Spillrom
| Sjiraffen | 8 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 8 |
Mobilspill
| Pågående | 8 766 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-09-20 15:08 | |
![]() | John Fredriksen www.dagbladet.no/201.../2 3498421/ Det er så mange spørsmål med denne artikkelen. Norges rikeste mann, offentlighetesn John Fredriksen, har økt sin formue på ett år fra 60 til 70 milliarder kroner. Og så er han på Øvrevoll Galoppbane. Det vil si en økning av formuen på i snitt 27 millioner kroner per dag, så er han på galoppbanen og spiller på hest ? Satser han på å bli rik på hesteveddeløp ? Så har han utenlandsk statsborgerskap, tror det er kypriotisk statsborgerskap han har. Bare for å redusere skatten sin. Greit i noen år da, kanskje, men er det ikke på tide å gi løitt tilbake til samfunnet i form av skatt John. Men du blir kanskje lykkeligere av å ha en formue på 70 milliarder enn 68 milliarder ? | |
| Valpen | 2012-09-20 17:58 | |
![]() | Vås og misunnelse var dette her ! | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-09-20 18:47 | |
![]() | Så Valpen du mener at de med enorm formue ikke skal bidra med sin formueskatt til samfunnet ? i dette tilfellet 770 millioner kroner som kunne gitt bedret livskvalitet til mange syke ? nei egoisme kaller jeg Fredriksen sinm holdning. | |
| picassa | 2012-09-20 20:28 | |
![]() | Enig med valpen,jeg. | |
| Cygnus | 2012-09-20 22:21 | |
![]() | Det latterlige er alle de som klager over Norges fryktelige kultur (som ødelegger forretningene) - Rimihagen og Fredriksen, f eks - merkelig at de har klart å bli milliardærer (FØR flytting til Kypros, etc) | |
| Flixflax88 | 2012-09-20 22:30 | |
![]() | Det merkeligste er vel at de som har noe imot rimihagen er samme menneskene som handler på Rimi! Handler man på rimi så stemmer man på rimi! Kjøp lokalt om du ikke ønsker disse kjedene! Enkelt og greit | |
| Lene T | 2012-09-20 22:38 | |
![]() | Skal vel ikke se helt bort fra at John Fredriksen og hans "like" tilfører det norske samfunnet noen verdier likevel... Enig med valpen. Typisk norsk å være misunnelig. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-09-21 10:11 | |
![]() | Så om man er kritisk til skatteflykninger så er man automatisk missunnelig. Bare tøys og tull. Selv tilhører jeg den rikeste prosenten av befolkningen og har av den grunn ingen grunn til å være misunnelig. | |
| frubacon | 2012-09-21 10:39 | |
![]() | Hvis alle kjøper et tankskip og to , og blir statsborger i Kypros:-) | |
| terø | 2012-09-21 10:39 | |
![]() | Å tro at man er "Kongen på haugen" - og lider av gjerrighet og grådighet - det gjelder vel noen og hver, eller? Ska' ha. ska'ha, ska'ha. Ellers kan folk bruke penga sine til hva man vil for meg! | |
| gompedyret | 2012-09-21 11:04 | |
![]() | Et fellestrekk ved Norges rikeste er at de er knakende flinke til å kare til seg saker og ting. Disse sakene og tingene kan så klart variere noe voldsomt fra riking til riking, alt fra å knabbe sukkertøy fra unger via en solid mengde juridiske og skattemessige krumspring til å faktisk anlegge og utvikle gode forretninger og bedrifter som så ansetter og livnærer en god gjeng med folk. Det største problemet med akkurat denne landflyktigheten til John Fredriksen er nok at den er så fordømt synlig og så lettfattelig at selv enkle sjeler forstår hvordan og hvorfor uten å måtte klø seg til håret sier god dag. Utover det er vel egentlig mitt inntrykk at han alt i alt ikke er noe verre eller bedre enn resten av rikingbanden i Norge når det gjelder å bidra til samfunnet. | |
| Snømannen | 2012-09-21 12:10 | |
![]() | La oss lage en liste over rikinger vi ikke liker: John Fredriksen Kjell Inge Røkke Gompedyret hvem fler? | |
| terø | 2012-09-21 13:22 | |
![]() | Onkel Skrue! | |
| Cygnus | 2012-09-21 14:08 | |
![]() | Jeg forstår aldri denne hangen i Norge til å rope 'misunnelse' dersom en kritiserer noe elller noen! Er det typisk norsk å rope Misunnelig, misunnelig??? Fixflax - jeg ville ikke drømme om å handle på Rimi! Men kanskje de som gjør det VIRKELIG har grunn til å klage! | |
| Lene T | 2012-09-21 14:56 | |
![]() | Jeg mener på ingen måte at "rikingene" ikke skal betale skatt. Tvert i mot! Er det noen som skal det er det vel dem! Men jeg syns det er en litt pussig tendens i norsk debatt som indikerer at den eneste måten å bidra økonomisk til "samfunnet" på er å betale skatt. AS Norge trenger i aller høyeste grad verdiskapning i gründerne, de visjonære bedriftslederne-/utvikler ne og de vellykkede selskapene med dertil holdne ledere. Vi overlever ikke hvis alle jobber i offentlig sektor. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-09-21 15:22 | |
![]() | Det jeg mener at når man har opparbeidet seg en stor formue godt hjulpet av å være i landflyktighet i noen år, så synes jeg det bare er rimelig å hevde at da bør man være med på å dra samfunnslasset i det landet man har vokst opp i og bodd i i mange år. Norge har mange milliardærer som velger å skatte til Norge istedet for å flykte til kypros, monaco ol.. Samtidig mener jeg også at beskatningen ikke bær være slik at den hindrer bedriftsetableringer og bedriftsekspansjoner. Imidlertid John Fredriksen er en steinrik mann, han begynner å bli gammel, på tide å skatte litt mer ja .... | |
| bearo | 2012-09-21 16:18 | |
![]() | Kva er det som er så forferdelig med Rimi då? | |
| nabodama | 2012-09-21 16:47 | |
![]() | Ja hva er så galt med Rimi ? Er feks. bedre å gå på ICA og betale 5-10 kr mer for akkurat den samme varen fra samme produsent ? Og hva med Rema ? Er den også bannlyst av fiffen ? | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-09-21 16:49 | |
![]() | Rimi og Rema; hva er problemet? Gangbare butikker, spør du meg. Høyere etikk og moral på Kiwi, obs!, Prix, Ica, Spar osv osv? | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-09-21 17:01 | |
![]() | Poak meg om eg tek feil, men kva har desse butikkane med JF å gjere ? | |