Spillrom
Sjiraffen | 4 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 4 |
Mobilspill
Pågående | 8 211 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
HanneIL | 2009-08-06 01:57 | |
![]() | Eg kjem ikkje til å få sove i natt. Viss eg får sove, så kjem eg til å drøyme om den nisseknappen. FINTETE*BZZZ*HAHAHA*LUPE* BZZ*AAAHAHAMOAHHA | |
aura - Ikke medlem lenger | 2009-08-06 07:02 | |
![]() | Er absolutt ingen bedehusnisse, men skulle likevel, av en eller annen merkelig og uforklarlig grunn, ønske at dette spillet kunne være fritt for bannord og kjønnsord, eller "seksuelt antydende ord" som det heter i spillereglene. Kanskje det har med min alder (73) å gjøre. | |
Mary 2 | 2009-08-06 08:05 | |
![]() | Eg har store problem med alle "ufine" ord, så eg legg dei berre viss eg "må", f,eks, viss dei gjev mykje fleire poeng enn andre ord, og då med eit lite stikk av anger eller kva det no er. Det har kanskje noko med alder og oppdragelse å gjere. Eg reagerer når andre brukar dei og, men tykkjer det må vere heilt i orden at folk legg desse orda, så lenge dei er lovlege i fylgje spelereglane. Så får eg for min del leite hektisk etter meir passande ord, det er ein sport det og..... | |
ajnor | 2009-08-06 09:46 | |
![]() | Det hender jeg ser etter andre muligheter enn banne- og kjønnsrelaterte ord, men ser jeg ingen, ja da legger jeg bare ut! Pleier å skrive "sorry" i chatten, og noen synes nok det er greit, mens andre svarer med et ?. Men så lenge ordene står i lista, så er de jo med i spillet! | |
tobbi | 2009-08-06 10:25 | |
![]() | En bedehusnisse fra Flora likte dårlig de "stygge" orda hva kan jeg bruke mon tro på ordspill.no av ordene knulling og hora? | |
Snømannen | 2009-08-06 12:30 | |
![]() | Jeg starter med å legge ord som søt og pen og hyggelig så fortsetter jeg med ord som kino og middag og kveldskos så skriver jeg kjæreste og forelskelse go slikt og så på slutten av spillet legger jeg inn mer sex relaterte ord som pupp og samleie og sex og slikt. Funker hver gang. Ingen blir støtt av det. | |
evajohanne | 2009-08-06 14:32 | |
![]() | Genialt, Snømannen! Hihi! | |
Torill | 2009-08-06 14:43 | |
![]() | Men når du kommer til stadiet for nussing og kosing, hva gjør du da??? | |
HanneH | 2009-08-06 16:47 | |
![]() | Han hopper over nussing og kosing han Torill, går rett på samleie og sex ser du vel:D | |
Snømannen | 2009-08-06 19:39 | |
![]() | å fillern det glemte jeg, men da blir spillene så lange ;-( | |
mariroen - Ikke medlem lenger | 2009-08-06 19:44 | |
![]() | Jeg får lyst til å avbryte spill når det legges stygge ord, unntatt ord med dobbelbetydning, men har aldri sagt noe til motstander. Men synes slike ord blir billige og vitner om lite fantasi. Er vel ikke så mange som bruker disse ordene skriftlig i brev etc? | |
Torill | 2009-08-06 19:55 | |
![]() | Marioren- Skal man på ordspill bare legge ord man ville brukt i skriftlige brev? Jeg ville aldri funnet på å bruke halvparten av ordene jeg legger, hverken skriftlig eller muntlig. Av mange slags grunner, at jeg ikke aner hva de betyr, at de er oppkonstruerte, at de er utdaterte eller i noen ytterst få tilfeller fordi de kunne virke støtende på noen. Men synes det blir vanskelig å bruke det som kriterie, hva man ville brukt i det virkelige liv. Ordlista er som den er, den er lik for alle og det er bare brikker på et brett som gir deg poeng, ikke en samtale du har med motspiller. | |
Torill | 2009-08-06 19:58 | |
![]() | Snømannen - det jeg mente å påpeke er at ordene nussing og kosing faktisk mangler i ordlista! Utrolig nok hoppes det her over et ledd, etter min mening. | |
aura - Ikke medlem lenger | 2009-08-06 20:04 | |
![]() | Helt enig, mariroen. Dette flotte spillet har tatt en trist vending. Har faktisk mistet lysten på å spille videre. Har nå spilt 64 kamper og har ranking på 1516. Jeg synes det er bra tatt i betraktning at jeg ikke har skrevet et eneste fyord. Ikke synes jeg det er hyggelig og ikke ønsker jeg å provosere mine motstandere. Dere som synes det er ok å skrive "stygge" ord: ikke alle liker det, mange liker det faktisk veldig dårlig. | |
Torill | 2009-08-06 20:08 | |
![]() | Men tenk om jeg ikke liker ord som kirketrapp og fatwa og baby og krangling og hurra? | |
angry-shoes - Ikke medlem lenger | 2009-08-06 20:12 | |
![]() | Slike ord vitner om LITE fantasi? Skulle nå heller tro det motsatte. Hver gang jeg legger et stygt ord løper fantasien min løpsk. Ellers ser jeg nå behovet for enda noen nye knapper: "Moralsk indignert"-knappen: Gir muligheten til å erstatte tveeggede ord som SLIKKING og SUGING med passende synonymer slik at brettet ikke skal se så skjemmende ut. Koster 50 spillpoeng å bruke. "Vask-munnen-din"-knappen : Til bruk i de ekstreme tilfeller der ordet ikke kan misfortås som annet enn tarvelig. Sørger for virtuell vask av motstanderens munn. Koster 100 spillpoeng å bruke. "MEA MAXIMA CULPA"-knappen: Kan brukes i det fall du ved et uhell har lagt et ord som det viser seg at kan leses med syndige briller, som f. eks. VAGINA. Sørger for umiddelbar avbrudd av spillet og automatisk avlogging av alle involverte spillere i 1 uke. Koster 500 rankingpoeng å bruke, men det er det verdt. Tenk å sitte igjen med skammen! | |
bearo | 2009-08-06 20:22 | |
![]() | Ei usamanhengande historie om småhakker og grillfestar. Det beskuer noen pikker utenfor døren min. Jeg pikker dem forsiktig mot døren for at skitten skal falle av. Jeg skulle ønske jeg hadde seks, men jeg har bare fem pikker. Bortetter veien kommer naboen over med pølsa si. "Mmm. Den pølsa skal få komme i et brød" tenker jeg. Etter middag starter jeg å slikke på kjeppen. Jeg slikker og suger. Kjærlighet på pinne er min favorittdessert. | |
bearo | 2009-08-06 20:24 | |
![]() | Jeg beskuer! Ikkje "Det beskuer". Huttemegtu. Får håpe essensen i historien ikkje fell heilt bort no. | |
Kirsti | 2009-08-06 21:04 | |
![]() | Aura, du viser til at det står i spillereglene at man ikke skal legge "seksuelt antydende ord" - men det står ikke det. Det står i medlemsvilkårene at man ikke skal skrive slike ord. Da menes det i chat og lignende, ikke i spillet. Ord er ord. Står de i ordlisten, kan de legges. Kan vi ikke heller være glade for at vi har så mange flotte ord i språket vårt, enten de er navn på kroppsdeler, aktiviteter, blomster eller dyrearter? | |
Antonie | 2009-08-06 21:45 | |
![]() | Kommer nettopp fra ferie i Nord-Norge. Der er ordet hestkuk en hedersbenevnelse. Hvorfor det,tro? | |