Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 9 |
Mobilspill
| Pågående | 8 840 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| stabur - Ikke medlem lenger | 2010-10-15 11:24 | |
![]() | Paradoks Utallige nordmenn slutter seg til hylekoret som ønsker lavere priser på mat. Samtidig kaster vi omtrent en fjerdedel av maten vi kjøper inn. Er det noen der som skjønner det? www.nrk.no/helse-for.../1 .6890752 | |
| Hortensdame | 2010-10-15 12:14 | |
![]() | Ikke jeg:-) I hylekoret finner vi de fleste som drar på Harrytur tror jeg:-) | |
| seierherren- - Ikke medlem lenger | 2010-10-15 12:21 | |
![]() | Ja, skjønner dem godt. Vi må jo bruke flere prosent av lønna vår på mat her til lands. Penger som skulle gått til røyk, bensin, større SUV og ferieturer til Alicante. Så jævlig som vi har det her i Norge har ingen hatt det før i noen samfunn i noen periode. Heldigvis har vi et helt eget parti som setter fokus på dette. Fordel oljefondet på befolkningen nå (ikke innvandrere da)! La oss få øket forbruket litt til, det genererer arbeidsplasser, velstand og lykke! | |
| AaseB | 2010-10-15 12:28 | |
![]() | Stooor og laaang applaus til seierherren- ! | |
| Hortensdame | 2010-10-15 12:30 | |
![]() | Kan ikke si meg enig med seierherren at vi har det jævlig i Norge, men ting koster og ting begynner å bli skakkkjørt så noen må nok våkne snart. men ingen av de på tinget får til noe uansett hvilket parti.... | |
| ave - Administrator | 2010-10-15 12:32 | |
![]() | Ironi...... | |
| mmarii | 2010-10-15 12:35 | |
![]() | Huff jeg kaster alt for mye mat selv. Prosjekt bli bedre starter nuh :) Og honnør til seierherren for herlig innlegg. | |
| gompedyret | 2010-10-15 13:20 | |
![]() | Jeg gremmes. Bortskjemte møkkafolk! For en ressursnazi som meg, som i hemmelighet ikke synes man skal kaste mat overhodet, er det en pine å lese at folk flest gjør det som en regel. Banna bein og argh. | |
| ajnor | 2010-10-15 13:28 | |
![]() | Applaus til seierherren!!! Meget godt sagt :-) Jeg synes ikke maten er dyr her i landet, jeg, jeg betaler gjerne for norsk og forholdsvis trygg mat. Og ikke kaster jeg mat heller, hvis ikke det å gi bikkjene rester er likestilt med å kaste... | |
| miamaria | 2010-10-15 13:50 | |
![]() | jeg trodde at maten idag utgjør en forholdsvis mye lavere prosent av en normalinntekt nå enn for en del tiår siden. | |
| stabur - Ikke medlem lenger | 2010-10-15 14:04 | |
![]() | Jeg begynner å lure på hvem det er som ønsker billigere mat? Her er det ti av ti som tilsynelatende ikke har det hverken som krav eller noe spesielt ønske. Eller lar vi de 25% som stemmer på det unevnelige partiet styre opinionen? | |
| miamaria | 2010-10-15 14:16 | |
![]() | lukter det politikk her, stabur? :) | |
| gompedyret | 2010-10-15 14:23 | |
![]() | Siden jeg er student kunne jeg godt tenke meg billigere matvarer. :) Men da kunne vi gjort det slik at de som har tenkt å kaste halvparten i stedet betaler dobbelt pris i butikken og bruker hele varen. Vi kan selvsagt ikke la folk bestemme dette selv, men vi kan la betjeningen i kassa se an kundene og vurdere hvem som skal betale dobbel pris. På den måten går ingenting til spille og alle blir fornøyde! | |
| stabur - Ikke medlem lenger | 2010-10-15 14:42 | |
![]() | Lukter det ikke alltid politikk når jeg skriver da, Miamaria? | |
| mysteria - Ikke medlem lenger | 2010-10-15 15:10 | |
![]() | *applaus til seierherren* | |
| norei | 2010-10-15 15:17 | |
![]() | Det er vel ikke "folk flest" som kaster maten, butikkene står vel for brorparten så vidt jeg vet. Maten er ikke spesielt dyr i Norge og de som drar på "Harrytur" hadde vel ikke gjort det hvis ikke vin/sprit og tobakk var så mye billigere der. | |
| Rune | 2010-10-15 15:57 | |
![]() | Gjennomsnittsnordmannen må jobbe i 1 time og 46 minutter for å få råd til mat i en uke i følge Norsk Landbrukssamvirke. Kilde: www.dn.no/forsiden/p...97 3696.ece Det er uanstendig lang tid å måtte tilbringe på jobb bare for å bli mett, synes jeg. Det hadde vært mye bedre om all mat hadde vært gratis, sånn at jeg kunne brukt de pengene jeg tjener på for eksempel øl og brennevin i stedet. Kanskje kunne man slutta på jobben 1 time og 46 minutter tidligere også hvis man ikke måtte betal for maten. Det hadde jo vært fantastisk! | |
| Rikard23 - Ikke medlem lenger | 2010-10-15 16:34 | |
![]() | Ser dere kaller det "matvarer" det dere får på super'n i Norge. Annenrangs dyrefôr til overpris er nok en bedre beskrivelse. Utrolig hvor langt man strekker seg for å gjøre Norges mest unyttige mennesker - bøndene - til mangemillionærer. Spesielt med tanke på den elendige kvaliteten de leverer. | |
| Snømannen | 2010-10-15 17:00 | |
![]() | Bøndene har ingenting med dette å gjøre. Mer enn halvparten av maten er importert og halvparten av det bøndene produserer er ikke menneskeføde. Forstår ikke hvilket parti dere sikter til, det var da Kristin Halvorsen som oppfordret til en ekstra handlerunde før jul for å redde økonomien, var det ikke? Det er god sosialisme å forbruke mer sa hun. Hvis produksjonstallene skal øke, må vi handle mer, hvis vi skal kjøpe mer er det bra hvis prisen går ned så vi får råd til det. At vi kaster mat skaper bare ytterligere aktivitet og bidrar positivt til å holde økonomien i gang. | |
| bearo | 2010-10-15 17:39 | |
![]() | Det er ganske ynkelig å sjå voksne mennesker heve seg over andre mennesker på det grunnlag at dei har eit anna politisk syn. | |