spillet og blir 'utnyttet' til det grove....
Men vi lærer =) Det tar nok fortsatt noen omganger til jeg forstår og fanger opp poengmuligheter =) Det er helt greit at andre utnytter ordene mine. Det er jo det vi lærer av =)

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?