Spillrom
| Sjiraffen | 20 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 20 |
Mobilspill
| Pågående | 8 690 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| sommerfugl | 2012-01-27 02:03 | |
![]() | Film- og TV-tabber I kveld så jeg på Blue Bloods på TV2. Episoden begynte med en motevisning hvor et par av modellene gikk i bakken. En av hovedpersonene sjekket hun ene og sa "Oh my God, she's dead!". Det morsomme var at rett før hun konstanterte dette så blunket den "døde" modellen. LOL! Flere eksempler på dårlig redigering? | |
| Siljulius | 2012-01-27 10:46 | |
![]() | Akkurat det med at folk er død osv i tv-serier gjentar seg ofte.. pusting, blunking osv.. kommer ikke på noen eksempler for øyeblikket, men har vært borti en del dårlig redigering der ja :p | |
| snubi | 2012-01-27 11:18 | |
![]() | Noen klassiske tabber er jo filmer hvor handlingen foregår i riktig "gamle dager" og så ser du plutselig et fly på himmelen eller en av skuespillerne har på seg armbåndsur ;) | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-01-27 13:37 | |
![]() | I en eller annen serie døde den vakre, unge blondinen. Familien sto samlet rundt den avdøde i dyp sorg. Faktisk såpass sorgfullt at blondinen selv måtte felle en tåre, der hun lå på likskue. Ingenting å si på innlevelsen da, men gråter de døde, liksom? | |
| bris1 | 2012-01-27 15:23 | |
![]() | Hun var nok ikke kommet helt over på den andre siden, wstine! | |
| harry | 2012-01-27 15:40 | |
![]() | Hmmm ... Tar meg i å lure på hvor populært skuespilleryrket ville vært hvis de måtte drepe en skuespiller hver gang de trengte et lik. Hadde nok blitt lettere å komme inn på dramalinjer og teaterhøyskoler da. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-01-27 16:08 | |
![]() | hmmmm..... en dyp og ekstensiell tanke! | |
| Snømannen | 2012-01-27 16:14 | |
![]() | Sett noen filmer....hvor faktisk hele filmen var en eneste stor tabbe, | |
| sommerfugl | 2012-01-27 16:18 | |
![]() | Men det er da så mange som jobber i produksjonen på disse filmene og seriene. Rart ingen ser det under redigering og gjennomgang! Sånn som når man ser mikrofonen stikke opp av genseren eller kameramannens / kvinnens refleksjon i vinduet eller speilet. Men morsomt å oppdage disse detaljene! | |
| Boubou | 2012-01-29 18:15 | |
![]() | Det er visst laget en hel egen film om tabbene i...var det Titanic mon tro? Men jeg husker bare det som er bra, ler rått en gang og glemmer tabber fort. Kan nok sitte og irritere meg over generelt dårlig håndverk, men sånne enkelttabber får gå :-) Sommerfugl - det er nok noen tabber som blir lagt merke til men som overlever fordi det ikke er rom for å gjøre hele scenen på nytt... | |
| Brunett | 2012-01-29 19:17 | |
![]() | Best at dere lager filmen selv. Da slipper dere sånt:) | |
| Brunett | 2012-01-29 19:17 | |
![]() | evt slutte å se på film/tv | |
| sommerfugl | 2012-01-29 19:54 | |
![]() | Vil ikke slippe, men som tidligere nevnt morsomt å oppdage sånne ting! | |
| sommerfugl | 2012-01-29 20:01 | |
![]() | Mente slutte (å se film/tv - dét er utenkelig!) | |
| BeeJay | 2012-01-29 20:20 | |
![]() | :) En eller annen viking-film med Kirk Douglas - mener jeg - ble skutt ved Sognefjorden. I bakgrunnen kunne man se ei ferje passere ute i fjorden. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2012-01-29 20:35 | |
![]() | Plettfrie kostymer og plettfrie ansikter uten en skramme etter at helten har slåss i flere minutter med skurkene eller vært på vill ferd gjennom ulendt natur , tettbevokst jungel og ville fossestryk, ja da får tenker jeg " er det mulig ????" og skifter kanal... | |
| BeeJay | 2012-01-29 20:43 | |
![]() | Lenge siden...så en film der en gruppe mennesker kjempa seg gjennom jungelen , og mennene så ut deretter. Men den eneste dama i gjengen kom ut derfra med plettfritt , lyst kostyme, perfekt sminke og ikke en flekk på skoene som på ingen måte var egnet til formålet! :) Man finner gjerne parkeringsplasser på første forsøk og man låser ikke biler. Man går til sengs med full krigssminke og våkner med den like plettfri, om man er dame, da. I alle fall på amerikanske filmer. Men det er vel ikke denne slags "tabber" det ble spurt etter. En helt annen historie er oversettelsene....på TV er det vel kanskje verst....gudbedre.... | |
| sommerfugl | 2012-01-29 21:19 | |
![]() | BeeJay - vi bør lage en egen tråd for dårlige oversettelser, men jeg er redd den ville være uendelig! Hørte en gang at oversetterne oversetter feil for å sende en slags kode til kollegaene sine, men jeg har aldri fått bekreftet dette. Og ofte synes jeg det er feil oversatt når det er litt sånn street-English som de tydeligvis ikke lærer på Blindern! | |
| Boubou | 2012-01-30 19:18 | |
![]() | Uendelige tråder er geniale. Jeg starter en. | |
| Actros | 2012-02-06 14:32 | |
![]() | «X-Men Origins: Wolverine» I en av scenene kan man se at Ryan Reynolds har kabler festet til ryggen, slik at han trygt kan gjøre spektakulære hopp. Da Logan går mot den døde kroppen til Kayla, er munnen hennes åpen. I neste bilde, da han skal lukke øynene hennes, er munnen lukket. Etter å ha sett Lohan og Victor under Vietnamkrigen, får vi vite at det har gått seks år. Krigen sluttet i 1975, og filmen kan derfor ikke foregå senere enn 1981. Likevel bruker militæret biler som ikke ble produsert før i 1984. | |