Spillrom
| Sjiraffen | 14 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 16 |
Mobilspill
| Pågående | 8 589 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2019-08-08 21:49 | |
![]() | Ja Ordputter, gå nå inn på profilene og se hvem som har flest avbrutte spill.... | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-08-08 21:49 | |
![]() | Hehe- Saltdalsgnomen spiller et lite skuespill! - Nei Ordspill betyr da ingenting! Artig den. | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-08-08 21:53 | |
![]() | Prøver å bruke minst mulig tid på de som avbryter spill eller kommer med kommentarer som er forstyrrende under spillet; eller begge deler. Men de er i mindretall heldigvis. Så la oss glede oss over at de fleste ikke tenker som Nabodama2. | |
| bris1 | 2019-08-09 09:09 | |
![]() | Nå når dere er så godt i gang, Ordputter og Talienxxx, kan dere også ta for dere moral/ryggrad/sportsånd hos spillere som - passer gang på gang, til tross for at det åpenbart er mulighet for å legge ut - sperrer alle spillemuligheter videre så snart de har fått poengforsprang - legger umulige bokstavkombinasjoner tre ganger på rad slik at turen går til motspiller (litt mer subtilt enn passing) osv. Eller hører dette ikke hjemme i denne tråden ut fra spørsmålet trådstarter stiller? Kanskje burde en av dere starte en sjikanetråd hvor dere kan denge løs på andre og velte dere i egenrettferdighet ut fra teorien om at dere setter standarden for spillemoral og bruk av forum? Registrerer at nabodama ikke har fått svar på spørsmålet. Jeg vet ikke svaret, men noen gjør det forhåpentligvis. | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 09:51 | |
![]() | Jeg registrerer at mange irriterer seg over andres spillestil, jeg synes det er viktig å spille sitt eget spil og ha det kjekt. Er det noen man ikke vil spille med kan man si nei når man blir invitert. | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 09:58 | |
![]() | God morgen tante Sofie Bris1. Det var godt du kom på banen. Det var liksom noe som manglet :-). Jeg vet heller ikke svaret på nabodamas spørsmål. Da er det bra vi holder tråden i gang, tilfelle noen vet svaret og kan hjelpe til. Ps Bris, fint at du fullførte innlegget ditt, og ikke brøt underveis, for vi liker ikke avbrutte innlegg heller, gjør vi vel? ;-) | |
| GreteSB | 2019-08-09 11:11 | |
![]() | Nabodama2: Du kan lese alt om ranking her: www.ordspill.no/rating/ Det spiller inn hvordan ranking du og motspiller har i utgangspunktet, spiller du og taper mot en med høyere ranking får du mindre rankingtap enn om du taper mot en med lavere ranking. Fra reglene: Hvis du avbryter kampen, regnes ratingen ut som vanlig, men du hvis du får ratingøkning, settes denne til null. Du kan altså aldri øke din rating hvis du avbryter en kamp. Hvis din motspiller avbryter kampen, regnes også ratingen ut som vanlig, men hvis du får ratingminsking, settes denne til null. Du kan altså aldri miste rating hvis motspilleren avbryter en kamp. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 13:57 | |
![]() | Fint at du ga et svar på spørsmålet her, Grete. Det er ferietid, og mange av oss spillvertene ferierer om dagen nå, så det er ikke alltid det går like fort å få svar på ting man spør om. Så da er det fint at noen andre svarer for oss. Og ellers oppfordrer vi på generelt grunnlag til å utvise litt godvilje når noen spør om noe her i forumet. | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 18:08 | |
![]() | Jeg synes Taliaenxx og Ordputter skylder nabodama2 et beklager. Hvis man har en forskjellig oppfatning om hvordan ting bør være, er det ikke nødvendige slå den som ligger nede. nabodama2 stilte kun et spørsmål, og det noe vi må sette pris på. | |
| nabodama2 | 2019-08-09 18:11 | |
![]() | GretheSB - takk for svar :-) | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 18:41 | |
![]() | Klunk: Ligger nabodama nede? Lå nabodama nede da h*n stilte spørsmålet? Hvor har du det fra? Et beklager? Det er ikke til å tro. Offermentaliteten sprer jammen meg om seg. Krenkelikrenk. Det er til å flire seg halvt i hjel av. Men jeg beklager virkelig at vi er der, i offerrolleland........... | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 19:49 | |
![]() | Uff ja, det er ingen som angriper Nabodama2 her; vi bare reagerer på at hun virker helt likegyldig når det gjelder å avbryte spill. Og hvorfor blande inn spillestil? Det er jo to vidt forskjellige ting. Å avbryte et spill kan ikke kalles spillestil akkurat... | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 20:01 | |
![]() | Hun ligger nede i den forstand at hun stiller et ærlig spørsmål som noen krenkelikrenkere får litt mat. Det er vanskeligere å være ærlig enn å angripe. Men jeg respekterer at du synes det er feigt å trekke seg, det er bare måten du og ordputter argumenterer på jeg ikke liker. | |
| Cygnus | 2019-08-09 20:10 | |
![]() | Jeg synes ikke nabodama ble angrepet. Jeg synes også at å gi opp er usportslig. (Og Bris, dine sammenligninger synes jeg ikke er parallelle - det er er lov, selvsagt, å gjøre det en kan for å vinne, men å gi opp er noe helt annet). I tillegg til at det virker usportslig, så er det utrolig kjedelig for motparten som ikke vet om vedkommende forsvant av tekniske grunner eller hva. | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 20:21 | |
![]() | Av en eller annen grunn så synes hun tydeligvis at det er helt greit å avbryte spill når hun ligger en del/mye under i poeng. Det fortjener et ærlig svar; ikke et likegyldig svar. Det er ingen som er tjent med at folk får "forståelse" når de avbryter spill. Jeg fullfører spill uansett, selvfølgelig. Og nei, det er ikke aktuelt å spille mot en som avbryter gang på gang. | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 20:42 | |
![]() | Ofte når det skjer ting som oppfattes som usportslige innen konkurranser, er det reglene som ikke er gode nok mer enn at aktøren er usportslige. Det er faktisk ikke ulovlig å avbryte et spill. Jeg velger å respektere andres måte å spille på, det er bare dem selv som taper på det. Ingen spillere som jeg spiller med vil få kritikk av meg for måten de spiller på så lenge det er lovlig. Jeg reagerer mye mer negativt på distraherende chatting i spiller, men da lar jeg heller la være å spille med dem det gjelder. | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 20:48 | |
![]() | Ulovlig å avbryte, klunk? Ærlig talt, er det noen som mener det? Men nå skal miss krenkelikrenk på Sigrid~konsert, så da blir det stille en stund. Hei så lenge 😃 | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 20:55 | |
![]() | Og jeg skal se på Liverpool :) | |
| bris1 | 2019-08-09 21:10 | |
![]() | Cygnus, det er din objektive mening. Hadde det vært mot reglene å avbryte et spill, så hadde det selvsagt ikke vært mulig. Jeg pleier ikke å avbryte selv, så det er ikke grunnen til at jeg tok til ordet. Det er bare slik at noen ganger reagerer jeg på hvordan enkelte opphøyet seg selv moralsk på andres bekostning. Og det er min rett. Hilsen tante Sofie. | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2019-08-09 21:16 | |
![]() | Godt sagt bris1 | |