Spillrom
| Sjiraffen | 10 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 10 |
Mobilspill
| Pågående | 8 762 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Red - Ikke medlem lenger | 2013-03-31 21:03 | |
![]() | Tror nok det er andre enn berita som snur ting på hodet. Å spille på fordommer og stereotypier mot bønder og bygdefolk, vitner om liten\innsnevret horisont. Om Otto Jespersen evner å lage god humor med utgangspunkt i bygdenorge,skal man kanskje ta dette for hva det er, (humor)og ikke for hva det ikke er : Fakta. Tenker ennå med stolthet tilbake på Berntsen som i sin tid kalte en snobbete,britisk minister for "Shitbag"......Vurderer sterkt å stemme Sp for andre gang i mitt liv til kommende valg. Så takk,Arnstad for likefrem og uredd twittring,eller facing eller hva det nå enn var :) | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-03-31 23:38 | |
![]() | Den, som kun tar spøg for spøg og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt. Piet Hein noko å tenkje på berita? | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2013-03-31 23:47 | |
![]() | Ja til Sp-statsminister. Ola Borten Moe får topp jobb i oljebransjen om ikke lenge. Han ofrer verdens miljø for egen yrkeskarriere. | |
| Niillas | 2013-04-01 00:59 | |
![]() | Piet Hein kan jo vera kjekk å misbruke dersom ein ikkje ønskjer debatt om det ein slengjer ut? | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-04-01 10:26 | |
![]() | ah Niilas! Long time... Debatt om bondestanden ja......i sinn alminnelighet, og ellers bondestandens slette dyrehold enten det gjelder sau eller pelsdyr. Og rovdyrpolitikk! Det må da være blant de mest ihjeldebatterte temaene her inne. Og litt sidemålsdebatt i samme slengen. Men gjerne for meg, tar kjapt en runde til, og en til..... på oppfordring fra Niilas?! (oi oi Berita.....) Og snart er det valg! Ellers; opp med humøret niilas! Ja,husk nå hva salig Piet Hein sa; Den, som kun tar spøg for spøg og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt. ;-) | |
| AaseB | 2013-04-01 10:40 | |
![]() | Må sanneleg si fleire her har ein glimrande sans for humor og at satiren er sylskarp. Sansen for å bruke ordtak på rett plass vitnar om stor presisjonsevne. Imponerande er det! Vil i tillegg nevne at bøkar skrivne av VG-redaktørar bør sjølvsagt leggas til grunn for all samfunnsforståing. "" "" "" "" "" "" *Blååås* "" "" "" "" "" | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-04-01 10:51 | |
![]() | ah Aaseb! Ingenting engasjerer mer enn pirking i landsbysjela ;-) | |
| berita | 2013-04-01 10:54 | |
![]() | Jeg innrømmer at jeg ikke helt fatter hva "(oi oi Berita.....)" skal si meg her, men jeg tror jeg har en viss peiling på forskjellen på saklig debatt og stadig gjentatt latterliggjøring. Det siste blir ikke mer spiselig om man gir det andre og vakrere navn. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-04-01 11:49 | |
![]() | wstine du virker å ha oppfantasert en helt egen landsbysjel som kun virker å være et produkt av dine egne fordommer. Alle drømmer om å bo på landsbygda. her er det ofte flere hundre meter mellom husene og man bor ikke vegg i vegg med ungdommer som fester til kl 6 på morgenen. Å bo på landsbygda er en drøm for mange og skal drømmen bli oppfylt så hjelper det ikke akkurat å drive med hån og narr av landsbygda. Da har nemlig toget forlatt perrongen og man kan bare skimte lykken i det fjerne. | |
| Snømannen | 2013-04-01 13:23 | |
