Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 601 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| piaf | 2011-05-24 17:14 | |
![]() | Dagens rose Jeg har vært og snoket litt på betapet.se (svenskenes ordspill.no) i dag, og blitt imponert over variasjonen i temaer som tas opp der - og ikke minst over responsen på innleggene. Ikke uvanlig at enkelte tråder lever i månedsvis og får flere tusen svar! I tråden "Dagens ros" skriver en spiller følgende: "Förlåt om jag låter som en fröken Sverige nu (det jämnar ut sig för jag ser inte ut som en), men jag vill ge dagens ros till alla varma, fina, kloka, roliga, generösa människor som förgyller min tillvaro de gånger jag är inloggad här. De andra vill jag ge mitt medlidande. :)" Vil gjerne henge meg på den! I tillegg har jeg lyst til å gi Kirsti en rose, av grunner jeg vet hun ikke har lyst til at alle skal vite om. Men ei grepa dame som Kirsti fortjener blomster uansett. Så værsågod! | |
| kuami | 2011-05-24 17:18 | |
![]() | Mens jeg venter på at paien i stekeovnen blir klar, samtidig som jeg har to roser stående til utplanting, synes jeg at alle burde få en rose, (ekte eller imaginær), så ville humøret stige. En rose til Piaf for forslaget! | |
| Cygnus | 2011-05-24 17:18 | |
![]() | henger meg gjerne på en rose til Kirsti så vel som piaf! | |
| Cygnus | 2011-05-24 17:19 | |
![]() | uff - det hørtes litt rart ut, henge på liksom!!! men håper meningen når frem! | |
| Snømannen | 2011-05-24 17:36 | |
![]() | Så alle som ikke har hatt gleden av å forgylde hverdagen din fortjener medlidenhet? Javel. | |
| piaf | 2011-05-24 17:55 | |
![]() | Ah - det var selvsagt det jeg mente - jeg skjønte det bare ikke selv! Stakkars svensker som ikke har noen snømann som kan sette dem på plass. En rose til dem! | |
| Snømannen | 2011-05-24 18:20 | |
![]() | De andra vill jag ge mitt medlidande. Betyr? Samma det. Flott at du deler ut roser til alle till alla varma, fina, kloka, roliga, generösa människor. Finnes sikkert mange av dem. | |
| Daggis | 2011-05-24 19:42 | |
![]() | Den ena den är hvit, ock den andra den är röd, ock den tredja vill jag dig förära!!! :-D | |
| Torill | 2011-05-24 19:54 | |
![]() | Synes dette er en flott dag å gi en rose til Kvinner med stor K, i særdeleshet de som har irsti bak K'en. | |
| piaf | 2011-05-24 19:59 | |
![]() | Roser kan man aldri få for mange av! Og ikke gape så høyt nå, Snømannen; her kommer teskjeene: Jeg analyserte ikke utsagnet til den siterte svenske spilleren i detalj - jeg oppfattet bare at hun ville takke for morsomme spill med hyggelige mennesker, og at hun synes synd på dem som forsøker å forsure miljøet ved å slenge dritt i chatten (jf. blant annet tråden "Ekle medspillere") eller sabotere spillet på annet vis. Kanskje hun synes det vitner om et litt stusselig liv, og derfor ger dom sitt medlidande? Istedenfor å irritere seg over dem, liksom? Samme dame skriver forresten litt lenger ned i tråden: "Jag vill absolut INTE ge rosor till dem som jobbar med betapet - och läser jag någon mer som skriver att den vill det, så skjuter jag mig." Du må nok lære deg å ikke ta alt så bokstavelig, Snømann. | |
| Sunshiine77 | 2011-05-24 20:02 | |
![]() | :D Så enig, så enig med dere som forærer roser - til alle som beriker livet vårt på en eller annen måte - så en rosa fra meg foræres også til alle dere som fortjener den :D | |
| Happy4You | 2011-05-24 21:00 | |
![]() | faktisk så vil jeg om jeg får si det selv gi en rose til alle de fantastiske Spillvertene vi har her på www.ordspill.no :)! 3 ganger HURRA for dem :D HURRA HURRA HURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :P:P Uten dem vil ikke ordspill.no være tilgjengelig og trygg :D | |
| Cygnus | 2011-05-24 22:35 | |
![]() | Kanskje snømannen er i slekt med HC Andersens Snedronning??? | |
| Snømannen | 2011-05-24 22:59 | |
![]() | Teskje: Jeg forstår ikke hvorfor man alltid skal trekke fram at man er bedre enn andre. At det finnes noen som ikke fortjener bedre. Noen vi må ta avstand fra. Innlegget hadde vært bedre hvis det stoppet med: Roser til alle de flotte flinke snille søte etc. Dom jag gillar gillar jag - er bedre enn - dom jag gillar gillar jag dom andra är bajs. Det er min mening. Bokstavelig? Tror jeg er veldig flink til å lese mellom EN linje jeg. | |
| ave - Administrator | 2011-05-24 23:09 | |
![]() | Tidlig krøkes den som god krok vil bli..... Flott initiativ, piaf, betapet innehar et større og mer mangfoldig forum; la oss bli inspirert av dem som har gått opp et stykke vei før oss:) | |
| LaBarca | 2011-05-24 23:47 | |
![]() | www.youtube.com/watc...g4 NiHef4Ks Hvis alt går etter planen, skal dette være La Vie en Rose ned Edit Piaf :-) | |
| Oheidia | 2011-05-24 23:53 | |
![]() | Jeg vil også gi en rose til alle de hyggelige menneskene som jeg treffer på ordspill. Det er mange her inne på forumet som kverulerer og får meg til å le - de fortjener vel også en rose? (en til deg, snømann!) Og så synes jeg at jeg kan gi en rose til meg selv også for å gjøre så godt jeg kan i en travel hektisk hverdag. Tror vi alle skal gi oss selv litt ros og en rose for det vi gjør bra. Ja det gjør vi!!! | |
| piaf | 2011-05-25 00:42 | |
![]() | Snømannen: Slutt å plage deg selv med å lese for mye mellom linjen(e) også. Det kan fort bære galt av sted. Att ge någon sitt medlidande = att mena at någon är bajs? Hallo? Hvis du med dine overfortolkninger ønsker å verne om de svake og utstøtte, synes jeg du skal konsentrere deg om de som trenger din hjelp istedenfor å sable ned innlegg som er godt ment. Kanskje den svenske skribenten rett og slett synes ALLE på Betapet forgyller hverdagen hennes, og at det er de som ikke har oppdaget spillet ennå hun føler medlidenhet med? Hvem vet? La oss legge våre hoder i bløt og prøve å finne ut hva denne impulsive ytringen dypest sett kan tenkes å bety? Ikke absurd i det hele tatt! Håper rosen fra Oheidia hjelper på humøret. Min siste blomst går til His Bobness i anledning 70-årsdagen. Eller til den sure naboen, som har dratt på ferie. Eller til sønnen min, som spilte så vakkert Metallica i konfirmasjonen på lørdag. Eller tvert imot. | |
| Kirsti | 2011-05-25 01:13 | |
![]() | Jeg takker i alle fall pent for opptil flere roser! | |
| miamaria | 2011-05-25 01:41 | |
![]() | puh! det var et svare strev å plukke alle tornene av alle rosene! men nå er det gjort! | |