Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 619

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
andermg - Ikke medlem lenger2009-07-18 00:45
Antall innlegg: 212

med andre ord: Jeg støtter Cammies innlegg (og dere andre som eventuelt har kommentert det samme:) )

(ja, jeg hoppet rett til siste side uten å lese alle innleggene, så sløv er jeg:) )

Snømannen2009-07-18 01:14
Antall innlegg: 1556

bra innlegg.

enhver får spille som de selv vil. hvis man har problemer med dette tenkt etter.

noen definerer reglene. det står fritt å agere innenfor disse. hvis man ikke liker noe --> forandre reglene

jernline2009-07-18 02:13
Antall innlegg: 7

Veldig nyttig å få litt innsikt i strategien! Gjør det hele litt mindre mystisk...

tombola2009-07-20 23:57
Antall innlegg: 232

Rankingen spiller nok en stor rolle, avgjør hvem som vil spille med deg - og dessverre? hvem du vil spille med.

Jeg har lurt på hvorfor vi i praksis ikke ser urankede spill utenom turneringene.

Oppfordrer de som 'ikke er i form', og de som har lyst til å slappe av med et spill med en likesinnet: Spill uranket!

sovi2009-07-21 21:15
Antall innlegg: 58

Takk for innlegget, LoboTommy. Interessant.

Holger2009-07-22 09:43
Antall innlegg: 230

"Ulv i fåreklær" var fin, HanneH (Lobo = ulv). Tilsiktet?

Seierherren, sjekk statistikken vår ;)

HanneH2009-07-22 10:22
Antall innlegg: 2290

Holger, akkurat det du nevner der var jeg faktisk ikke klar over :)
I dette tilfellet blir det vel heller Prügelknabe profilen som blir den ulven siden den sikkert ble opprettet som nr. 2.

Men det var en ting jeg glemte å kommentere som jeg tenkte å nevne. LoboTommy skriver at man bare bør spille mot hver motstander 1 gang når man oppretter ny profil men hvem sin samvittighet skulle det hjlepe på? Føles det bedre for de med doble profiler å slå den samme flere ganger og loppe dem for poeng eller holder det med en gang mot hver?

Jeg oppdaget i alle fall det her en dag da jeg mot normalt glemte å sjekke profilen til en motsonader før han kom inn på mitt spill, (noe jeg gjør helt automatisk når jeg ser det er nye nick) at det faktisk gir en veldig god følelse å vinne over en av de Ulvene også :)
Men det er allikevel noen jeg håper å slippe å møte alt for ofte, må skjerpe meg når det gjelder profilsjekkingen igjen før man starter spill.

1-A - Ikke medlem lenger2009-07-22 10:54
Antall innlegg: 61

En metode for å sikre at hver person har kun en profil er å kreve at man oppgir fullt navn, fødselsdato og mobiltelefonnr. og så kunne vedkommende motta en kode på sms nødvendig for å opprette profil. Imidlertid så koster dette penger og dagens system er det beste. Vi har ingen regler mot at folk kan få ha flere profiler. Så er det ikke sikkert at datatilsynet ville godkjent et slikt opplegg med å oppgi fødselsdato.

Om man ser på debatten i dette forum så virker det som om de som er tilhengere av at folk skal kun ha en profil nesten like opptatt av høy ranking som de som vil ha flere profiler

matias2009-07-22 12:51
Antall innlegg: 1152

Stort sett alle tipsene i del en til trådstarter er jeg enig i, og jeg bruker de fleste selv. Et tilleggstips er å se på tiden. Jeg spiller mye panikk, og ved vanlig spill går jeg 0-1 minutt over tiden. Jeg kan imidlertid bruke lengre tid hvis jeg får mye poeng for det, eller lite tid for å stresse motstanderen. Det siste er ofte veldig effektivt mot treige motstandere, da legger jeg korte ord på veldig kort tid, gjerne umiddelbart etter at motstanderen har lagt.

Jeg orker ikke tenke på hvem jeg burde spille mot, og spiller mot alle. Hvis det går veldig dårlig første gangen, hender det imidlertid at jeg nekter den andre.

HanneH2009-07-22 21:21
Antall innlegg: 2290

1-A, jeg er helt imot at det skal være mulig å ha flere profiler, men foreløpig er det desverre ikke noe i reglene som forbyr det. Men jeg personlig holder meg konsekvent unna spillere med under 50 spilte kamper, det er mitt valg. Men samtidig vil jeg hevde at jeg nok ikke er så veldig opptatt av høy ranking, det er selvfølgelig morsomt å slå sin egen personlige rekord inn i mellom, men ingen nødvendighet, jeg spiller nok like mye uansett. Min rekord er fra den tiden jeg spilte panikkspill, da jeg nå kun spiller lynrask for det meste ser jeg ingen mulighet for å tangere rekorden.

