Spillrom
Sjiraffen | 8 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 8 |
Mobilspill
Pågående | 8 329 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
terø | 2011-09-20 16:09 | |
![]() | Plukke bær I dag har jeg vært på tyttebærtur. Tidligere har jeg plukket multer. Har solbær og rips i hagen. Plukker du bær ? | |
Happy4You | 2011-09-20 16:16 | |
![]() | ja jeg pleier å plukke blåbær, men har plummetre (*2) & epletre i hagen :)! | |
Snømannen | 2011-09-20 17:11 | |
![]() | Hva får du hvis du krysser en polakk og en blekksprut? | |
BettyBlue | 2011-09-20 17:13 | |
![]() | jeg plukker tyttebær, rognebær, aroniabær og korsvedbær. :) hva får man da snømannen? | |
ka-ramella - Ikke medlem lenger | 2011-09-20 17:25 | |
![]() | Jeg har dratt på bærtur, men så har kantarellene fristet mer og jeg har overlatt bærhøsten til de andre. Jeg syns det er synd jeg ikke har bær i fryseboksen nå, som det er i seineste laget ... Det er hyggelig å ha det, men jeg glemmer ofte å spise dem i løpet av vinteren. Særlig er jordbæra lette å glemme fordi de er så uapetittelige når de er helt bløte. Men blåbæra er fine og de er fine å ha i smuldrepaien. : ) | |
Chablis | 2011-09-20 18:10 | |
![]() | Ja, og det er moro! Blåbær, bringebær og multer. Og sopp, det er utrolige mengder kantareller i skogen i år. Plukket 2,5 kg. traktkantarell på en times rusletur i går ettermiddag. Synes det er synd jeg er så alene i skogen, alle andre går kanskje heller i butikken og kjøper dette? | |
Snømannen | 2011-09-20 18:20 | |
![]() | Det er for vått i år. Det er problemet. Hva du får? En råtass av en bærplukker. Det er det du får. | |
BeeJay | 2011-09-20 18:31 | |
![]() | Ka-ramella, enig i det med bløde jordbær. Men rører du dem friske, så er de finere å ta opp, og dessuten supre i smoothie!:) Er ingen god bærplukker, men har vært superheldig med gode venner som begynte å plukke blåbær til meg da jeg var syk. I år skulle jeg plukke selv, men skadet foten og kan ikke. Dermed kom de jammen med i år også. Neste år kan jeg forhåpentligvis plukke selv. :) Deilig med bær i hagen også...og månedsjordbær i verandakasser. Smaker markjordbær! | |
stumpeguri | 2011-09-20 18:32 | |
![]() | tyttebær i sørkarelen,blåbær i troms,epler i lappeenranta,einerbær i savitaipale..solbær i kemi..multer i tromsø.rips i hagen..jaaa d var alle ...bærslagene æ har plukka i år...i tillegg har æ sanka mye urter deriblant kvann... | |
miamaria | 2011-09-20 18:54 | |
![]() | stumpeguri: hva bruker du kvann til - og hvordan? har store mengder av den lett tilgjengelig. den lukter fristende. | |
sommerfugl | 2011-09-20 18:55 | |
![]() | Plukka med meg en kurv bringebær fra Meny i dag... | |
Gyda Lill | 2011-09-20 18:57 | |
![]() | Aronia i bakgården og tomater i butikken og på marked. Synd få har oppdaget hvor fantastisk aronia er; sylt med kanel, saft, sirup, likør ..... Tomatene blir suupert syltetøy som er superdigg til ost (og det smaker IKKE som ketchup :D) Litt mer sært men har funnet mye bra matblekksopp utenfor en kirke i Telemark | |
stumpeguri | 2011-09-20 19:12 | |
![]() | miamaria: kvann er en plante som er velkjent hos samefolket.problemet er at du bør være urtekyndig før du plukker den fordi den ligner til forveksling meget på "tromsøpalmen" begge tilhører skjermplantefamilien....t romsøpalmen er meget giftig.sløke er og en variant som ligner kvann.sløke kan benyttes som medisinplante men er ikke like god som ekte kvann....nemlig angelica archelangica....så her MÅÅÅ DU VÆRE VARSOM!!spør helst en urtekyndig :-))kvann benyttes mot forkjølelse,styrker immunforsvaret...øker sexlysten..m.m.......en fantastisk plante..hele planten kan brukes...frø,stengel,rot blader jaa hele planten...kvann har en smak som minner om lakris!! vennlig hilsen stumpeguri | |
stumpeguri | 2011-09-20 19:15 | |
![]() | miamaria: kvann kjennes igjen på blomsterstanden...skjerme n er som en rund ball og på de giftige som en paraply...og bladene på kvann er fingeraktig...se i bøker...anbefales urteleksikon | |
miamaria | 2011-09-20 20:18 | |
![]() | stumpeguri: jeg bor helt i den motsatt ende av norgeskartet (det er oslo som ligger avsides, hehe) mine kvann er strandkvann. tror knapt det finnes tromsøpalme heromkring. blomsterstandene er runde baller, minst like flotte når rimen dekker dem! vi nedkjemper vår strandkvann som et arrig ugress. dette fordi det blir brannsår på huden når solen skinner der kvannens plantesaft har fuktet hud. det er litt historisk sus over kvann for meg, siden en kan lese hos snorre at en norsk konge kjøpte kvannstilker med hjem som gave til sin dronning. dette var visstnok fjellkvann. | |
Cygnus | 2011-09-20 21:01 | |
![]() | Syltede kvannstilker skal være godt! | |
terø | 2011-09-20 22:07 | |
![]() | Som oftest plukker jeg også litt sopp - det blir mest blek piggsopp. De er fine å legge i frysen. Kantareller tror jeg ikke finnes her i traktene, men har plukket litt i Sigdal - for noen år tilbake. Kantareller er de beste!!! | |
solfridpeder | 2011-09-20 23:02 | |
![]() | nå er det sesong for tyttebær og kantareller.oi oi-- | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2011-09-20 23:03 | |
![]() | Bringebær og rips. Og ett og annet blåbær. | |
picassa | 2011-09-20 23:03 | |
![]() | Er det ikke kvann som er et afrodisium?mener det er riktig. I gamle dager ble det gitt til oksene foer parring. | |