Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 600

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Angelbaby - Ikke medlem lenger2011-06-20 11:29
Antall innlegg: 100

Noe å huske på! :)
En foreleser tok fram en 500-lapp og spurte: "- Er det noen som vil ha denne?" Alle rakte opp hånden. Så krøllet han den sammen og spurte en gang til. Alle rakte opp hånden. Så trampet han på den og spurte om det samme enda en gang. Alle rakte opp hånden.
Da sa han: "- Dette skal dere ta lærdom av, for uansett hvor stygg, skitten og ødelagt av livet noen er, så er han eller hun fortsatt like mye verdt!!

Kanskje noe og ta med seg ut i dag! For noen kan ett lite Smil eller ett Hei bety så utrolig masse:) Ønsker alle ordspillere en fin dag:)!

Cygnus2011-06-20 11:34
Antall innlegg: 44845

en god dag til deg også, Angelbaby! : )

renegade2011-06-20 12:42
Antall innlegg: 69

Pussig sammentreff. Jeg har fullversjonen av den historien liggende på stuebordet mitt. Den kalles " vi er alle tusenlapper" og er hentet fra boka "det gode liv" Jeg fikk den nylig av en venninne som skrev den ut til meg.

Anitapita2011-06-20 13:01
Antall innlegg: 163

liker! :)

Oheidia2011-06-20 13:33
Antall innlegg: 175

Flott historie til ettertanke!

Snømannen2011-06-20 15:07
Antall innlegg: 1556

Jeg spurte om noen på jobben ville ha en ost. Alle ville.
Så ventet jeg en måned og spurte igjen. Noen ville fortsatt.
Så ventet jeg til 3 mpneder etter at den hadde gått ut på dato.
Da ville ingen ha den lenger.

Så hva er forskjellen på 500 lappen og osten? Kan det være at 500-lappen fortsatt hadde en verdi for mottakeren?

Kanskje eksemplet var dårlig valgt?

Scrabla2011-06-20 15:24
Antall innlegg: 2275

Jeg så en flott snømann i mars og alle stoppet opp for å se.
Så kom april..

HoggeStabbe2011-06-20 15:25
Antall innlegg: 1

Angel gir eksempel på en perfekt verden

Snømann gir eksempel på hvordan verden faktisk èr

Angelbaby - Ikke medlem lenger2011-06-20 16:35

Ja verden er ikke perfekt.....derfor denne lille påminnelsen!!!! Noen trenger den kanskje litt ekstra også.... For jeg mener fortsatt vi alle er like mye verdt....:)!!

Prøv og gi osten din til en mus du Snømann;)

MyRuin2011-06-20 16:46
Antall innlegg: 201

HoggeStabbe,- så da er det ikke noen vits å gi et smil til en forbi passerende, si hei til hun i kassa på butkken?

gerdmarie2011-06-20 17:21
Antall innlegg: 265

Angelbaby - Det var en viktig påminnelse å få. Takk

Sunshiine772011-06-20 17:26
Antall innlegg: 30

Jepp...angelbaby...vi er alle like mye verdt. Tror vi heller sammenligner menneskene m femtilappen enn m osten, eller snømannen.

Og sier snømannen hvordan verden er? Mener du virkelig at noen er mindre verdt enn andre, HoggeStabbe?

Snømannen2011-06-20 19:25

Eksemplet er bare tull. Eneste grunnen til at noen vil ha en krøllete 500-lapp er fordi de kan handle med den.

"Jeg mener fortsatt alle er like mye verdt" - virkelig? Inkluderer dette Ghadaffi og massemordere? Det finnes ingen måte vi kan prioritere hvem vi skal redde ut av et brennende hus eller hvem som skal opereres først etter en ulykke? På engelsk heter dette noe som kommer ut av bakenden på en okse.

At vi skal vise hverandre respekt og at det er noe verdifult i de aller aller fleste er jeg helt enig i. Det er for eksempel trist å se hvordan samfunnet prioriterer ned gamle mennesker.

Men at mine nærmeste står meg nærmest og at jeg mener det er viktigere å ta vare på dem enn andre vil jeg likevel påstå. Jeg ser faktsisk forskjell på mora og en hvilken som helst kineser.

En påstand er ikke sann fordi om den er rosa og velment. Kanskje jeg ble mindre verdt nå som jeg er litt usympatisk?

Anitapita2011-06-20 19:46
Antall innlegg: 163

Jeg syns denne historien er fin jeg! Skjønner poenget ditt, Snømannen, men du er vel like glad i en søster selv om hun er rynkete, en gammel venn til tross for at han satt inne tre uker etter en tåpelig feilvurdering, en datter som har vært så uheldig å få MS...?

Rosa og velment, javel, men prinsipielt en flott "til ettertanke"-sak i en verden der ordet sorteringssamfunn til stadighet står på dagsordenen.

thegjers2011-06-20 21:37
Antall innlegg: 7

Sånn er det Jesus ser på oss, uendelig mye verdt!:)

Snømannen2011-06-20 21:42

Ja, Anitapita det er sant. Og, ja, det er alt for mange som ser på medmennesker som bruk og kast og behandler dem forskjellig ut i fra utseende eller om de er til nytte eller ikke. Sorteringssamfunnet suger.

Scrabla2011-06-20 21:45
Antall innlegg: 2275

"uansett hvor stygg, skitten og ødelagt av livet noen er, så er han eller hun fortsatt like mye verdt!!

Stygg - skitten og ødelagt av livet kan vi være noen og en av oss Snømannen.

Angelbaby - Ikke medlem lenger2011-06-21 11:40

Snømannen;) Du kan være så usympatisk du bare vil....synes ikke du er mindre verdt av den grunn....;)
Scrabla: "liker" din kommentar:)

Sanka2011-06-21 13:02
Antall innlegg: 32

Dette blir handlende mer om menneskesynet til de forskjellige, enn poenget til eksempelet til Angelbaby..
Som sykepleierteoretiker Joyce Travelbee sa: Ethvert menneske er unikt, uerstattelig, enestående og forskjellig fra alle andre som lever og har levd.
De fleste mennesker har feil og mangler, men menneske er man uansett.
Jeg ser forøvrig også poenget til Snømannen - jeg ser ikke på f.eks. pedofile, massemordere / mordere som enestående og unike mennesker, og jeg hadde definitivt ikke opptrådd rasjonelt med hensyn til det overnevnte dersom et annet menneske med vilje hadde vært skyld i at f.eks. barnet mitt hadde blitt skadet på noen måte.

Men jeg syns alllikevel at eks. til Angelbaby viser at man må ha omtanke for fler enn de nærmeste - det skal ikke alltid så mye til for å gjøre dagen til noen andre om til noe positivt.

:)

Snømannen2011-06-21 16:37

Nei det var ikke poenget mitt. Jeg tror det er noe unikt og vakkert også i mordere og pedofile.

Joyce den travle bien sier det bedre enn mange. Dette er jeg enig i. Mye bedre formulert enn å påstå at alle mennesker er verdt 500 kroner.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?