Samtidig kan jeg legge til at akkurat som Matias spiller jeg mot alle uansett ranking, har motspillere fra 400-4000 i rank, så av den grunn bør man heller ikke være så opptatt av rankingen, da man veldig ofte mot lavere rankede taper mest poeng.

Seierherren - Ikke medlem lenger2009-07-22 23:02
Antall innlegg: 104

Holger:

Noe sier meg at jeg tok munnen for full ;)

Glimt752009-07-23 22:39
Antall innlegg: 55

Jeg synes det var mange interessante betraktninger i trådstarters innlegg, men jeg må si jeg synes det er patetisk å spekulere ved å ikke ville starte, eller bare legge forkortelse som førstelegg. Er dette liksom norgesmesterskapet!? eller VM!! OL!!! Det blir jo bare kjipt og kjipe spill, akkurat som tilbakespill i fotball, eller å hale ut tida. Hallo!!! Dette for å komme på ei liste. Latterlig:D Det er vel de samme folka som kaller spillene sine +2034.... Ha, ha... Nei, legg LN og vent. :D:D

baltez - Ikke medlem lenger2009-07-24 03:11
Antall innlegg: 1398

Flott! Her kom det endelig en oppegående fyr på banen!! Kjempeenig, Glimt75...skulle bare ønske det var mulig å sperre ute trådstarter og andre spekulanter...! Dessverre er de mer opptatt av å sperre ute normale mennesker! Det er da tross alt utrolig moro å endelig få makt, når en har blitt mobbet (med god grunn) hele livet!

Torill2009-07-24 10:47
Antall innlegg: 3664

Glimt75 - folk har forskjellig spillestil. Om en person spiller på en måte du ikke liker, om det så er ved å konsekvent starte med en forkortelse eller prøve å få så mange bingoer som mulig - la heller være å spille mot vedkommende neste gang. En helt annen sak er å gjøre slik som trådstarter, å taktisk la være å måle seg mot de andre som er på den rankingen der man selv troner. Dette har ingen ting med spillestil å gjøre, og vi andre er i grunnen helt maktesløse når det gjelder å få gjort noe med det. Annet enn å komme med oppfordringer som det massivt har blitt gjort i denne tråden:

www.ordspill.no/foru...e= -0#38341

....uten at det sålangt har ført til noe. Annet enn muligens å ta vekk det meste av glansen fra en topplassering.

Når det er sagt, så er jeg helt mot mobbing, også av folk som har blitt mobbet før. (Siste var til Baltez.)

Glimt752009-07-24 14:35

Jeg har et annet tips, (inspirert av han som legger fort for å stresse trege motstandere. Morsomt tenkt. Bokstavene hagler på brettet for stakkaren. Huff a' meg)

Men hva med å forbedre denne taktikken ved å i tillegg bruke chatten aktivt for å distrahere motstanderen som sliter med å legge ytterligere! Anbefales :D, særlig mot slutten av spillene! Veien til topp 100 enda kortere!!

Glimt752009-07-24 14:52

Torill:

Jeg tror vi er enige. Likevel synes jeg det å passe første legg (selv om en kan legge et godkjent norsk ord) er å "tøye" regler, fordi dette er slett ikke intensjonen, ikke sant. I fotball er det ikke lenger tillatt å spille bevisst tilbake til en keeper som griper ballen. Hvorfor? Fordi det er kjipt og kjedelig, lite sportslig. Men som du sier; la dem holde på! Æ må berre flir :D

Eller motstanderen kan jo også passe. Til slutt ender kampen 0-0 ;)

Kirsti2009-07-24 17:32
Antall innlegg: 1946

Baltez – det er kanskje en god idé å la være å skrive sinte innlegg i utørst tilstand midt på natten.

Et annet og seriøst ment tips til den som har lyst til å bli god/bedre (enten man med det mener å få høyere ranking eller bare å bli en bedre spiller): Ikke start med for raske spill med mindre du har spilt masse Scrabble fra før og er god på taktikk. Jeg har lagt merke til at mange ferske spillere gir seg i kast med lynrask og panikk med en gang. Det er moro hvis man bare vil spille og kose seg, men antagelig ikke så lurt hvis man har lyst til å bli god, for man skal ha en del trening for å ha full oversikt over brettet i raske spill.

baltez - Ikke medlem lenger2009-07-25 04:19
Antall innlegg: 1398

En annen god ide, istedtfor å konstant plage meg, kunne være å plage juksemakere, løgnere og triksere med topplisten, men jeg har jo skjønt at de er ekstra beskyttet, i likhet med endel andre spillere her inne. Denne siden hadde vært fantastisk hvis den kunne blitt styrt av oppegående mennesker!

LoboTommy - Ikke medlem lenger2009-07-26 07:34
Antall innlegg: 170

Takk for meg.

Ha det bra, alle hyggelige menneskene jeg traff her inne!

matias2009-07-26 10:14
Antall innlegg: 1152

neeeeeeiiiii :'(

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?