![]() | Temaet for denne tråden er ikke hån og narr av landsbygda. En minister som vel mange mener representerer bøndene har hvis offentlig forrakt for hovedstaden. Det er temaet. Som borger i denne byen reagerer jeg på at en person i en såpass viktig posisjon innehar såpass primitive og grumsete holdninger som jeg tror hun deler med ganske mange andre på landsbygda. Det er et stort samfunnsproblem. Ikke om hvor fortreffelig bondelivet er. Hadde hun kommet med lignende utfall mot andre grupper, som f eks innvandrere, hadde det blitt langt mer støy. Jeg hadde forventet at noen sto opp for byen og bylivet. Vi kan da ikke la Lillebjørn stå alene på barrikadene? Jeg tror bøndene er landets nest-mest subsidierte yrkesgruppe (etter jounalister). Distriktene mottar ikke bare store summer i direkte overføringer men det er også bakt inn skjulte støtteordninger omtrent over alt ellers også (I NRK-lisensen, veiavgiften, portoen, melkeprisen, etc.). Hva om Arnstad i stedet viste offentlig forståelse og respekt for dem som finansierer hennes gode liv på landet. Når det gjelder den såkalte hånen av bondestanden er det vel nok å vise til Ludvig Holberg og en og annetn gammel russisk, romersk eller kinesisk forfatter for å sannsynliggjøre at det faktisk er et reellt grunnlag for dette og har vært det lenge. Hvor finner jeg Marit Arnstads unnskyldning til Osloborgerne? | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-04-01 13:54 | |
![]() | Snømannen , du må ha klart for deg at om man sier bøndene er subsidierte så er jo alle offentlige ansatte i kommune, fylke og stat omtrent 100% subsidierte. De offentlige ansatte produserer stort sett ingen ting som forbrukeren betaler for direkte til den offentlige ansatte, og dermed må de offentlige ansatte få pengene sine fra staten, ergo 100 % subsidiert. Bøndene derimot er bare 70 % subsidierte. Det finnes vel knapt noen lovlydige borgere som bor sentralt i Oslo som er over 40 år som ikke drømmer om å få bo på landsbygda, som drømmer om å få slippe nærheten til eksos, trafikkstøy og kriminalitet, asfalt og usynlighet i menneskevrimmelen. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-04-01 13:57 | |
![]() | Jeg sier ikke Fuck Oslo , så frekk ville jeg aldri vært, når jeg tenker på Oslo så vil jeg bare forbarme meg over de som bor der. Og dette virker vel også frekt å skrive, men det er sant. | |
| bris1 | 2013-04-01 14:20 | |
![]() | Og den som ikke nå skjønner at JamesO er kvalifisert til å uttale seg på vegne av både bygdefolk og byfolk må skjerpe seg, altså. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-04-01 14:30 | |
![]() | hehe :-) Ja, aaseb og niilas? Er JamesO kvalifisert til å uttale seg på vegne av bygdefolket? Nikker dere samtykkende og fornøyde? På vegne av småbybefolkningen gir jeg meg ende over. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-04-01 14:41 | |
![]() | Har bodd på bygda i mesteparten av mitt liv og deltatt i livet her så jeg er nok mer enn nok kvalifisert. Jeg har studert ved universitetet i Trondheim i 5 år og arbeidet der i 1 år. Jeg har bodd og arbeidet i andre storbyer i flere år. Jeg vet hva jeg snakker om. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-04-01 14:49 | |
![]() | Man kan også få for mye av det gode, sa bonden, han fikk møkkalasset i hodet. Norsk ordtak, eller kanskje det var Piet Hein? | |
| berita | 2013-04-01 15:07 | |
![]() | Skynder meg å informere om at selv om jeg har bodd omtrent like lenge på landsbygd som i by (Trondheim og Bergen), snakker jeg ikke på vegne av andre enn meg selv. Og hvilket poeng du prøver å belyse med ditt siste ordtak, er jeg for enfoldig til å forstå, wstine:-). | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-04-01 15:17 | |
![]() | bris1 og jamesO: jeg skynder meg å informere dere om at berita, som har bodd både på landsbygda og i byen, snakker kun på vegne av seg selv. Så hvis alle kunne være litt vennlige her nå; ikke generaliser i hytt og pine, i by og land. Da har vi det bare gående; tenk hvordan det blir hvis alle ordspillerne skulle ramse opp hvor og hvor lenge de har bodd hhv i by og land. Fint at du tok poenget med ordtaket, berita. Som jo er helt uten mål og mening. Da er vi litt på bølgelengde, liksom. | |
| bris1 | 2013-04-01 15:35 | |
![]() | Det er så herlig ;-)) Nå skjønner jeg hvorfor jeg forstår trøndere - spesielt folk fra Trondheim - så godt! Jeg som har bodd flere år i Oslo.... | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2013-04-01 19:13 | |
![]() | Ideelt ville jeg bodd 1 mnd i byen og 11 mnd her på landsbygda hvert år. Variasjon er best. Lurer på om det finnes noen slike husbyttesider på internett ? | |