Spillrom
Sjiraffen | 8 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 8 |
Mobilspill
Pågående | 8 640 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
grebhla | 2012-03-18 22:53 | |
![]() | favorisering er det bare meg, eller er det flere som føler at spillet "favoriserer", dvs. har du gjort et godt trekk får du bra bokstaver,- og motsatt og har du først sluttet å få volkaler fortsetter det gjerne i 5 runder. Noen som ser det samme mønsteret? | |
Mirihild | 2012-03-18 22:56 | |
![]() | jeg tror det er tilfeldig, men har opplevd det en del ganger, men ikke etter at jeg har gjort det dårlig.. | |
Ettigrib | 2012-03-18 23:16 | |
![]() | Jeg har en følelse av at spillet alltid favoriserer motstanderen min. Når alt kommer til alt tror jeg det er helt tilfeldig. Noen ganger har jeg kjempeflaks gjennom hele spillet, noen ganger har jeg kjempeuflaks gjennom hele spillet, og noen ganger kan det starte bra og ende dårlig samt vice versa. | |
Arild25 | 2012-03-19 00:14 | |
![]() | Brikkene blir fordelt ved pseudo-tilfeldigheter. Sjekk "Vanlige spørsmål" ;) | |
Seier - Ikke medlem lenger | 2012-03-19 00:27 | |
![]() | Her var det mange rare forestillinger. Utdelingen av brikkene styres av en person som kalles Brikkemajoren (heretter kalt BM), som har ansatt seg selv på åremål uten noen form for støtte i Aftenpostens styre. Grunnet finjuss som vi ikke skal gå nærmere innpå her er det ikke mulig for administrasjonen i Ordspill å sparke BM eller avvikle utdelingsordningen slik nettsiden og spillet i dag er organisert. BM er inkorporert i spillet på en slik måte at han ikke kan eksistere uten Ordspill og motsatt. BM ikke bare favoriserer basert på meritter, men kan styre utfallet av kamper etter humørsvingninger og impulsive innfall. Det er derfor viktig å holde seg inne med BM og holde på hans gunst. Flere kvinnelige ordspillere (og enkelte mannlige) har gått så langt som å ligge med BM for å oppnå gode brikker. For det er nok ikke fordi de synes sexen er så jævla god. Har jeg hørt da... | |
Mirihild | 2012-03-19 00:30 | |
![]() | haha xD | |
bentelu3 | 2012-03-19 01:25 | |
![]() | Tror på favorisering av de med høy ranking i forhold til oss med lav :-) | |
gerdmarie | 2012-03-19 07:07 | |
![]() | Med høy - lav ranking overført til andre spill der tilfeldigheter råder, kan man si at det bare er rikfolk som vinner på bingoer, lotto, extra og andre spill der ferdigheter ikke teller, mens vi andre bare taper penger ved kjøp av spillebrettene? Da må det være mange rikinger i Verdal siden den bygda er så forfordelt på vinnere!:o))) | |
Snømannen | 2012-03-19 08:21 | |
![]() | Her var det mange morsommme diagnoser å stille. ;-) Selv lider jeg av bingofiksering. | |
BowRain | 2012-03-19 08:32 | |
![]() | Man kan jo begynne å lure :) Er mer enn en gang jeg har irritert meg over null vokaler, mens motstanderen med høy ranking kan legge ut ord etter ord som gir svært høye poeng. Jeg kan bytte brikker til jeg er blå i trynet, men får likevel ingen vokaler...så ja, jeg har jammen lurt på om det er en slags favorisering av de med høy ranking :) | |
GreteSB | 2012-03-19 08:35 | |
![]() | Jeg kan trøste deg med, BowRain, at det gjelder for alle, uansett ranking! Tilfeldighetene råder. | |
reckless | 2012-03-19 09:28 | |
![]() | Kjenner godt den følelsen, når bokstavene rotter seg sammen mot en stakkar, som bare vil legge flotte ord. STOPP FORFØLGELSEN AV DE PARANOIDE!! | |
GreteSB | 2012-03-19 09:42 | |
![]() | Når jeg spiller med en av toppene her, kunne det vært fristende å spørre om h*n er god venn med Brikkemajoren, men sannheten er at h*n er mye flinkere enn meg til å bruke de bokstavene h*n får tildelt. | |
terø | 2012-03-19 10:41 | |
![]() | Alle snakker om å ikke få en eneste vokal, men det er like håpløst å få bare vokaler. Eller å få både konsonanter og vokaler med med bare verdi 1. Det blir stort sett lite poeng ut av det. | |
Burly | 2012-03-19 10:53 | |
![]() | Det virker ganske fjollete å virkelig tro at brikkene leveres ut etter plan! Selv om alle nok opplever brikkemajoraktige nedturer! | |
Mariann33 | 2012-03-19 11:21 | |
![]() | Ha ha ha, dette var jaggu morsom lesing. Dagen ble plutselig lysere, selv med barn med omgangssyke... :( | |
Eastwood | 2012-03-19 11:26 | |
![]() | Føler det er ganske tilfeldig på ordspill. Men på wordfeud er det ikke tilfeldig. Hver gang jeg får I`er på WF kommer de resterende I`ene som er igjen rett på mitt stativ. Jeg har lært meg at hver gang jeg får I må jeg bruke den med en eneste gang. Hvis ikke blir jeg sittende med mange I`er. En annen ting med WF er at jeg i ekstremt lange perioder slår hvem som helst (fantastiske bokstaver), mens jeg i andre lange perioder taper mot hvem som helst (drittbokstaver). Og da mener jeg lange perioder! WF er i grunn en dårlig "app" med mange "bugs". | |
jwpede | 2012-03-19 12:17 | |
![]() | Verdal er ikke forfordelt på vinnere. Å være forfordelt betyr å ha fått for lite av noe, ikke det motsatte, som noen trur. Med dypsindig språklig hilsen Bobvar | |
Cygnus | 2012-03-19 14:05 | |
![]() | Eastwood - jeg mener bestemt at jeg aldri får en i alene på ordspill - ikke F heller! | |
Snømannen | 2012-03-19 14:27 | |
![]() | Ellers kan det godt hende at brikkemajoren ikke fordeler brikker helt tilfeldig. Det er nemlig ikke lett å lage programvaresnutter, eller maskinvare for den saks skyld, som produserer tilfeldige tall på en god måte. Et av de mere kreative forsøkene beskrives her: en.wikipedia.org/wik...i/ Lavarand | |