Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 766

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
JamesO - Ikke medlem lenger2013-02-23 00:22
Antall innlegg: 2649

Farris fra Ringnes
Kjøper en del vann med kullsyre. Farris er jo et kjent merke. Et annet kjent merke er vann med kullsyre som heter Euroshopper som man kan få kjøpt på Rimi.

Men jeg synes smaken av Farris er dårlig, det gjelder alle Farrissortene, smaker liksom litt av møkk og kvalmt og lite oppfriskende rett og slett. Derimot så smaker Euroshpper vann m kullsyre friskt og godt. Og dette gjentar seg hver eneste gang jeg kjøper Farris og Euroshopper.

Synes rett og slett a det er underlig at et såkjent merke smaker så kvalmt. Så jeg lurer på om andre er av samme oppfatning.

Selv mistenker jeg at vannet i Farruis som brukes der er av dårlig kvalitet. Har tenkt på at vannet som her brukes er renset avfallsvann, men det virker jo helt sprøtt om så skulle være tilfelle, uansett så smaker det som renset avløpsvann.

Hva mener andre om Farris sammenlignet med andre merker ?

wstine - Ikke medlem lenger2013-02-23 00:32
Antall innlegg: 2369

Jeg har aldri smakt renset avløpsvann. Helt sprøtt, men det er tilfelle.

kuami2013-02-23 01:52
Antall innlegg: 586

Farris har mye (for mye) kullsyre, synes jeg, og smaker salt.

ljusnan2013-02-23 06:34
Antall innlegg: 175

Smaken er som baken - Jeg liker Farris p.g.a salt smak og mye kullsyre.

JamesO - Ikke medlem lenger2013-02-23 08:45

Det er vel denne Farriskilden som har endret kvalitet opp gjennom årene. Syntes Farris smakte noe anderledesog bedre for mange år siden: Fra wikipedia:

Mineralvannet tappes fra en grunnvannskilde nedenfor Bøkeskogen, og har sitt opphav i regnvann som filtreres gjennom morenemateriale.

no.wikipedia.org/wik...ne ralvann)

JamesO - Ikke medlem lenger2013-02-23 08:50

Renset avløpsvann er sikkert drikkevannsmuligheter flere steder i den industrialiserte urbane verden, i alle fall så kommer det til å bli slik.

nalo2013-02-24 10:22
Antall innlegg: 356

Farris er naturleg mineralvatn, smaken kjem av mineralane som naturleg er i vatnet og er ikkje tilsett.

no.wikipedia.org/wik...ne ralvann)

Smaken er som baken - delt.

nalo2013-02-24 10:40

PC-en står her og surrar, sida var ikkje oppdatert, så eg svarte på noko som allereie hadde fått eit svar....

Drikk reinska avløpsvatn når eg er i England, heilt ufarleg, men ikkje spesielt godt, emment, flatt med hint av klor. Kan ikkje samanliknast med Farris, som er eit friskt og oppkvikkande vatn - etter min smak.

JamesO - Ikke medlem lenger2013-02-24 11:35

Ok. Ta og kjøp andre sorter vann tilsatt kullsyre nalo, kom tilbake så til denne tråden og sammenlign ærlig hva du mener.

nalo2013-02-24 11:49

Kvifor kjøpa vatn på flaske når eg får det beste vatnet i springen? Kjøpevatn brukar eg berre når eg er på reise og det er greit å ha ei flaske vatn for handa, med eller utan kolsyre. Inga stor sak for meg dette, JamesO.

JamesO - Ikke medlem lenger2013-02-24 12:03

Ok. Forøvrig må vi være klar over at absolutt alt drikkevann, (som i de absolutt alle fleste tilfeller 99,99999..% ikke er renset 100% til rent H2O )enten det er fra springen eller vann tilsatt kullsyre kjøpt i drikkevannsfløasker ,alle ulike merker, er tilsatt mineraler fra naturens side og altså ikke naturlig tilsette mineraler.

Det er med utgangspunkt i dette, jeg setter frem påstanden: Farris smaker for meg kvalmt .

Er det andre som etter sammenligning med andre tilsvarende drikkevæsker, har samme oppfatning ?

JamesO - Ikke medlem lenger2013-02-24 12:04

..skal stå i linje 5 ... altså ikke KUNSTIG tilsette mineraler .

bris12013-02-24 15:30
Antall innlegg: 2601

Det er underlig å lese at du gjentatte ganger kjøper Farris, til tross for at du allerede har konkludert med at drikken ikke tilfredsstiller din gane. Å framsette en "påstand" om at Farris smaker - for deg - kvalmt, gir ingen mening. Ingen kan imøtegå en slik påstand. Den er og blir subjektiv. Mitt råd til deg er ganske enkelt: slutt å drikke Farris! Ingen tvinger drikken på deg.

badenymfe2013-02-24 15:47
Antall innlegg: 48

Jeg drikker "billigvann" med kullsyre fra First Price og synes den er best. Men som det ble påpekt flere ganger her: smaken er som baken og den er delt...

wstine - Ikke medlem lenger2013-02-24 16:01

For min del styrer jeg unna produkter jeg ikke liker. Gir de ikke en sjanse 2 eller 3 engang. Knallhardt og hjerteløst antagelig, men det er nå meg da.....

JamesO - Ikke medlem lenger2013-02-24 16:29

Det ligger jo implisitt her i innleggene mine at jeg kun har kjøpt Farris for å teste (gjentar: teste) smaken en del ganger basert på undringene 1. at det er merkelig at et så kjent merke har en så dårlig smak, 2. at jeg syntes Farris smakte bedre for flere år siden.

Selvsagt kjøper jeg ikke Farris lengre annet enn med større tidsrom mellom hver gang for på nytt å teste smaken.

NB fra ordboka:
kverulant :

kverulant m1

(fra mlat se *kverulere)
1 person som stadig klager og føler seg forurettet, trettekjær person, kranglefant

:)

wstine - Ikke medlem lenger2013-02-24 17:22

Selv når du dumper borti råtten fisk, prøver du igjen og igjen..... Den skal du ha.....

Snømannen2013-02-24 17:40
Antall innlegg: 1556

Imponerende at du klarte å fiske så mange svar på en så tåpelig påstand. Folk bare VIL gå på limpinner.

bris12013-02-24 17:47
Antall innlegg: 2601

Elsker limpinner, Snømannen. Eneste måten å få folk til å trampe enda hardere i klaveret ;-))

wstine - Ikke medlem lenger2013-02-24 17:50

mmmm...... smaken av limpinner ;-)
Limpinner og limpinner du, frosty....

Jeg for min del får betalt for å delta i forumet.
- hva får jeg for det da, spør jeg
- en flaske norsk potetsprit, svarer ordspill
- ok da, nikker jeg

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?