Spillrom
| Sjiraffen | 5 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 5 |
Mobilspill
| Pågående | 8 589 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Oheidia | 2011-05-02 02:02 | |
![]() | Får ikke sove! Hva gjør du når du ikke får sove? Akkurat nå er jeg her på forum og leser og skriver på forum og så har jeg spilt et spill og tatt en tabelett (ibux) som jeg venter på skal virke - for så å hoppe i køya igjen. Det verste jeg vet er å ligge å vri meg i senga. Bedre å stå opp da - eller hva? og klokka er 02.00 og det er 46 andre spillere hos sjiraffen (mange som ikke får sove gitt!). | |
| Torill | 2011-05-02 02:13 | |
![]() | Eller de vil ikke sove eller kan ikke sove. Mitt sovetips: Bli veldig trøtt før du legger deg. Og mitt spesielle triks som bare virker på meg: Ta en kopp kaffe på sengekanten og drikk deg i søvn. Det KAN hende trikset virker på flere også, men det er ikke så mange som tør prøve. | |
| jeykz | 2011-05-02 05:35 | |
![]() | Bruker å spille ordspill, "henge" på facebook og se på The Big Bang Theory samt andre serier.. | |
| kroko | 2011-05-02 08:23 | |
![]() | En god bok å lese på er beste sovemedisin .... men obs, må ikke være FOR god, da klarer du ikke legge den fra deg! | |
| Rydningen | 2011-05-02 09:31 | |
![]() | Det er jo først fristende å sitere en sang: "Vi skal ikkje sova bort sumarnatta, ho er for ljos til det." Men noen råd, som jeg vel ikke kan garantere at alle medisinere ville stått inne for kan jeg vel også komme på: Bruke litt energi på dagtid ved å for eksempel trene. Innbiller meg dog at treningen skal vel likevel ikke skje rett før sengetid (på grunn av at dette produserer adrenalin?). Min gymlærer på videregående hadde det flotte mottoet "en dag uten trening, er en dag uten mening!" Han manglet likevel all form for pedagogiske evner - og etter at jeg hadde gått ett år på lærerskolen nektet han å prate pedagogikk med meg. Prøv det å ikke fokusere på stress, eller bekymringer du likevel ikke får gjort noe med. Tenk heller på noe monotont (telle sauer?) Vokt deg for kaffe, og lignende koffeindrikker. Sex skal visst være bra! Ellers så er vel ofte en grei resept det å komme seg opp om morgenen, og også ha en søvnrytme som ikke er veldig variabel. I verste fall: Kontakt lege. Medikamenter finnes, og årsaken kan være medisinsk og behandlingsbar. | |
| Oheidia | 2011-05-02 11:09 | |
![]() | Torill, kaffe på senga høres risikabelt ut. Men, så morsomt at det virker på deg! Selv om jeg sovnet klokken 02.30 i natt så var det opp klokken 06.15 og når blir det en laaaaaaannnngggggggg dag på meg før jeg kollapser klokken ? i kveld. En god bok er ikke sovemedisin men jeg har en noså dårlig bok jeg leser i og da sovner jeg som regel! Rydningen, mange gode tips fra deg. Han gymlæreren din måtte jeg le av. Fins nok noen slike lærere som man ikke glemmer så lett. Og jeg har insett hvorfor jeg ikke har sovet særlig godt siden fredag. Bivirkninger av antibiotikatabeletter (startet kuren denne dagen) har gitt søvnproblemer, verk i ledd og musker, feber og vondt i hodet. Så, i dag bytter jeg piller. Må være fælt å ha kroniske søvnproblemer. Kjenner noen få som har det. | |
| ajnor | 2011-05-02 13:15 | |
![]() | Rydningen: Han gymlærer'n din kjenner vi til.... Oheidia: Du kan få låne barn og bikkjer av meg, så skal jeg love deg at du sover godt på natta etter å ha fulgt opp dem i tillegg til full jobb! ;-) | |
| VeldiGlad | 2011-05-02 13:19 | |
![]() | Når jeg ikke får sove er jeg våken. Det funker fint for meg. | |
| krini | 2011-05-02 14:32 | |
![]() | å ikke få sove natt til mandag er ganske så normalt! da får man som regel sove natt til tirsdag! | |
| Snømannen | 2011-05-02 16:58 | |
![]() | Start et standard stress spill, du sovner garantert før det blir din tur. | |
| Happy4You | 2011-05-02 17:28 | |
![]() | hm. Oheidia: det med at du ikke får sove før til langt på natt har vist med at du rett og slett legger deg forsent på lørdag, noe som jeg forstår pga at denne lørdagskvelden var jo SPEEEEEESSSSSSSIIIIIIIEEE EEELLLLLL. ellers håper jeg at du ikke har MS-sykdomen :P det også er et problem :) | |
| nalo | 2011-05-02 17:49 | |
![]() | Snømannen, du har spelt 58 standard stress-spel mot meg, dei fleste (alle) har eg starta og du har meldt deg frivilleg. Så det kan vel ikkje vera sjå kjedeleg? At eg har vunne 23 av dei, kjem det av at du har sovna? Sjøl lir eg av 4-sjuko: søv "aldri" meir enn 4 timar i strekk og søv "aldri" kl 4. Slitsomt i lengda, men ein venner seg til det meste... | |
| Oheidia | 2011-05-02 19:24 | |
![]() | Ha ha. Nå ler jeg litt. Nalo, bra reaserch og Snømann, nå må du svare for deg! Anjor, ønsker ikke å låne bikkjer og barn! Har to barn selv og to katter og det ville blitt fulstendig kaos her med flere unger og bikkjer (men du har sikkert rett, jeg ville ha havnet i koma etter en sånn runde)! :=) | |
| sigrid2 | 2011-05-02 20:24 | |
![]() | Gammel tradisjon - Valborgsnatta - ingen skulle sove. Slikt henger igjen. Jeg lå også søvnløs i natt :-) | |
| rognkjeksen - Ikke medlem lenger | 2011-05-02 20:33 | |
![]() | ta opp søndagsgudstjeneste \på nrk og se på det før du legger deg... | |
| Oheidia | 2011-05-02 21:05 | |
![]() | Ha ha ha, søndagsgudstjenesten for å få sove! Ja, JEG ville sovnet av det. KReativt forslag, rognkjeksen! | |
| mymlen | 2011-05-02 21:18 | |
![]() | Dårlige TV-programmer er finfin sovemedisin! Så om jeg våkner grytidlig (dvs. 04-05), så setter jeg meg i sofaen og zapper litt. etter en halv time sover jeg godt :) Ellers har jeg innsett at jeg sovner best etter en god tur litt seint på kvelden (men det er ikke så lett å motivere seg for det i vinterhalvåret....) "Søvn avler søvn" sies det. Og vi som sliter litt med søvnmønsteret vet at det stemmer. En dårlig natt gir gjerne dårlig søvn neste natt og. Urettferdig nok! | |
| Rabiaz | 2011-05-02 21:24 | |
![]() | Sov med vinduet oppe, ikke ha det varmere enn 15C. | |
| Amse | 2011-05-02 23:17 | |
![]() | Kaldt soverom og kjedelig lydbok | |
| scapegoat - Ikke medlem lenger | 2011-05-02 23:30 | |
![]() | Telle fra 10.000 og nedover. Det jager tankene avgårde og er grusomt kjedelig. Sovemedisin uten bivirkning :) | |