Spillrom
Sjiraffen | 10 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 10 |
Mobilspill
Pågående | 8 258 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
BeeJay | 2009-11-03 10:45 | |
![]() | OK. Jeg skjønner at man må slå den som har den. Men de aller fleste medaljer her i verden er "opprettet" for en ellen annen bestemt hensikt, også moromedaljer. :) Så: den aller første som fikk elefantmedaljen.....hva fikk vedkommende den for??? Er det fordi man er flink til et eller annet? Har vært snill og grei? Eller....hva? | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-11-03 10:50 | |
![]() | Da har du skjønt mer enn meg BeeJay, skjønner fortsatt ingenting jeg. Og godt poeng: hvordan i all verden kunne noen få den helt først? Da kunne vedkommende ikke ha vunnet over noen andre som hadde den iallefall. Dette er merkelig greier. Lukter lang vei. | |
HanneH | 2009-11-03 10:56 | |
![]() | BeeJay, om du går inn på topplister og velger Elefantmedaljen så står det litt om den der. Det er som de sier kun en vandremedalje, som man får om man vinner over nåværende innehaver, og så snart man taper en kamp går den videre til nestemann, som man taper mot. | |
gompedyret | 2009-11-03 11:11 | |
![]() | Den aller første elefantmedaljen? Her må vi nok konsultere de mangelfullt nedskrevne krønikene fra Ordspills aller første tid: "Et sted midt mellom Ild og vann, himmel og jord oppstod det en hendelse, som snytt ut av nesen på Det Store Intet. Og hvilket syn! Ut av tomheten oppstod der en enhet, gylnere enn noen tidligere enhet og glansfull som en TV-reklame for den edleste balsam. Den Første Ordspillbruker glippet med øynene over det han bivånet og med ett falt enheten i hans eie, likesom om han var utvalgt til å ha den. -Denne skal hete Elefantmedaljen, kunngjorde han mumlende i sitt ærefulle og saktmodige skjegg. -Den skal følge meg som lykkebringer i alle startede ordspill heretter!" --- Som vi vet skulle det vise seg at han tok grundig feil på det siste punktet. Elefantmedaljen er en svikefull rakker og nøler ikke ett sekund med å hoppe over til den vinnende siden, hvilket den har gjort helt siden Det Første Spillet. | |
HanneH | 2009-11-03 11:18 | |
![]() | Medaljen får man ganske enkelt fordi man vinner ett spill mot den som har den, ikke noe vanskeligere enn det. Den første som hadde den måtte vel være en av Administratorene eller en av de første medlemmene som registrerte seg her på ordspill når det åpnet. Så har den gått videre og skiftet eier mange hundre ganger siden det :) | |
gompedyret | 2009-11-03 11:23 | |
![]() | Likte min forklaring bedre. :) | |
kness - Ikke medlem lenger | 2009-11-03 11:28 | |
![]() | Jeg tror det var den ordspilleren som var penest da Ordspill.no ble opprettet som fikk medaljen først, siden den henger i et sånt bandolær som de bruker i missekonkurranser o.l. Opprinnelig var den tiltenkt Månedens Midtsidespiller, men siden ikke alle spillere har profilbilde, valgte man å endre reglene, og la den som slår den som har den få den i stedet. | |
BeeJay | 2009-11-03 12:25 | |
![]() | Jahaja! :) Her er det gode forklaringer:):) Så er det mysteriet løst. Eller forvirringen enda større. Alt etter som. :) | |
HanneH | 2009-11-03 12:26 | |
![]() | Det gjorde jeg og Gompedyret, men siden jeg brukte litt tid på å skrive mitt lille innlegg siden jeg er på jobb, så jeg ikke ditt innlegg før mitt ble sendt :) | |
Valpen | 2009-11-03 13:04 | |
![]() | Dette med den "sovende" elefant har jeg tatt opp med spillvertene tidligere med løfte om at dette ikke skal skje. Men det skjedde igjen at den sov fra 16. oktober til 2. november. Jeg synes nok at Elefantens vandring skal "overvåkes " av vertene og sendes videre dersom den hviler seg mer en to dager. Jeg synes selv det var artig å ha hilst på den, trist at jeg ble "frarøvet" den ( jeg tapte jo det spillet ) , men det er jo også det artige, at den vandrer mye og mer enn mye. Kjære elefant - har ikke noe imot å hilse på deg en gang til. "Stikk bare innom" | |
HanneH | 2009-11-03 14:08 | |
![]() | Valpen, vi har satt fristen på medlajen til max 2 uker, er den ikke i bevegelse i løpet av den tiden, så griper vi inn og får flyttet på den. Den hender seg faktisk at noen av de som ender opp med medaljen ikker spiller her hver dag slik veldig mange av oss gjør, og noen har også reist på ferie med den :) Men jeg bruker som regel og sende en melding til den som har medaljen når det går ca. 10 dager og den ikke har rørt på seg, med beskjed om at den vil bli flyttet manuelt om de ikke spiller om den. | |
Mr_Pusten | 2009-11-03 19:57 | |
![]() | Takk for spillet Ave, og for at du ga meg sjansen til å vinne medaljen - dette var andre gangen jeg var så heldig at jeg kunne henge den rundt halsen. Men du, hvor i all verden oppbevarte du den da du var bortreist til fjerne himmelstrøk ?? Jeg så det som en nødvendighet å logge rett av da jeg vant den - for å pusse den blank og fin til den neste heldige vinneren ! (o; | |
Tobea - Ikke medlem lenger | 2009-11-03 20:42 | |
![]() | - og jeg var den heldige vinneren (c: Måtte logge av og "nyte" den litt før den vandrer videre :) Medaljen er riktig blank og fin der den henger rundt halsen, nesten så man kan speile seg i den, så du har gjort en god jobb Mr_Pusten :o) | |